הבוררות הארוכה בעניינו של ים מדר נגד הפועל תל אביב הגיעה בצהריים (ראשון) לסיומה. הבורר, עורך הדין ישראל שמעוני, קבעה חד משמעית כי החוזה של הרכז במועדון תקף, בניגוד לטענותיו. בנוסף, עו"ד שמעוני פסק כי אינו מוכן לנקוב בסכום יציאה מהחוזה.
יחד עם זאת, שמעוני מסר כי במידה שתגיע הצעה מקבוצה מסוימת שהיא בסכומים סבירים, או אפילו מתחת לכך, תהיה למדר הזכות לבקש לעזוב. במידה שלתחושותיו הדרישות של הפועל ת"א יהיו מוגזמות הוא יוכל לפנות שוב להליך בוררות בנוגע למחיר היציאה מהחוזה.
3 צפייה בגלריה
ים מדר
ים מדר
יוכל לפנות שוב להליך בוררות. מדר
(צילום: יאיר שגיא)
הבורר הצדיק באופן מוחלט את הפועל ת"א בבוררות, ואף טען כי מהחוזה האחרון שנחתם בין הצדדים הוא מסיק בצורה ברורה כי "אין בהסכם השני כל הוראה המקנה לתובע זכות להשתחרר לפי דרישתו החד צדדית, בין בתמורה ובין שלא בתמורה, במלך ארבע עונות החוזה".
בפסק הבוררות התבררה גם התכתבות בנוגע לחוזה חדש שייחתם בין הצדדים ובו אכן צוינו סכומי יציאה. אבל בזמן שהצד של מדר דרש שחרור חינם לקבוצת NBA בחינם, 75 אלף דולר לקבוצה באירופה ו-300 אלף דולר למכבי ת"א, הפועל ת"א דרשה סכומים אחרים לגמרי: 750 אלף דולר לקבוצת 550 אלף דולר לקבוצה אירופית ו-1.1 מיליון דולר למכבי ת"א. בסופו של דבר התכתובת הזאת לא מומשה להסכם מכיוון שהצדדים לא הגיעו לעמק השווה.
3 צפייה בגלריה
רמי כהן מגיע לישיבה
רמי כהן מגיע לישיבה
רמי כהן. ניצחון להפועל ת"א
(צילום: יאיר שגיא)
כמו כן, הבורר לא קיבל את עמדת מדר כי העובדה שהחוזה המקדים לא הופקד בבקרה התקציבית משמעותו כי הוא אינו קביל, ואף נתן כדוגמה פסיקות בבין הדין של איגוד הכדורסל בעניינם של רשארד גריפית' ויעקב ג'ינו, שהיו חתומים על הסכמים כאלה בעבר.
בשורה התחתונה מדר נשאר שחקן הפועל ת"א בעונה הנוכחית, ולאחר מכן הוא ישוחרר ללא עלות. יחד עם זאת, לא מן הנמנע כי אכן תגיע הצעה כספית מקבוצה כלשהי, כאשר הרצון של המשפחה הוא שבוסטון סלטיקס שבחרה בו בסיבוב השני בדראפט תפנה לקבוצה הישראלית בנושא, ואז האדומים יצטרכו להחליט האם הסכום מרצה אותם, או שלא. במידה שהם יסרבו, מדר יוכל לפנות שוב לבוררות.
3 צפייה בגלריה
זוהר מדר
זוהר מדר
זוהר מדר, אביו של ים. מה יהיה הצעד הבא של הרכז?
(צילום: עוז מועלם)
בימים אלה נמצא הרכז בן ה-21 בארצות הברית שם הוא עורך אימונים אישיים עם מאמנו יוגב ברדוגו ומחכה להזמנה רשמית מבוסטון להשתתף בליגת הקיץ. יש לציין כי קבוצת ה-NBA חייבת לקבל את אישורה של הפועל ת"א להשתתפותו בליגת הקיץ.

הפועל ת"א: "בטוחים שים יגשים את חלומותיו בעתיד"

מהפועל ת"א נמסר: "מברכים על פסיקת הבורר שהתקבלה היום. הפסיקה אישרה את קיום החוזה בין ים מדר להפועל תל אביב במלואו. אנחנו גאים בכל הדרך שעשינו עם ים, מאז הצטרף אלינו בגיל 15, דרך הפיכתו לשחקן מוביל וקפטן בהפועל, בנבחרת העתודה ובנבחרת הבוגרת ועד לבחירתו בדראפט 2020 - בדרכו לצמרת הכדורסל העולמי. אין ספק בכך שים הוא כישרון נדיר, וביחד עשינו דרך נפלאה. לאורך כל הליך הבוררות, לא היה בליבנו ספק שטענותינו נכונות ושים הוא שחקן הפועל תל אביב גם לעונה הבאה. אנו בטוחים שים עוד יגשים את חלומותיו בעתיד ויגיע לרמות הגבוהות ביותר.