דבר מותו של ליאור ליובין ז"ל, שהלך היום (שני) לעולמו בגיל 46 בלבד לאחר מאבק במחלת הסרטן, היכה בצורה קשה את עולם הכדורסל הישראלי. שחקן העבר והמאמן נגע באנשי מקצוע ואוהדים כאחד, ורבים מהם ספדו לו.
במכבי ר"ג, הקבוצה בה גדל, נפרדו. יו"ר הקבוצה, חן שניידרמן כתב: "תנחומינו הכנים מכל הלב למשפחת ליובין. בשורת האיוב שקיבלתי היום מהווה יום שחור לאוהדי הכדורסל בישראל, למועדון הכדורסל מכבי ר"ג בו גדל ליאור ולי באופן אישי במיוחד. ליאור ישאר תמיד חלק מההיסטוריה של מכבי ר"ג. אנחנו נמצא את הדרך להנציח את זכרו".
1 צפייה בגלריה
ליאור ליובין
ליאור ליובין
"בשורת איוב". ליאור ליובין ז"ל
(צילום: אורן אהרוני)
בפנאתינייקוס, בה שימש כעוזרו של עודד קטש, כתבו: "פנאתינייקוס מביעה את צערה על לכתו של ליאור ליובין. הוא היה עוזר המאמן של הקבוצה בעונת 2020/21. תנחומינו הכנים למשפחתו".
איתי ברגר, מנהל הפועל ת"א, בה כיכב ליובין בעונת 2003/4: "ליאור ליובין היה סמל להפועל שלא חשבנו שתחזור כבר, שחקן עם טונות קלאס שהביא אותנו לשיאים ולתצוגות שלא נשכח. נוח בשלום".
מאמן הפועל ת"א, דני פרנקו: "איזה בוקר עצוב. מעבר למאמן שעשה דרך ישרה ועמוקה משחקן מצטיין למאמן מוביל, ליאור היה מהחביבים, צנועים, מיוחדים שהכרתי. איש משפחה שתמיד היה אהוב ומוערך ע"י הסובבים אותו. אבדה גדולה לישראל היפה. חושב על המשפחה ולא מאמין שאני כותב, יהי זכרו ברוך".
בעירוני נס ציונה, בה אימן ליובין בעונת 2021/22, כתבו: "מועדון הכדורסל עירוני נס ציונה אבל עם מותו של ליאור ליובין. ליאור, שחקן ומאמן בכדורסל הישראלי לאורך שנים, אימן את המועדון בעונת 2021/22. הוא הלך לעולמו בגיל 46 אחרי שנלחם במחלה, אך אנחנו נזכור אותו כאיש אהוב, מקצועי וערכי. תנחומינו הכנים ומחשבותינו עם משפחת ליובין וכל חבריו, בענף הכדורסל ומחוצה לו".
המאמן שרון דרוקר, שכיום משמש כמנהלה המקצועי של מכבי ראשל"צ, צייץ בקצרה: "לא תסבול יותר חבר וקולגה, נתגעגע". גם בהפועל ירושלים נפרדו: "הפועל ירושלים, יחד עם כל קהילת הכדורסל הישראלי, כואבת את לכתו של ליאור ליובין - מאמן, שחקן וג׳נטלמן אמיתי. אנו מבקשים לשלוח תנחומים למשפחה בשעה קשה זו. ליאור, אתה תחסר לכולנו".
שחקנה של מכבי ת"א, רומן סורקין, ספד בציוץ בטוויטר: "היה לי הזכות להכיר אותך ולהתאמן אצלך. היית מאמן ושחקן גדול, אבל לפני הכל בן אדם ענק עם לב עצום. זכיתי להכיר אותך. אין אנשים כמוך. תנוח על משכבך בשלום".
בהודעה רשמית מטעם מינהלת הליגה נכתב: "אנו מרכינים ראש על לכתו בטרם עת של כדורסלן העבר ומאמן הכדורסל המוערך, ליאור ליובין. ליאור ייזכר כאיש מקצוע מהשורה הראשונה, בעל מוסר עבודה ואהבה למקצוע ללא פשרות שהיה אהוב על סובביו. אנחנו מחזקים את משפחתו וחבריו ברגעים הקשים ומוסרים תנחומים כנים".
גם באיגוד הכדורסל ספדו: "אבלים עם מותו של ליאור ליובין, שחקן נבחרת ישראל בעבר ועוזר מאמן הנבחרת שהלך לעולמו בגיל 46 בלבד. ליובין שיחק בנבחרת ישראל 66 פעמים ולשיאו הגיע במשחק במסגרת מוקדמות אליפות אירופה 2003. הנבחרת נזקקה לניצחון ב-23 על הפרש על רומניה וליובין במשחק אדיר של 28 נקודות עזר לה להגיע ליעד. בשנת 2014 מונה להיות עוזרו של ארז אדלשטיין בנבחרת ישראל ושימש בתפקיד הזה ביורובאסקט 2015 בצרפת. ליובין היה איש נעים הליכות, אהוב על כל אנשי ענף הכדורסל בישראל וזוהי אבדה קשה לכולנו".
שר התרבות והספורט מיקי זוהר: "ליאור ליובין ז"ל היה מאמן הכדורסל מצוין ושחקן מעולה, אובדן קשה. לצד הקריירה המרשימה שלו כשחקן וכמאמן הוא היה לדמות משמעותית בעולם הכדורסל הישראלי, נעים הליכות, שקט ומקצוען אמיתי שהוביל קבוצותיו להישגים רבים. יהי זכרו ברוך".