מינהלת הליגה הודיעה בתחילת השבוע על חזרת ליגת העל ב-25 לנובמבר. לפי ההודעה, כל הקבוצות יארחו באולמן הביתי בהתאם להנחיות פיקוד העורף. אולם, ישנה קבוצה אחת - גליל עליון - לה אין היכן לשחק משום שהאזור כולו מפונה כחלק מהחזית הצפונית במלחמת "חרבות ברזל".
אתמול בלילה הודיעו במועדון שהמשחקים הביתיים יועתקו לחדרה, והיום (שלישי) יצאה הקבוצה הצפונית בדרישה להקפיא את היורדות בתום העונה. כזכור, הקבוצה שחררה את כל שלושת הזרים שלה, לאחר שאלה ביקשו לעזוב בשל המצב.
2 צפייה בגלריה
הובר
הובר
גליל בבעיה. הובר
(צילום: יאיר שגיא)
"מאז השבת השחורה ב-7 באוקטובר החיים בישראל השתנו, בעקבות האירוע רב תושבי הגליל התפנו מבתיהם", אמר יו"ר הקבוצה טמיר אברהמס. "הפועל גליל עליון הפכה לקבוצה 'מפונה' ללא בית ושישה אנשי מועדון (מאמן, יו"ר, מנכ"ל, מנהל קבוצה, מנהל משק, פיזיותרפיסט) גויסו למילואים. עם הדחת הקבוצה מהיורופקאפ, שוחררו הזרים לארה"ב, רובם חששו מהמצב בישראל. שאר הקבוצה נודדת בארץ בין אולמות, וזה הזמן להגיד תודה למלאכים בדרך שהסכימו לארח אותנו. השחקנים הישראלים וצוות האימון משתכן בבית מלון במרכז, מנסים לשמור על כושר, לקיים שגרת אימונים".
"אבל זה לא הבית, לא הסביבה המוכרת עם חדר ההלבשה של השחקנים, גם לא המפגש הקבוע בחדר האוכל בכפר בלום", מדגיש אבהרמס. "אין לו"ז קבוע ומסודר כמו של שאר הקבוצות במרכז. הערך המוסף והקסם של הגליל הלך לאיבוד. לצד כל אלו הודיעה המינהלת שכרגע הליגה תתקיים כרגיל".
2 צפייה בגלריה
ברק פלג
ברק פלג
"המצב הזה לא נורמלי בעליל". פלג
(צילום: יאיר שגיא)
"כמובן שצריך לייצר המשכיות ולנסות לחזור ולשחק בהקדם, אולם לאור חוסר השוויון בתנאים והעובדה שלגליל עליון לא יהיו משחקי בית בתקופה הקרובה - אנו דורשים את הקפאת היורדת העונה".
מאמן הקבוצה, ברק פלג, שמשרת במילואים בסיירת מטכ"ל ולו עבר עשיר גם בתחום הצבאי, התייחס אף הוא למצב: "המצב הזה לא נורמלי בעליל. אני חושב שהדבר הכי חשוב כרגע הוא להחליט על הקפאת יורדות. צריך להבין שאם רוצים ליגה, היא צריכה להיות שוויונית עם הזדמנות שווה לכולם".
"גליל עליון באופן ספציפי לא יכולה להיות שווה לכולם כרגע", הוסיף פלג. "המצב הזה עלול לפרק קבוצות, ואנחנו רוצים שכל הקבוצות יהיו איתנו".