שביעות רצון במכבי ת"א, שפתחה את השנה החדשה ברגל ימין. וניצחה אתמול (שלישי) 83:93 את מונאקו בפתיחת הסיבוב השני ביורוליג. הצהובים עלו למקום הרביעי בטבלה עם מאזן של 11 ניצחונות לעומת 7 הפסדים ועל הדרך גמלו לצרפתים על ההפסד הכואב 107:79 בסיבוב הראשון.
לצד הרצון לנקום על אותה תבוסה במונאקו, לאלופה הישראלית היה חשוב לפתוח את הסיבוב השני עם ניצחון כדי לשפר עמדות לקראת משחקי החוץ הקשים שצפויים להם בסיבוב הזה. לצהובים צפויים תשעה משחקי חוץ שכוללים גם מפגשים עם אולימפיאקוס, ריאל מדריד וברצלונה.
2 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א ג'ון דיברתולומאו, אנטוניוס קליבלנבד, ג'יימס ווב עם מנהל הקבוצה עמי ביטון
שחקני מכבי ת"א ג'ון דיברתולומאו, אנטוניוס קליבלנבד, ג'יימס ווב עם מנהל הקבוצה עמי ביטון
פתחו את השנה החדשה והסיבוב השני עם חיוך. שחקני מכבי ת"א חוגגים על הספסל
(Dragan Tesic and Djordje Kostic)
שחקניו של עודד קטש כבר הובילו ביתרון שיא של 18 הפרש במהלך הרבע השני בעיקר בזכות הגנה טובה. האורחת קלעה 12 נקודות ברבע הראשון, אבל ברבע השלישי מייק ג'יימס וחבריו התעוררו וצימקו עד למינוס 4 בלבד, מה שקצת הלחיץ את הצהובים. קטש לקח פסק זמן בהול ודאג להעיר את שחקניו שהגיבו עם החלטות נכונות והרבה קור רוח בעיקר בזכות בונזי קולסון שסיים את הערב כמצטיין עם 27 נקודות ו-5 ריבאונדים.
אגב לפני המשחק, בולדווין (12 נקודות, כמו לורנזו בראון), שחזר לשחק אתמול אחרי שנעדר מהמשחק האחרון בעקבות פציעה, צייץ בחשבון הטוויטר שלו "בלי עבירות טכניות ב-2024" לאור זה שבמשחקים האחרונים שלו ספג לא מעט ביקורת על כך שעל כל עבירה שנשרקת לעברו הוא מגיב לשופטים ומקבל מיד אחרי זה טכנית.
"פתחנו את המשחק בצורה אגרסיבית וזה דווקא בד"כ החוזקה של מונאקו", אמר בולדווין בסוף המשחק. "שיחקנו נגדם הרבה פעמים ואנחנו יודעים שיש להם שחקנים טובים ואגרסיביים ורצינו להיות בצד המנצח. שיחקנו הגנה מצויינת, הרבה שחקנים התעלו, רפי מנקו עזר לנו מאוד עם 3 שלשות והגנה גדולה, בונזי קולסון שיחק כנראה את המשחק הכי טוב שלו אי פעם. הקבוצה שלנו מתמודדת עם משהו שאף קבוצה אחרת לא מתמודדת איתו השנה ופיתחנו חוסן".
2 צפייה בגלריה
קולסון
קולסון
הופעת ענק. קולסון
(צילום: Djordje Kostic and Dragan Tesic)
קטש הוסיף: "היה לנו משחק טוב. די שלטנו מההתחלה. באנו עם תוכנית משחק שהשחקנים ביצעו. הניצחון הזה היה חשוב לנו מהרבה מאוד בחינות. אני חושב ששיחקנו נכון בהרבה דקות ושמנו את המאמץ הנכון הגנתית. אנחנו הולכים לשחק סדרת משחקים מאוד קשים אז זה היה חשוב".
על חלוקת העומסים אמר המאמן: "אנחנו בשבוע כפול ביורוליג, והיו שחקנים ששיחקו הרבה דקות, אז יכול להיות שאנחנו נאריך את הרוטציה. אנחנו צריכים את כולם מוכנים". על קולסון: "זה מה שהוא עושה. ברוב המקרים כשהוא מגיע לסקור הזה, זה סימן שהקבוצה שיחקה נכון".
בקבוצה החמיאו לרפי מנקו שמקבל העונה בממוצע 8 דקות למשחק אך בכל פעם שהמאמן זורק אותו לפרקט הוא דואג לעשות את המקסימום. גם אתמול בפחות מ-9 דקות הוא קלע ברבע השלישי 9 נקודות (3 שלשות) מתוך 15 הנקודות של מכבי ת"א באותו הרבע, והיה זה ששמר על היתרון של קבוצתו.
כבר מחר (19:45) הצהובים יפגשו את פנרבחצ'ה ואת ים מדר. הקבוצה הטורקית ספגה אתמול הפסד כואב לכוכב האדום בלגרד שהוריד אותה למקום התשיעי בטבלה עם מאזן של עשרה ניצחונות לעומת שמונה הפסדים. אחרי ירידה משמעותית בדקות המשחק של מדר בחמשת המשחקים האחרונים ביורוליג, הרכז הישראלי קיבל אתמול 14 דקות בהן רשם 8 נקודות עם 2 אסיסטים.