למרות החיסורים הרבים, נבחרת ישראל מראה יכולת מצוינת במוקדמות הטורניר הקדם אולימפי, והיא בדרך לשלב הבא לאחר שהשיגה היום (ראשון) ניצחון שני ברציפות - 67:80 על צ'כיה. החבורה של אריאל בית הלחמי נקלעה לפיגור קל בפתיחה, אך התעשתה ורצה 0:8, נטלה את ההובלה - ומאז לא הביטה לאחור. ים מדר (27 נקודות) ובר טימור (22) הצטיינו אצל הכחולים-לבנים.
המשחק הבא של ישראל יהיה נגד אסטוניה, וינעל את שלב הבתים ולאחר מכן יתחיל שלב חצי הגמר. הנבחרת כמעט בוודאות תהיה בשלב הבא, ורק הפסד מעל 22 הפרש לאסטונים, ימנע ממנה לעלות. אם ישראל תעבור בהצלחה את שלבי הנוקאאוט, היא תעפיל לטורניר המוקדמות, שם יתמודדו 24 נבחרות שיחולקו לארבעה בתים, כאשר הראשונה בכל בית תעלה לאולימפיאדה (ארבע סך הכל), בנוסף לשמונה נבחרות שיעלו לטורניר דרך אליפות העולם שתתקיים באסיה החל מה-25 באוגוסט.
1 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ישראל בר טימור
שחקן נבחרת ישראל בר טימור
ישראל עם רגל וחצי בשלב הבא. בר טימור
(מתוך האתר של פיב"א)
בר טימור, שהיה כאמור ממצטייני הנבחרת במשחק היום, אמר בסיום: "עשינו משחק גדול. באנו מאוד ממוקדים במטרות שלנו, היו המון חבר׳ה שהיו מעורבים, עלו מהספסל טוב, גם אם לא נתנו הרבה נקודות אז עשו הגנה מדהימה. אנחנו ממשיכים צנועים למשחק הבא מול אסטוניה. הרגשתי אחרי ההכנה שאני צריך לקחת על עצמי קצת יותר, עשיתי גם שיחות עם המאמנים והם הראו לי איפה אני צריך לתת מעצמי יותר ואני שמח שזה עבד היום".
ים מדר: "אני שמח. עשינו שני משחקים ראשונים טובים. אנחנו נמצאים בסיטואציה ובמצב טוב מאוד לעלייה לשלב הבא וזה מה שרצינו לעשות כנבחרת. החבר׳ה שהגיעו אוהבים להיות אחד עם השני, נהנים לשחק אחד בשביל השני, עוזרים ותומכים ובעיקר שמחים בהצלחה אחד של השני, יש רוח מצוינת, יש אוירה טובה בנבחרת וזה מאוד חשוב למשחקים הבאים ולשלבים הבאים, פשוט כיף להיות פה. זאת הייתה המטרה של כולנו, להגיע ולעשות טורניר טוב, וכמובן שההתחלה שלו היא לעלות שלב, אנחנו אחרי שני ניצחונות יפים, אבל צריך להמשיך הלאה למשחק השלישי".
המאמן, אריאל בית הלחמי, היה שבע רצון: "שיחקנו ממש ממש טוב. החצי הראשון היה מעולה. אנחנו משחקים קבוצתי ושומרים טוב. לא נסתכל על ההפרשים, אנחנו תלויים רק בעצמנו. אני חושב שהשחקנים הבינו את הרמה והעלו אותה. נתנו היום משחק הגנתי אדיר ובחצי הראשון גם בצד ההתקפי". על השחקנים החסרים אמר בית הלחמי: "זה לא כל כך מפריע לי. לא קורא מה שכותבים. בסוף אנחנו קבוצה וזה כיף גדול לראות את מה שנהיה מאיתנו".