מכבי ת"א התקרבה הערב (חמישי) לעבר אליפות מספר 57 בתולדות המועדון. אחרי שלושה רבעים צמודים (שוויון 60 בסיום הרבע השלישי), את האחרון ניצחו הצהובים 16:24 בדרך ל-76:84 בדרבי על הפועל שהעלה אותם ליתרון 0:1 בסדרת גמר הפלייאוף (בשיטת הטוב מ-3). 'וי' נוסף - כבר בשבת (21:15) בהיכל קבוצת שלמה - יספיק כדי להניף את הצלחת.
האמת, לפחות על-פי הסטטיסטיקה - החבורה של עודד קטש יכולה להיות אפילו עוד יותר מעודדת. בתשע מ-11 סדרות הגמר הקודמות בשיטת הטוב משלושה משחקים, הקבוצה שניצחה במשחק הראשון המשיכה לזכייה באליפות. ואם זה לא מספיק, שני המהפכים היחידים מפיגור 1:0 לניצחון 1:2 בגמר-סל היו של מכבי ת"א מול הפועל ת"א - ב-1985 וב-1987.
7 צפייה בגלריה
קולסון
קולסון
להט ברבע האחרון. קולסון
(צילום: עוז מועלם)
7 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א
שחקני מכבי ת"א
מכבי ת"א במרחק ניצחון מאליפות
(צילום: עוז מועלם)
7 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי תל אביב
אוהדי מכבי תל אביב
אוהדי מכבי ת"א הגיעו בהמוניהם
(צילום: עוז מועלם)
7 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ת"א
אוהדי הפועל ת"א
גם הקהל של הפועל ת"א העביר מסר לשחקנים
(צילום: עוז מועלם)
תוסיפו לזה כי הקבוצות נפגשות במעמד זה בפעם ה-11 אי פעם - כאשר הצהובים עומדים על 100% הצלחה מול יריבתם העירונית. למעשה, מכבי מעולם לא הפסידה בסדרת גמר בארץ. לידיעת סטפנוס דדאס.
קולסון היה נהדר וסיים כקלע המוביל של מכבי ת"א עם 18 נקודות (9 ברבע האחרון), להן הוסיף 7 ריבאונדים. ג'וש ניבו שחזר מפציעה הוסיף 15 וחסיאל ריברו תרם 12. עוד קלעו למכבי: ג'ון דיברתולומאו ורפי מנקו 9 כ"א, לורנזו בראון 8 (8 אסיסטים), ג'ייק כהן 7, רומן סורקין 6.
אקסבייר מנפורד בלט מהעבר השני עם 20 נקודות, ג'יילן הורד הוסיף 15 וטיילר אניס 14. עוד קלעו להפועל: תומר גינת 11, בר טימור 9 (נפצע ברבע הראשון ושיחק רק 14 דקות), קייל אלכסנדר 5, בריאן אנגולה 2.

מהלך המשחק

המשחק נפתח בקצב התקפי מסחרר של שתי הקבוצות, כשהיתרון עבר מצד לצד. שלשות של דיברתולומאו וכהן הצטרפו לסל יפה של בראון ולאסיסט שלו לניבו (11 נקודות עד סיום הרבע) בדרך ל-16:20 צהוב. מהעבר השני, מנפורד היה בלתי ניתן לעצירה (12 נקודות) ונעזר במשחק טוב של אלכסנדר וטימור (שנפצע בהמשך בקרסול). אחרי 10 דקות תוססות ומהנות: 25:26 לאדומים.
7 צפייה בגלריה
קולסון מול אניס
קולסון מול אניס
אניס מנסה לשמור על קולסון
(צילום: עוז מועלם)
7 צפייה בגלריה
אבוקות ביציע האדום
אבוקות ביציע האדום
אבוקות ביציע האדום
(צילום: עוז מועלם)
הרבע השני נפתח עם מפגן אבוקות של אוהדי הפועל ת"א, אבל על הפרקט ריברו ומנקו החזירו את היתרון לצהובים. האדומים קלעו ארבע נקודות בחמש הדקות הראשונות, רק שהחבורה של קטש לא ממש הצליחה לנצל זאת כדי לברוח. גינת עוד הצליח להפוך שוב, אך הבעיה מבחינת האדומים הייתה שלמכבי יש את ניבו - שמירר את החיים לגבוהים של הפועל ת"א. סל של קולסון נתן למכבי פלוס שש, יתרון שצומק מעט עד ההפסקה (38:43).
גינת צלף שלשה בפתיחת הרבע השלישי, מנפורד במתפרצת השלים ריצת 0:6 והיתרון עבר שוב לצד האדום (43:44). מכבי לא הצליחה לקלוע במשך 5 דקות וחצי, אבל אז הגיע מנקו עם שלוש קליעות מהעונשין ולאחר מכן שלשות של דיברתולומאו וסורקין שסגרו ריצת 2:10. שלשה של טימור, ששב לפרקט, קבעה 60:60 עם הבאזר לסיום הרבע. הכי צמוד שיש.
7 צפייה בגלריה
דיברתולמאו
דיברתולמאו
דיברתולמאו בטירוף
(צילום: עוז מועלם)
חמש דקות לסיום עוד נרשם שוויון, לפני שמכבי ת"א העבירה הילוך ובעיקר ניצלה משחק מפוזר של היריבה העירונית. שלשות של דיברתולומאו ובראון (פעמיים) וסל גדול של קולסון הקפיצו את היתרון הצהוב לדו-ספרתי ולמעשה סגרו עניין. בסיום: 76:84 למכבי ת"א.
התהלוכות של אוהדי הקבוצות לפני המשחק
(צילום: אפרת עמורבן)
פורסם לראשונה: 20:55, 13.06.24