מספיק המשפט של יונתן אלון, מאמן הפועל ירושלים, בפתיחת מסיבת העיתונאים אחרי ההדחה ברבע גמר גביע ווינר 83:79 לבני הרצליה כדי להבין את התחושות אצל מחזיקת התואר היוצאת: "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להופיע ככה ברבע הראשון. זו בושה". אלון התכוון כמובן להפרש 21 הנקודות אליו נקלעה קבוצתו כבר בתחילת המשחק. היא אמנם הצליחה לחזור ולהפוך את התוצאה בהמשך, אבל הפתיחה הזו הייתה המשך לשלב הבתים, בו גם האדומים נראו לא טוב.
מחזיקת הגביע סובלת מחיסורים משמעותיים של קאדין קרינגטון, שחזר לארה"ב בשל סיבות משפחתיות ולא יספיק לחזור עד למשחק נגד ולנסיה במשחק הפתיחה ביורוקאפ ביום רביעי, ושל נמרוד לוי, שייעדר כשלושה חודשים בשל פציעה בכף הרגל. ספידי סמית', שכן שיחק, רשם ערב חלש של 8 נקודות והשאיר את ג'ארד הארפר לבדו בקו האחורי (23 נקודות).
2 צפייה בגלריה
הדחה מפתיעה. שחקני הפועל ירושלים
הדחה מפתיעה. שחקני הפועל ירושלים
הדחה מפתיעה. שחקני הפועל ירושלים
(רועי כפיר, ONE)
אצל הישראלים, יובל זוסמן כיסה על תפוקה נמוכה של יתר חבריו כאשר קלע 14, בעוד אור קורנליוס סיים עם ארבע בלבד, גבי צ'אצ'אשוילי (5), ונועם דוברת (ללא נקודות) הסתפקו בתשע נקודות יחדיו בלבד.
"היה משחק קשה", אמר הארפר בסיום. "כקבוצה אנחנו לא אוהבים להפסיד, אבל נשארנו מאוחדים, נלחמנו, ניסינו לעשות כל דבר כדי לחזור חזרה למשחק ולהוביל. היה סיום קשה, אני לוקח את זה על עצמי. המאמן והקבוצה סמכו עליי ושמו את הכדור בידיים שלי. אנחנו חסרים כמה שחקני מפתח והם מרכיבים חלק מהפאזל ומביאים לקבוצה מה שהיא צריכה".
אלון היה ישיר יותר: "לא שיחקנו מספיק טוב, פתחנו רע את המשחק. הצלחנו לחזור, אבל כבר נגמרו לנו הכוחות. לצערי, הוא המשחק נגמר לצד שלהם בגלל כמה החלטות לא טובות, כמה החטאות. בסך הכל קלענו באחוזים מאוד רעים משלוש (6/31). אנחנו מתעסקים במי שנמצא לא מי שלא נמצא. נצטרך לחשוב כקבוצה איך לא עולים לשחק ככה. המשחק נגד ולנסיה? זו אחת הקבוצות החזקות ביורוקאפ. אנחנו שמחים להתחיל את העונה הזאת".
2 צפייה בגלריה
יהוא אורלנד
יהוא אורלנד
גאה בהגנה של הרצליה. יהוא אורלנד
(צילום: אורן אהרוני)

שביעות רצון בהרצליה

בצד השני, הרצליה מצטרפת למכבי ר"ג בסימון וי על הדחת קבוצה גדולה, והשתיים ייפגשו על הכרטיס לגמר ביום שישי. למרות הרחקתו של פרדי בורדיון, הרצליה הצליחה להישאר בתמונה לאורך כל המשחק, גם כאשר איבדה את היתרון שלה, בזכות דקות יוצאות מין הכלל של איתן בורג, שקלע 17 נקודות.
"כיף להתחרות נגד אחת הקבוצות הכי מדהימות שיש לנו בארץ", אמר הגארד בן ה-22. "זה היה ניצחון גדול. צריך לקחת הכל בפרופורציה כי זה טורניר הכנה ויש לנו עוד הרבה עבודה, הרבה מים צריכים לעבור בנהר השנה. אנחנו מועדון מאוד צנוע עם רגליים על הקרקע. יש חבורה מיוחדת יותר השנה ואני מאמין שבעזרת המאמן שלנו נוכל לגרום לדברים מעניינים השנה לקרות. זאת הייתה הופעה שנתנה לנו את התחושה שאנחנו יכולים לבוא השנה ולהילחם".
המאמן, יהוא אורלנד: "הדבר שאני הכי גאה בו היום הוא שהצלחנו לתת את הטון ההגנתי שלנו. כשאתה בונה קבוצה ואתה מנסה להשיג דברים, אתה מנסה לבנות הגנה קבוצתית. לעצור את הפועל ירושלים על 79 נקודות זאת גאווה אישית. אני מנסה ללמוד כל יום ממאמנים בליגה או במסגרות אחרות, חוקר, מנסה להיות יצירתי ולהטמיע דרך משלי. אני מקווה שזה מה שיהפוך אותי למאמן מוצלח ויעזור לי להביא את השחקנים שלי לידי ביטוי".