קטש: "צריכים להרים את הראש"
(צילום: באדיבות ONE)
מכבי ת"א ספגה שלשום מכה קשה בהפסד 83:78 למונאקו במשחק השלישי ברבע גמר הפלייאוף, ועוד מול היכל ביתי מלא, אבל אין לה הרבה זמן להתאושש - וכבר הערב (21.05) היא חייבת להרים את עצמה מהקרשים ולנצח כדי להישאר בתמונת הפיינל-פור.
הפסד, והעונה האירופית מסתיימת עבורה. אז מה צריך לתקן כדי להעביר את ההכרעה למשחק החמישי במונאקו בשבוע הבא?
3 צפייה בגלריה
מכבי ת"א מונאקו משחק מספר 3 רומן סורקין
מכבי ת"א מונאקו משחק מספר 3 רומן סורקין
סורקין מתקשה שלשום בהיכל
(צילום: עוז מועלם)
לעצור את ג'יימס. למרות קבלת הפנים "החמה" במיוחד בהיכל ומחוצה לו – שלטים, תמונות שלו בוכה, קללות – מצד אוהדי מכבי, כוכב מונאקו מייק ג'יימס לא התרגש והתפוצץ עם 21 נקודות. אם מכבי רוצה להגיע למשחק החמישי, היא חייבת למצוא דרך לעצור אותו.
להעיר את הכוכבים. בעוד ג'יימס תפס יום מהסרטים, שני הכוכבים של מכבי, ווייד בולדווין ולורנזו בראון, פשוט לא הגיעו. הם נראו לא מרוכזים, לקחו החלטות רעות וזריקות קשות. ברגע שהשניים שאמורים להוביל את הקבוצה לא בפוקוס (שלשה אחת מתוך שמונה ניסיונות ביחד), זה מיד מתורגם ליכולת של הקבוצה כולה על הפרקט – ואת זה ראינו שלשום. אפרופו שלשות, עוד עניין שמכבי צריכה לפתור. הם יהיו חייבים לתת קצת יותר מ־6 מ-25 מחוץ לקשת, בטח במשחק ביתי.
3 צפייה בגלריה
ווייד בולדווין שחקן מכבי ת"א עם לורנזו בראון
ווייד בולדווין שחקן מכבי ת"א עם לורנזו בראון
צריכים להתעורר. בראון ובולדוויין
(צילום: עוז מועלם)
להרים את המורל. ויש גם את הפן המנטלי: אחרי ההפסד האווירה בחדר ההלבשה ובמסדרונות ההיכל הייתה עגומה. החיוכים מההישג במונאקו נעלמו, הציפייה הייתה גדולה מאוד וכך גם האכזבה. שחקנים התקשו לדבר, המבטים שלהם אמרו הכל. הצוות המקצועי יהיה חייב להרים את המורל והמוטיבציה. צריך לזכור, ניצחון הערב ישפר מאוד את מצבה של הקבוצה, אבל עדיין מצפה לה אתגר קשה מאוד, והפעם בלי יתרון הביתיות.

דייויד בלאט יצטרף להיכל המכבים

דייויד בלאט יצטרף הערב להיכל המכבים - היכל התהילה של מועדון הכדורסל מכבי ת"א. יושב ראש הוועדה המקצועית, אחד מהמאמנים הגדולים בהיסטוריה של מכבי, הכדורסל הישראלי והאירופאי, יזכה לכבוד רגע לפני פתיחת משחק הבית האחרון של העונה ביורוליג.
3 צפייה בגלריה
דיוויד בלאט יו"ר הוועדה המקצועית של מכבי ת"א
דיוויד בלאט יו"ר הוועדה המקצועית של מכבי ת"א
זוכה לכבוד נוסף. בלאט
(צילום: עוז מועלם)
בלאט הוביל את מכבי כמאמן ראשי לזכיה באליפות אירופה (2014), אליפות הליגה האדריאטית, חמש אליפויות ישראל ושישה גביעי המדינה. כעוזר המאמן היה שותף בכיר לזיכיה בשתי אליפויות יורוליג, שלוש אליפויות מקומיות ושלושה גביעים.
מעבר להישגיו עם מכבי, הוביל דייויד בלאט את נבחרת רוסיה לזכייה בזהב ובארד באליפות אירופה ובמדליית ארד אולימפית, את בנטון טרוויזו לזכייה באליפות ובגביע איטלקי, את דרושפאקה לזכיה ביורוקאפ ואת קליבלנד קבאלירס לגמר ה-NBA.