הדבר שמתאר בצורה הטובה ביותר את הערב שהיה אתמול בהיכל מנורה מבטחים, שבמהלכו מכבי תל אביב התפרקה לחלוטין וכבר פיגרה ב-21 הפרש מול הכוכב האדום בלגרד, היה הנטישה של חלק ניכר מהאוהדים באמצע הרבע האחרון.
נכון, זה תסמין שכבר מוכר שנים בקרב חלקים מהאוהדים בצהוב, שבכל משחק שכבר נראה גמור מתחילים למהר למכוניות כדי להימנע מהפקקים ביציאה, בזמן שהחלק השני של הקהל שר להם "מי שיוצא שלא יחזור" – אבל אם תשאלו אותם, לא בטוח שהם רוצים לחזור, אם הקבוצה תמשיך לשחק ברמה הזאת.
4 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב
שחקני מכבי תל אביב
שחקני מכבי תל אביב. לא נעים
(צילום: אורן אהרוני)
4 צפייה בגלריה
וויליאמס מאוכזב
וויליאמס מאוכזב
הפוסט-קורונה משפיעה. דריק וויליאמס
(צילום: אורן אהרוני)
"מהרגע שהם פתחו הפרש דו-ספרתי התחלנו להילחץ, וזה גרם לנו לקבל החלטות לא טובות בהתקפה ובהגנה", אמר יאניס ספרופולוס במסיבת העיתונאים שלאחר המשחק. "ראינו חוסר תקשורת בהגנה, ריווח לא טוב. זה הפסד רע, אבל מוקדם מדי לבכות, אנחנו צריכים לעבוד קשה יותר וללמוד מהטעויות שלנו. אני לא רוצה שזה יישמע כתירוץ, אבל אנחנו לא בכושר הטוב שלנו, האפקט של הקורונה עדיין מורגש בקבוצה. שוב, זה לא תירוץ, אלא המציאות. אנחנו עדיין לא מוכנים לשחק".
מכבי ת"א התהדרה בקיץ בקו אחורי עמוס, היה נראה שלספרופולוס יהיו לא מעט כאבי ראש בנוגע לשאלות כמו עם איזה שחקן לפתוח בחמישייה וכמה דקות כל אחד יקבל – אבל עם כל הכבוד לליגה הישראלית, וליכולת של הצהובים במשחקי גביע ווינר, הרמה ביורוליג שונה לחלוטין. בזמן שהכוכב האדום הניעו את הכדור במהירות מירבית, הצהובים התבלבלו לחלוטין, מה שגרם לכך שההגנה פשוט לא תפקדה.
4 צפייה בגלריה
דיברתולומאו ושחקני מכבי ת"א מאוכזבים
דיברתולומאו ושחקני מכבי ת"א מאוכזבים
עדיין לא בכושר. השחקנים בצהוב
(צילום: אורן אהרוני)
לכך תוסיפו את הפוסט-קורונה של דריק וויליאמס, שלא מצליח לבוא לידי ביטוי ולהיכנס לכושר משחק, הפציעה של אנטה ז'יז'יץ' ששינתה את הרוטציה, הדעיכה מפעם לפעם של ג'יילן ריינולדס וחוסר הביטחון שהוא מפגין – ותקבלו קטסטרופה. לפחות שחקן הרכש החדש, מתיאס לסור, הופיע אחרי מספר אימונים בודדים עם הקבוצה והצליח לסיים את הערב עם 16 נקודות ו-4 ריבאונדים.
"המשחק שלנו לא היה טוב", אמר לסור, "אנחנו משחקים כאן בשביל הקהל, אנחנו צריכים לכבד את זה, צריך להילחם בשבילם. 11 אלף אנשים שילמו כסף כדי לראות אותנו, ולא עשינו עבודה מספיק טובה בשבילם. אבל יש לנו עוד דרך ארוכה, אנחנו ניראה טוב יותר בהמשך".
בקיץ החליט הצוות המקצועי לוותר על כריס ג'ונס ולהחתים במקומו בעמדת הרכז שני שחקנים חסרי ניסיון ביורוליג בדמות יפתח זיו וקינן אוואנס. השניים נראו אתמול אבודים לחלוטין ובעיקר קיבלו החלטות רעות מאוד בהתקפה, מה שגרם לספרופולוס להושיב אותם בספסל דקות ארוכות. "זה עוד לא שם, הם לא ברמת יורוליג בינתיים, אבל זה ייקח זמן. לא בטוח שיש זמן", אמרו בקבוצה.
4 צפייה בגלריה
קמרון טיילור על ספסל הצהובים
קמרון טיילור על ספסל הצהובים
קמרון טיילור על הספסל, לצד קלויארו. לא נספר
(צילום: אורן אהרוני)
היה מתבקש שהמאמן היווני ינסה לערוך שינויים תוך כדי תנועה, ואולי יעלה את קמרון טיילור שנקבר במעמקי הספסל, אבל בקבוצה הודו: "הוא פשוט לא טוב כרגע". תוסיפו לזה את העובדה ששוב הכל נפל על סקוטי ווילבקין, ולא בכל פעם הוא מצליח לסחוף את חבריו, למרות 18 הנקודות שקלע. הצהובים הציגו פתיחה רעה עם 10 נקודות בלבד ברבע הראשון ובהמשך התפרקות טוטאלית ברבע השלישי, שוב עם עשר נקודות.
שחקני אלופת המדינה יצטרכו לאסוף את השברים ולשים את ההפסד הזה בצד, מאחר שכבר מחר (שבת, 21:00) הם יפתחו את העונה בליגה הישראלית בהיכל בתל אביב, כשיפגשו את הפועל חיפה – ולאחר מכן מחכה להם מפגש כפול ביורוליג, מול ארמני מילאנו בחוץ ביום שלישי ומול וילרבאן ביום חמישי בהיכל. קל זה לא יהיה, בטח לא בכושר הנוכחי.