אחרי שנתיים באלבה ברלין, תמיר בלאט חזר הקיץ הקיץ לישראל כשחתם במכבי ת"א, הקבוצה אותה הוביל אביו דייויד בלאט לזכייה ביורוליג ב-2014. לקראת פתיחת עונת 2023/24, הגארד סיפק ריאיון לאתר של המפעל בהכיר בישבת, בו דיבר בין היתר על מערכת היחסים עם אביו, החיבור עם המאמן עודד קטש והתקופה בגרמניה.
"יש לי זיכרונות נהדרים מכאן כילד, כשהגעתי לאימונים וצפיתי בגדולי השחקנים של היורוליג", סיפר בלאט על החיבור לקבוצתו החדשה. "כשגדלתי הגעתי למשחקים, אני זוכר שכשישבתי בשער 7 וראיתי את האנרגיה והתמיכה המדהימה של האוהדים, רציתי להיות על המגרש. ועכשיו יש לי הזדמנות לשחק במכבי. זה מדהים".
1 צפייה בגלריה
תמיר בלאט עם הגופייה של מכבי ת"א
תמיר בלאט עם הגופייה של מכבי ת"א
מתאחד עם קטש. בלאט
(צילום: מכבי ת"א, עמוד האינסטגרם הרשמי)
על מערכת היחסים עם אביו: "קודם כל, אני תמיד יהיה הבן של דיוויד בלאט. תמיד רציתי ליצור סיפור משלי ועשיתי את זה. ועכשיו לבוא למכבי ולשחק ביורוליג זה צעד נוסף עבורי ואני מאוד מתרגש מזה. בטח שהייתי רוצה לשחק עבורו כי לדעתי הוא אחד המאמנים הטובים ביותר בהיסטוריה של המשחק".
אבל מי שיאמן העונה את בלאט במכבי ת"א הוא עודד קטש, איתו שיתף פעולה בעבר בהפועל ירושלים ובנבחרת העתודה. "זו אחת הסיבות שרציתי להצטרף למכבי", סיפר בלאט. "הייתה לו השפעה גדולה על הקריירה שלי. שיחקתי אצלו בירושלים והייתי איתו באליפות אירופה עד גיל 20 אז היו לנו הרבה משחקים ביחד והוא לימד אותי המון. אני מאוד אוהב את הדרך שבה הוא מאמן ואת האופי שלו ואני מצפה לזה בקוצר רוח".
על התקופה באלבה ברלין: "צמחתי מאוד בגרמניה. היציאה מישראל בפעם הראשונה הייתה אתגר. ההתחלה הייתה מאוד קשה. היו לי כמה חודשים קשים, ובאמת הבנתי מה זה לעזוב את המדינה שלך ולשחק בחו"ל. זה עזר לי בטוח".
לקראת העונה הקרובה אמר בלאט: "יש במכבי הרבה שחקנים שהגיעו למועדון בשנה שעברה וממשיכים לשנה השנייה, ואני מצטרף עם חבר'ה חדשים, ואנחנו רוצים לגרום לכימיה הזו לעבוד. אני רק יודע שאני רוצה לעזור לקבוצה להצליח, להיות חבר טוב לקבוצה, לתמוך בחבר'ה כשאני עולה על המגרש ולתת את המיטב".