הפועל ירושלים פתחה אתמול את עונת 2024/25 בליגה עם ניצחון חוץ על נס ציונה 74:81. ג'ראד הארפר ואוסטין ווילי, שני הזרים החדשים שאמורים להוביל את הקבוצה, קיבלו מחמאות לאחר שתרמו 20 ו-18 נקודות בהתאמה, אך האדומים מהבירה עדיין לא מרוצים מהיכולת.
המארחים הצליחו לחזור למשחק מספר פעמים לאחר שכבר נדמה שירושלים "גמרה את הסיפור", ובמועדון יודעים שמשחק הבית מול הפועל ת"א בראשון הבא יהיה מאתגר יותר. התקווה היא שקאדין קרינגטון, שנמצא בארה"ב בשל סיבות אישיות, ישוב עד אז ארצה וישחק.
2 צפייה בגלריה
הארפר
הארפר
הוביל את הפועל ירושלים עם 20 נקודות. הארפר
(צילום: עוז מועלם)
ווילי שיתף על הקשר הפעולה עם הארפר: "זה מאוד חשוב, אני מרגיש שצריך שיהיה לך קשרים טובים עם כל החברים שלך לקבוצה כדי להצליח. זה עוזר שלי ולג'ארד יש היסטוריה, אנחנו מצפים לקחת את ירושלים לאן שאנחנו רוצים להגיע. אני מרגיש שאנחנו הולכים לכיוון הנכון, רחוקים עדיין מלהיות הגרסה הכי טובה שלנו".
המאמן יונתן אלון הוסיף: "מרוצה מהניצחון. יש דקות שאני מרוצה מהן ויש רגעים שפחות. בשלב הזה של השנה, קודם כל צריך לנצח. חיזוק לעמדה ארבע? כרגע לא. משחק ההתקפה שלנו באופן כללי לא שוטף מספיק וזה מאוד טבעי. חשוב לעבוד על זה ולהשתפר בזה".
2 צפייה בגלריה
מאמן הפועל ירושלים יונתן אלון
מאמן הפועל ירושלים יונתן אלון
"קודם כל צריך לנצח". אלון
(צילום: עוז מועלם)
אלון החמיא לגבי צ'אצ'אשוילי, שתרם אתמול 4 נקודות ו-7 ריבאונדים ב-17 דקות מהספסל: "בעיניי הוא שחקן עם יכולות מופלאות. קבלת ההחלטות שלו בהתקפה היא לא משהו שרואים אצל הרבה גבוהים, ואם הוא ילמד להיות יותר אגרסיבי ולהביא עוד דברים למשחק שלו - הוא יהיה נכס להפועל ירושלים להמון שנים".
ברביעי (20:00) "תארח" מחזיקת הגביע את המבורג במסגרת היורוקאפ במשחק ביתי בסומוקוב, בולגריה, שם נחתה הבוקר. מאזן הקבוצה במפעל האירופי הוא 1:1.

"פספסנו הזדמנויות"

בנס ציונה מרגישים שהם החמיצו הזדמנות, בתחשב בהיעדרותם של קרינגטון ונמרוד לוי הפצוע. כבר ביום שני (18:40) מחכה לכתומים קבוצה גדולה נוספת, מכבי ת"א שתארח בקונכייה שבבאר-שבע בשל עונש רדיוס.
"ברבע הראשון שלטנו, ברבע השני נתקענו במשחק העומד", אמר עמית שרף שערך בכורה כמאמן נס ציונה במשחק ליגה. "פספסנו כמה הזדמנויות. בעיית העבירות של איתי שגב ברבע השלישי גרמה לנו להרגיש חשופים בצבע, אבל זה קודם התחיל מהתקפה לא טובה.
"לאן הקבוצה יכולה להגיע? קודם צריך לרוץ עם הכישרון הזה יותר טוב. צריך להפוך את ההתקפה ליותר חדה, להבין איך לא נתקעים אחרי פעולה אחת. כשנחבר את זה ויהיה שטף אז אפשר יהיה להתקדם ולגדול ממשחק למשחק. המקום של המועדון הזה הוא לשאוף להיות במקומות שמגיעים לאירופה. זו רק תחילת הדרך".