בהפועל ירושלים ביקשו היום (שלישי) מאוהדי הקבוצה שלא להגיע למשחק החוץ נגד פאוק סלוניקי, במסגרת שלב הבתים של ליגת האלופות של פיב"א. זאת בעקבות מכתב ששלחה משטרת יוון להנהלת פיב"א, ובו טענה כי לא תוכל להתחייב לשלומם של הצופים, ולא פחות מכך, בעקבות האווירה העוינת שחוו האוהדים האדומים במשחק החוץ נגד א.א.ק אתונה בעונה שחלפה.
על פי הנהלת הפועל ירושלים המכתב שהתקבל במשרדי פיב"א מתייחס לא רק למשחק של קבוצתם שאמור להתקיים ב-15 בנובמבר אלא גם להתמודדות שאמורה לקיים גלאטסאריי במקום. הטענה היא שמשטרת יוון מתקשה להתמודד עם האלימות הגואה באולמות הספורט בכל רחבי המדינה.
2 צפייה בגלריה
חזיז באולם א.א.ק אתונה
חזיז באולם א.א.ק אתונה
אחד החזיזים שנורו באולם אתונה
(צילום: פרטי)
"אנו כמובן מכבדים את החלטת משטרת יוון", אמרו אצל מחזיקת גביע המדינה. "ומאמינים שביטחון האוהדים קודם לכל. לפיכך אנו מבקשים מהאוהדים להימנע מלהגיע למשחק החוץ בסלוניקי".
כזכור, לאוהדים האדומים שהגיעו בחודש אפריל השנה למשחק רבע גמר ליגת האלופות באולם של א.א.ק אתונה, ציפתה אווירה אלימה ועוינת. האוהדים היווניים התפרעו ביציעים, ירו זיקוקים וחזיזים לעבר אוהדי הקבוצה הישראלית ואף שרפו את דגל ישראל, במשחק בו הפסידה ירושלים 94:78 באתונה - ועמד על סף פיצוץ.
2 צפייה בגלריה
אוהדי אתונה שורפים את דגל ישראל
אוהדי אתונה שורפים את דגל ישראל
אוהדי אתונה שורפים את דגל ישראל
(ראובן שוורץ)
גם אבנים נזרקו לעבר חלק מ-500 האוהדים שעשו את הדרך מישראל, חלקם נפצעו. חלק מאותם אוהדים צייצו והעלו ברשתות החברתיות תמונות של האירועים האלימים. מהפועל ירושלים אף נמסר כי "יש פה כאוס ומחדל אבטחתי שאין כדוגמתו. יש לנו אוהדים שנפצעו ונפגעי חרדה".

הפסד בסרביה

הפועל ירושלים קיימה היום משחק אימון נגד FMP בלגרד בסרביה, והפסידה 89:87. קלעו להפועל: כריס ג'ונסון 17, קאדין קרינגטון 14, זאק הנקינס 10, ספידי סמי'ת, גבי צ'אצ'אשווילי ויובל זוסמן 8, ליוואי רנדולף ואור קורנליוס 7, עוז בלייזר וברינטון למאר 3, מוריס אנדור 2.