במכבי ת״א שמו לעצמם מטרה אחת השבוע - לשכוח ולהשכיח את התבוסה המביכה מהשבוע לשעבר לבאסקוניה ביורוליג. עם זאת, המשימה היא לא פשוטה בכלל, כשהיריבה הבאה נחשבת לאחת מהמשוכות הגבוהות ביורוליג - ברצלונה, אותה יפגשו הצהובים הערב (21:05) בהיכל מנורה מבטחים.
המפגשים בין מכבי ת״א לברצלונה לאורך השנים תמיד היו פיקנטיים. תוסיפו לזה את העובדה שעל הקווים עומד שרונאס יאסיקביצ׳יוס, את זה שהקבוצות נמצאות באותו מאזן (2:4), את בעובדה שהצהובים עדיין לא הפסידו בהיכל העונה ולקינוח את ההיסטוריה בין המועדונים. המארחת ניצחה בכל חמשת ההתמודדויות האחרונות מול הקטלאנים, בעוד מאז עונת 1999/2000 המאזן ההיסטורי ביורוליג נוטה לטובת האורחת עם 13:16.
3 צפייה בגלריה
לורנזו בראון שחקן מכבי ת"א
לורנזו בראון שחקן מכבי ת"א
הצהובים רוצים לשים מאחוריהם את המפלה מול באסקוניה
(צילום: עוז מועלם)
אחד המשחקים הכי גדולים בעונה החולפת של הצהובים היה מול ברצלונה בחוץ. 7 באפריל, שני משחקים בלבד לפני תחילת הפלייאוף, הקבוצה מישראל הייתה בפורמה טובה עם ארבעה ניצחונות רצופים ויצאה למשחק חוץ בספרד. על הפרקט רשמה מכבי ת"א את אחד מניצחונותיה המרשימים ביותר בשנים האחרונות, כשהביסה את ברצלונה 80:104 ובכך רשמו ניצחון כפול עונתי.
אחד הדברים שמאפיינים את מכבי של העונה עד כה, היא היכולת הפחות טובה במשחקי החוץ, כאשר הצהובים עדיין לא ניצחה מחוץ לביתה. נכון, בזירה המקומית הם שומרים על מאזן מושלם עם 0:4 גם בבית וגם בחוץ, אבל ביורוליג הסופר שונה. השחקנים של עודד קטש חזרו עם הפסדים משני משחקי החוץ, ויש לומר הפסדים קשים. את הנתון הזה בדיוק הצהובים רוצים לתקן, אבל הפעם מחכה להם עוד משחק בית. דבר ראשון שעומד לנגד עיניהם זה להגן על המבצר, בטח כששהפסד הביתי האחרון נגד הקטאלנים היה אי שם ב-2016.
מבחינה מקצועית מכבי ת״א מגיעה נחותה בעמדות הפנים. רומן סורקין לא לקח חלק באימון המסכם מאחר והוא סובל ממתיחה בשריר הירך האחורי ולא ישחק. ג׳רל מרטין לא שיחק כל השבוע שעבר בעקבות פציעה בברכו ועל כשירותו יחליטו רק לפני שריקת הפתיחה. עד לפני המשחק מול באסקוניה במכבי אהבו את מגמת השיפור ההגנתית של ג׳וש ניבו ואלכס פוית׳רס, אבל אחרי המשחק בספרד בקבוצה היו פשוט המומים מההתהפכות המשמעותית כשעל הפרקט אפשר היה לראות בעיקר רכות הגנתית וגם שברון מנטאלי.
3 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א רומן סורקין
שחקן מכבי ת"א רומן סורקין
לא כשיר להתמודדות. רומן סורקין
(צילום: עוז מועלם)
ברצלונה לעומת זאת מציגה עומק בכל עמדה. רק בעמדות הפנים אפשר לראות את יאן ואסלי שעבר לברצלונה הקיץ אחרי 9 שנים בפנרבחצ׳ה, את אוסקר דה סילבה שהגיע מאלבה ברלין, מייק טובי המתנשא לגובה 2.13 שהגיע מלונסיה, ואם זה לא מספיק אז גם נמצאים בסגל בעמדות שונות שמות כמו ניקולה קאליניץ׳, תומאש סטורנסקי וקורי היגינס. היתרון של הצהובים הוא ששני הכוכבים שלהם, לורנזו בראון ו-וויד בולדווין קיבלו מנוחה השבוע במשחק הליגה מול הפועל אילת ומגיעים רעננים.
"כולנו נצטרך לסגור לריבאונד ולעשות מאמץ קבוצתי כדי למנוע מברצלונה לקחת כדורים חוזרים בהתקפה", אמר ג׳וש ניבו לקראת ההתמודדות. "נצטרך כמובן להמשיך לתקוף את ריבאונד ההתקפה כדי להשיג כמה שיותר נקודות מהזדמנות שניה".
3 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א אוסטין הולינס מול שחקן פנאתינייקוס ארתוראס גודאיטיס
שחקן מכבי ת"א אוסטין הולינס מול שחקן פנאתינייקוס ארתוראס גודאיטיס
הסיטואציה איתו לא ברורה. אוסטין הולינס
(צילום: עוז מועלם)
מי שנדחק לסוף הרוטציה הוא אוסטין הולינס. כפי שכבר פרסמנו בשבוע שעבר המצב והסיטואציה שלו לא כל כך ברורים. נראה שבקבוצה מחכים לכך שדארן היליארד יחזור לעצמו לחלוטין אחרי הפציעה שהשביתה אותו לחודש, ולאחר מכן ינסו למצוא להולינס קבוצה אחרת, אלא אם בסוף העומס על הסגל הקיים יכריע.
מי שמקבל את הדקות שלו הוא המוחתם החדש, ג׳יילן אדאמס, שחתם לפני כחודש על חוזה לשלושה חודשים. לבינתיים נראה שבצוות המקצועי אוהבים את האישיות שלו ואת היכולת המקצועית שהוא מציג עד כה. "אנחנו עדיין חושבים על המשחק מול באסקוניה", אמר אדאמס. "אנחנו לוקחים את מה שהיה שם בצורה שלילית ומנסים ללמוד כדי לשחק הפעם טוב כבר מהפתיחה. אנחנו צריכים לפתוח את המשחק עם תחושת דחיפות ולהכתיב את המשחק שלנו מההתחלה. אנחנו צריכים להיות גם אגרסיביים יותר ושההגנה שלהם תצטרך להתאים את עצמה אלינו".