במכבי ת"א סימנו וי לאחר ה-75:82 היום (שישי) על הפועל חולון, שסידר להם הופעה שישית ברציפות בגמר גביע ווינר, שם יפגשו את מכבי ר"ג. הצהובים השתלטו על המשחק החל מהרבע השני, ולמרות שהורידו את הרגל מהדוושה ואיפשרו ליריבה לחזור למשחק ולכפות משחק צמוד בדקות הסיום, הצליחה האלופה לצאת עם הניצחון ותיאבק על התואר הראשון של העונה.
בנוסף, הצהובים הודיעו לאחר המשחק כי אלפא קאבה חתם רשמית לחודש וחצי ויחליף את ווניין גבריאל הפצוע עד שזה יחלים. קאבה ינחת בישראל, יערוך מספר אימונים עם הקבוצה כדי שיוכל לשחק כבר ביום חמישי מול וילרבאן ביורוליג, לאחר שיסיים את החוזה בישראל - יעבור מיד לסין.
3 צפייה בגלריה
אלפא קאבה
אלפא קאבה
חתם רשמית. אלפא קאבה
(צילום: FIBA PHOTOS)
קאבה שיחק בנבחרות הצעירות של צרפת, אך בחר לייצג את מדינת מוצאו, גינאה, ושיחק במדיה במוקדמות אליפות העולם. הוא גדל בפו אורטז, עבר למגה לוקס, וילרבאן, בולזאק ונאנטר לפני שבעונת 2021/22 הצטרף לגזיאנטפ הטורקית, שם ביצע את קפיצה המדרגה בקריירה.
אשתקד פתח את העונה בג'יאנגסו דראגונס הסינית, שם העמיד ממוצעים של 16.2 נקודות ו-13.1 ריבאונדים למשחק ובהמשך עבר לתקופה קצרה לוולנסיה הספרדית.

קטש אחרי חולון: "אנחנו רוצים להתחזק ולהשתפר"

מאמן מכבי ת"א, עודד קטש, אמר בסיום הניצחון על חולון: "אני שמח שניצחנו, זה החלק החשוב. בכמה דקות טובות שלנו ברחנו בחצי הראשון. בשאר המשחק שתי הקבוצות התקשו, אחוזי הקליעה היו לא גבוהים. זה קורה בשלבים האלה של העונה, לא מספיק מתואמים וקצת עייפות. צריך לתת קרדיט לחולון על ההגנה שלהם. זה עוד משחק שמראה כמה אנחנו רוצים להתחזק ולהשתפר".
3 צפייה בגלריה
מאמן מכבי ת"א עודד קטש
מאמן מכבי ת"א עודד קטש
"לא מספיק מתואמים". עודד קטש
(צילום: עוז מועלם)
עוד אמר קטש: "אנחנו לא בשלב הזה של העונה שאנחנו מתרכזים רק בקבוצות שאנחנו משחקים מולם. אנחנו צריכים למצוא דרך לשחק יותר טוב. בתחושה בהכנה היינו חסרים אימונים, אפשר היה לראות שג'יילן היה חסר בשבועיים וחצי של האימונים הראשונים, אפשר היה להרגיש את זה. נצטרך להיות תחרותיים ולנצח משחקים".
על קאבה, שחתם כאמור לחודש וחצי: "הוא אמור להביא לנו את מה שווניין היה אמור להביא לנו. גבריאל סובל מפציעה לא קלה אבל לא חמורה מדי. בינתיים אנחנו צריכים עוד שחקן, וגם צריכים גב. אנחנו נמצאים בשוק, צריכים טיפה מזל. אני מאוד שמח על מה שקורה לליגה שלנו".
על השפעות המצב הביטחוני: "הרבה זרים שהיו פה בארץ כבר, הם פחות נלחצים מהסיטואציה של האזעקה. לא נרשמו אירועים מיוחדים, זה עבר בשקט ובשלום".
3 צפייה בגלריה
מאמן הפועל חולון גיא גודס
מאמן הפועל חולון גיא גודס
מכוון לצמרת. גיא גודס
(צילום: עוז מועלם)
מאמן חולון, גיא גודס: "ברכות למכבי על העלייה לגמר. ברגע שידענו שגם יפתח זיו וגם אלייז'ה מיטרו-לונג לא ישחקו ידענו שיהיה קשה. הזעקנו את סולומון מהכרטיס הכפול והוא עשה משחק פנטסטי. הוא יודע לשחק כדורסל, קשוח. נלחמנו כקבוצה עד הסוף, למרות הרכבים שלא תרגלנו יותר מדי פעמים. הגנתית הרבה דקות עשינו עבודה טובה, למרות שמכבי לקחו 17 ריבאונדים בהתקפה".
"להפועל חולון יש מטרה להיות בצמרת. זה לא משנה מה התקציב, לא משנה איזה שנה זאת. בנינו השנה קבוצה מאוד מגוונת, קשוחה והגנתית, אין שחקנים נוצצים. מה נעשה בסוף או באמצע, קשה לדעת. נצטרך לקחת את זה שלב שלב, אנחנו קבוצה חדשה עם שמונה שחקנים חדשים, למרות שרובם מכירים אחד את השני. אהבתי היום את הקשיחות, ושהשחקנים לא נשברו. הרבה דברים טובים קרו, אנחנו מתחילים את הדבר האמיתי".