בחולון מכנים את הניצחון הגדול על אא"ק אתונה 68:79 כ-"משהו אחר, מעבר למשחק". מלבד הערכה כלפי כל מי שהיה על הפרקט, מהשחקנים ועד אחרון האנשים בצוות המקצועי, הורגש לראשונה העונה כי יש קבוצה שרוצה להראות שמקומה בשלב הזה, שיודעת לספק התקפות מהנות למרות שהסגל שלה לא הכי נוצץ.
אף אחד במועדון לא הסתיר לאחרונה שהעלייה לטופ 16 הפכה ליעד מכובד, אחרי העזיבות של אמד קייבר ואמין נואה. אולם שינוי המחשבה גרם לכך שהקבוצה לא תגיע כתפאורה לשלב הבתים השני, ופתאום אותה "התפרקות", כפי שתיארו בקבוצה, שנוצרה בעקבות המלחמה גרמה להבנה שאף אחד לא רוצה להפסיד במשך כל ששת המשחקים.
3 צפייה בגלריה
שחקן הפועל חולון ג'סטין סמית'
שחקן הפועל חולון ג'סטין סמית'
שחקן הפועל חולון ג'סטין סמית'. הסגולים רשמו ניצחון מרשים
(האתר הרשמי של פיב"א)
"אנחנו נמצאים בתמונה פתאום", נאמר בקבוצה, שם מבינים שהפסד נוסף ומאזן של 2:0, כפי שציפו שיקרה, היה מעניק בקלות תחושה של "נעוף הביתה. אולי נגנוב משחק". נתנאל ארצי זכה למחמאות על השורה הסטטיסטית שלו - 16 נקודות (מתוכן 4/5 ל-3), חמישה כדורים חוזרים, שתי חטיפות, חסימה אחת ומדד 24, לצד הגנה מעולה בצבע. אחרי התאקלמות לא פשוטה, הפורוורד נעשה משמעותי בסגל של עמית שרף.
גם ניב משגב, שחזר מפציעה, זכה למילים טובות, בעיקר על העזרה שלו וחלוקת העבודה עם סי.ג'יי האריס (שהיה הקלע המוביל עם 19). על ג'סטין סמית', שלא היה טוב במחצית הראשונה, אך סיים את המשחק עם 17 נקודות ושישה כדורים חוזרים כבר לא היה לאנשים בחולון ממש לומר חוץ מלציין את העובדה שהוא הגיע כשחקן חמישי שאולי יצליח, ובסוף הפך לשחקן המוביל.
3 צפייה בגלריה
שחקן הפועל חולון נתנאל ארצי
שחקן הפועל חולון נתנאל ארצי
נתנאל ארצי. זכה למחמאות
(האתר הרשמי של פיב"א)
מי שצפוי לעזוב את הקבוצה הוא דיאנדורה ברנס, שלא שותף במשחק משום שנפצע נגד הפועל אילת בשישי. "הוא לא מה שהקבוצה הייתה צריכה", אמרו בחולון. הצוות המקצועי כן מחפש שחקן חדש במקומו, אך במקביל ישנה מחשבה שהבאת שחקן נוסף לא תעזור בהכרח למצב הקיים.
"אא"ק אתונה קבוצה מאוד מוכשרת. אם על הנייר שמים את השמות, מדובר בקבוצה שבטופ. בסוף, בשורה התחתונה, הייתה לנו הגנה טובה. דרו קרופורד עשה הגנה כמו כריס ג'ונסון של שנה שעברה. כשעושים עבודה טובה בהגנה הסלים באים יותר קל בצד השני", סיכמו בחולוניה. חלק מאותם סלים הם השלשות, אלה שב-DNA של הסגולים, שזרמו אתמול יותר: 10/27 (37%) לעומת ארבע השלשות שקלעה הקבוצה בלבד בהפסד למורסיה במחזור הפותח.
בחולון מוטרדים מכך שהכסף שהובטח ממשרד הספורט עדיין לא הגיע. כל משחק אותו מארחת הקבוצה בהונגריה (3/3 בבית החדש בסומבוטיי) מגיע לעלות של כ-200 אלף שקלים, ולמרות שהקבוצה מגישה דו"חות, לא נכנס ולו שקל אחד. לצד התכתבות ישירות עם מיקי זוהר, שר התרבות והספורט, ישנו תסכול: "כרגע רק הבטחות. ממלאים, שולחים, נקווה שבשבועיים הקרובים נראה התפתחות".
בחולון מציינים שגם מתווה השר, על פיו הלכו מרבית קבוצות הליגה, לא יצא לפועל. החודש (ינואר) אמור היה להיכנס 50% מהסכום, עליו בנו בקבוצה, השווה לכמעט מיליון שקלים. גם המענקים שהובטחו לקבוצות על השתתפות במפעלים האירופאים לא נכנסו עדיין. "בינתיים כלום, אין לנו מיליארדר שיממן את כל זה, וזה קשה".
3 צפייה בגלריה
מאמן הפועל חולון עמית שרף
מאמן הפועל חולון עמית שרף
גאה בשחקנים. עמית שרף
(האתר הרשמי של פיב"א)
"אא"ק קבוצה מאוד מוכשרת ופיזית, ואני חושב שעשינו עבודה טובה בכך שלא היינו אנוכיים בהגנה ובהתקפה", אמר האריס. "אני חושב שזו אחת הסיבות שבזכותה ניצחנו במשחק. לצד היותנו פיזיים, חלקנו את הכדור".
"אני גאה בשחקנים", אמר שרף. "הרבה אנשים אמרו שאנחנו לא ברמה של השלב הזה, אבל אנחנו לא קבוצה שמורידה מעצמה, ועכשיו אחרי הניצחון אנחנו לא מעלים לעצמנו יותר מדי. יש לנו קבוצה עם הרבה וטרנים שנשארים מפוקסים. כל אחד מוותר על האגו שלו, אנחנו נשארים ביחד ומשחקים בשביל הקבוצה. אחרי ההפסד בשבוע שעבר, עבדנו קשה.אני שמח שהיחידה השנייה: משגב, שון דאוסון והנס ואנווין נכנסה ושינתה את המשחק בעבורינו".
"החוזקה שלנו היא שיש בסגל 8-9 שחקנים שיכולים לקלוע בערב נתון 10 נקודות ומעלה, לקטוף 5 ריבאונדים ולמסור אסיסטים והספסל שינה את המומנטום בשבילינו. כולם הקריבו", סיכם שרף.
ביום שבת תארח חולון את מכבי ת"א. אשתקד, הסגולים חוו סוויפ עונתי כאשר הפסידו לצהובים בכל ששת המשחקים שנערכו בין שתי הקבוצות, משהו שלא קרה בחולון בעונות שלפני, בהן רשמה לפחות ניצחון אחד בעונה על האלופה. לצד התקווה שחולון תביא את המומנטום מהמשחק אתמול למשחק בעוד כשלושה ימים, ישנה גם המציאות בה מבינים שלנצח את אחת משלוש הקבוצות הגדולות לא הולך להיות פשוט העונה.