הקלאסיקו של הכדורסל הישראלי הבטיח וקיים. מעל ל-9,000 אוהדים מילאו אתמול (ראשון) את היציעים בהיכל מנורה מבטחים והציגו תצוגת עידוד אדירה, בזמן שראו מקרוב (מה שלא קרה הרבה העונה לאור העובדה ששתי הקבוצות אירחו תקופה ארוכה בבלגרד) את מכבי ת"א רושמת ניצחון שני העונה על הפועל ירושלים, הפעם 78:90 ביתי.
בצד הצהוב, שם השיגו ניצחון ליגה 10 ברציפות, היו קודם כל מרוצים מאוד מהתחושות לשחק שוב מול היכל כמעט מלא. שחקניו של עודד קטש כבר ברחו ליתרון 17 באמצע הרבע השני, אבל אז בקבוצה מהבירה התעוררו לאור התלהטות הרוחות על הפרקט שאחרי עימות בין השחקנים, השופטים שרקו עבירה טכנית לג'ייק כהן מצד אחד וליוואי רנדולף מצד שני. אם זה לא מספיק, גם קאדין קרינגטון הורחק אחרי שקם מהספסל כדי להצטרף לעימות. אותה התחממות גרמה לכך שדווקא הירושלמים חזרו ממנה מפוקסים יותר והקטינו את ההפרש עד לנקודה אחת בלבד.
4 צפייה בגלריה
דיברתלומאו
דיברתלומאו
"לא נראה כמו שחקן כדורסל קונבנציונלי". דיברתלומאו
(צילום: עוז מועלם)
צפו בדבריו של קטש בסיום המשחק
(צילום: באדיבות ONE)
מי שלא ממש התרגש מכל הסיטואציה היה זה הקפטן בצהוב, ג'ון דיברתולומאו שהצטיין עם 19 נקודות ב-21 דקות (4 מ-4 מחוץ לקשת). "אפשרנו לג'ון לקלוע כאילו הוא שחקן חדש בסגל ואף אחד לא התכונן אליו או ידע מה הוא יודע לעשות", אמרו בירושלים באכזבה גדולה.
"יש משהו בג'ון, אולי בגלל שהוא לאו דווקא נראה כמו שחקן כדורסל קונבנציונלי", הודה בסיום קטש. "מה שקורה שהוא עושה את זה בצורה עקבית לאורך הרבה שנים. יש שחקנים שבגלל הרכבים מסוימים, לא תמיד מוצא את המקום שלהם. לו מגיע יותר דקות משחק".
4 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א ווייד בולדווין
שחקן מכבי ת"א ווייד בולדווין
בולדווין חוגג פעם נוספת מול ירושלים
(צילום: עוז מועלם)
קטש המשיך להחמיא לדיברתולומאו: "הוא שחקן כדורסל מאוד טוב, מעבר לזה שהוא מנהיג. הוא לא תמיד מדבר הכי הרבה, אבל זה מסוג המנהיגות שאני הכי מעריך, על-ידי דוגמה אישית. לראות אותו מתנהל, הוא תמיד חושב על המהלך הבא, אין קפטן ראוי ממנו למכבי ת"א".

"נצטרך למצוא פתרונות"

בזמן שאצל הצהובים הכל רגוע, בהפועל ירושלים המצב שונה לחלוטין, ולאו דווקא רק בגלל ההפסד הנוכחי אלא בשל כדור השלג והיכולת הרעועה בתקופה האחרונה. האדומים הגיעו למשחק אחרי ההפסד הכואב לטנריפה במסגרת הטופ-16 בליגת האלופות, בזמן שהמצב בזירה המקומית לא ממש מעודד כשהם סופרים כבר שלושה הפסדים בארבעת המשחקים האחרונים, מה שהשאיר אותם במקום השישי בטבלה עם מאזן של 9 ניצחונות לעומת 8 הפסדים.
4 צפייה בגלריה
סופג ביקורת. זוסמן
סופג ביקורת. זוסמן
סופג ביקורת. זוסמן
(צילום: עוז מועלם)
מי שספג את רוב הביקורת היה יובל זוסמן, שכבר תקופה ארוכה סובל מחוסר יציבות ובעיקר לא מצליח לבוא לידי ביטוי התקפית. הפעם הוא סיים עם שתי נקודות בלבד ב-18 דקות. אפשר היה לראות על הפרקט משהו בולט במיוחד והוא חוסר התיאום שיש בין השחקנים. מי שדיבר על כך היה עוז בלייזר במסיבת העיתונאים שלאחר המשחק: "היו לנו רגעים טובים, אבל בכל פעם שהתקרבנו היו לנו טעויות בתקשורת. יש לנו בעיות של תקשורת, קצת אי הבנות בינינו השחקנים. עברנו שינוי במהלך העונה ואנחנו עדיין מתרגלים אליו, יש לנו משחקים שאנחנו יותר טובים או פחות, נקווה לצאת לדרך חדשה ביום רביעי".
המאמן איליאס קאנצוריס הוסיף: "אחרי 10 דקות נגמרו לנו הפתרונות, אני לא אוהב להשתמש בתירוצים, אבל זו לא אותה קבוצה של העונה שעברה. נצטרך למצוא פתרונות לעתיד, אם זה למשחקים נגד מכבי או נגד הקבוצות הגדולות האחרות. אנחנו צריכים להתאחד מחדש. תחושת התכיפות זה הדבר הראשון שאנחנו צריכים שיהיה לנו".
4 צפייה בגלריה
שחקן הפועל ירושלים אור קורנליוס
שחקן הפועל ירושלים אור קורנליוס
הבלגן על הפרקט לפני ההרחקה של קרינגטון
(צילום: עוז מועלם)
להפועל ירושלים אין הרבה זמן להיכנס למערבולת רגשות או מחשבות מאחר וכבר ביום רביעי הקרוב (21:00) יפגשו את פרישטרי במסגרת המחזור הלפני אחרון בשלב הטופ-16 בליגת האלופות, בידיעה שניצחון יעניק להם את הכרטיס לשלב הבא, ואחד נוסף על קרשיאקה במחזור הנעילה יבטיח להם גם את המקום הראשון בטבלה ואת יתרון הביתיות.