לקראת הכרעה: לאור רצונו להגדיל את היכל שלמה ולבנות בית חדש להפועל ת"א, הבעלים של הקבוצה עופר ינאי פרסם היום (רביעי) ב-X מכתב ששלח לעמותת אוהדים ובו הוא הבהיר כי למען שיפוץ האולם והגדלתו, האופציה היחידה מבחינתו היא מעבר זמני להיכל מנורה מבטחים, חרף ההתנגדות של אוהדים רבים מהאוהדים לעבור לשם עקב העובדה שמדובר בבית של היריבה העירונית מכבי ת"א. בשבת הקרובה תתכנס עמותת האוהדים של הפועל ת"א כדי לדון בנושא המעבר הזמני מהיכל שלמה לאולם אחר, כשלחבריה הזכות והאפשרות למנוע את המעבר.
ינאי צירף לפוסט את המכתב ששלח לעמותה, ובו נכתב בין היתר "מעבר לאולם גדול הוא מחויב המציאות, מכמה סיבות: בראש ובראשונה הקהילתיות. למרבה הצער, היכל שלמה לא מסוגל לתת מענה לביקוש ההולך וגדל. כ-4,400 אוהדי הפועל רכשו זכאות לרכישת מנוי בנוסף ליותר מ-3,050 המנויים הקיימים. אם אכן יתבצע המהלך של מעבר לאולם גדול יותר, המספר רק יגדל".
1 צפייה בגלריה
בעלי הפועל ת"א עופר ינאי
בעלי הפועל ת"א עופר ינאי
"מדובר במעבר בלתי נמנע". ינאי
(צילום: יאיר שגיא)
"שנית, יצירת בסיס הכנסות עצמאי שאינו תלוי בהשקעת בעלים חוזרת ונשנית. בקיץ האחרון השקעתי מכיסי למעלה מ-70 מיליון שקל לצורך בניית סגל הקבוצה. נכונתי להשקיע סכומים ניכרים מכיסי כדי למצב את המועדון לצד מועדוני הכדורסל הבכירים באירופה נותרה בעינה, אך מועדון ספורט גדול ומצליח אינו יכול להסתמך על השקעות בעלים חוזרות ונשנות. עליו לייצר בסיס הכנסות עצמאי, המניב הכנסות משמעותיות באפיקים נוספים, שיבטיחו את שגשוגו לאורך זמן וללא תלות במשתנים חיצוניים.
"שלישית, לצורך הבטחת תחרותיות. מעבר לאולם גדול ייתן רוח גבית ליכולת הקבוצה להתחרות ברמות הגבוהות באירופה באופן שוויוני. קיום משחקים באולם גדול הוא מרכיב חיוני בתפיסת המועדון את עצמו כמועדון גדול, ומשפיע באופן דרמטי גם על נקודת המבט החיצונית על המועדון.
"רביעית, על מנת להתחרות בתנאים של שוויון. חרטתי על דגלי כי הפועל ת"א לא תתחרה בתנאים לא שוויוניים. אידאולוגיה המבקשת להנציח שימוש שלנו באולם קטן יותר, מבטיחה כי תקרת המועדון תהיה סגנות נצחית במקרה הטוב, ואינה משרתת את שבירת ההגמוניה בכדורסל הישראלי.
"בתקופה האחרונה נבחנו על ידי המועדון והעמותה אולמות חלופיים אשר עונים דרישת הגודל לקיום המשחקים. החלופה היחידה שנבחנה באופן יסודי ונמצאה ריאלית מבחינת גודל, מיקום ועלויות, היא החלופה של קיום המשחקים הביתיים ב'היכל מנורה מבטחים'. על אף שמדובר במעבר בלתי נמנע, הושקעו מאמצים גדולים כדי לוודא שהמעבר יתאפיין בשתי תכונות חשובות: הוא יהיה זמני ונדאג להפוך את ההיכל לאולם ביתי במשחקי הבית של המועדון - כל עוד זה תלוי בי, הוא יהפוך למבצר אדום. הפרקט יהיה בצבע אדום, תוקם חנות אוהדים, יוקם חדר הלבשה אדום".
לדבריו של ינאי, אם העמותה תשתמש בזכות הווטו ותמנע את המעבר, הוא לא ייגש לקול קורא לשיפוץ היכל שלמה. "השתתפות בקול הקורא תחייב השקעה עצומה של מאות מיליוני שקלים", כתב הבעלים. "ללא מעבר זמני ליד אליהו, לא אוכל לגשת אל הקול הקורא. אני חוזר ומדגיש - השתתפותי בקול הקורא נועדה על מנת ליצור להפועל ת"א בית ראוי והולם לשנים ארוכות. היא כרוכה בהשקעה עצומה מצידי והיא לא תוכל להתאפשר מבלי שקהילה הגדולה של הפועל ת"א תתייצב לצידי, ובראש ובראשונה לא תמנע את תחילת התהליך באמצעות המעבר להיכל 'מנורה מבטחים' כבר השנה".