הכל או כלום. טירוף, אין דרך אחרת להגדיר את ההכנות למשחק הזה, אחד החשובים של הפועל ירושלים בעשור האחרון, והאירועים האלימים באתונה רק מדרבנים את האדומים לקראת גומלין רבע גמר ליגת האלופות הערב (19.00) מול א.א.ק בפיס ארנה.
אחרי שכל קבוצה ניצחה באולמה, ירושלים תהיה זו שתיהנה מאווירה ביתית – ואיזו חגיגה זו הולכת להיות – 10,000 אוהדים שיראו רק דבר אחד מול העיניים: פיינל־פור שעשוי להגיע לבירה. מובן שהם מתכננים להתנהג בספורטיביות ולהתרכז בעידוד, והמטרה היא להגיש את הנקמה רק על הפרקט.
2 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ירושלים
שחקני הפועל ירושלים
מגיעים דרוכים למשחק המכריע בסדרה. שחקני הפועל ירושלים
(צילום: FIBA PHOTOS)

אולם ומלואו

רף ההתרגשות בירושלים הוא פשוט עצום. לראשונה מאז המשחק השני בחצי גמר היורוקאפ ב־2017 מול ולנסיה, האולם צפוי להיות מלא. המאמן אלכסנדר דז'יקיץ', שהפך לאהוב הקהל, לקח את המיקרופון באחד המשחקים העונה וצעק לאוהדים: "עשרת אלפים!". זה היה קצת יומרני מצידו, אבל הפעם מדובר בסיפור שונה – הזדמנות לעשות היסטוריה במפעל שבו ירושלים משחקת בשנים האחרונות.
סיבה נוספת היא כמובן הטראומה מהביקור ביוון, ואתמול הגיע העונש של פיב"א, שהחליטה כי כל משחקיה הביתיים של א.א.ק בליגת האלופות בעונה הבאה יהיו ללא קהל. כמו כן הקבוצה נקנסה ב־30 אלף יורו. גם ירושלים לא יצאה נקייה, וספגה קנס של 3,500 יורו על התנהגות בלתי ספורטיבית של אוהדיה.
2 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ירושלים
אוהדי הפועל ירושלים
הארנה תהיה מלאה. אוהדי הפועל ירושלים
(צילום: אלכס קולומויסקי)

ראש נקי

בצד המקצועי, בירושלים מספרים על אנרגיות אדירות באימונים ועל דריכות שיא. הצוות עבד עם השחקנים גם על הצד המנטלי, בעיקר לאור מה שעברו במשחק הקודם. דבר נוסף שעליו שמו דגש הוא ההגנה, החלק החזק של הקבוצה העונה, שהתערער מאוד באתונה.
ייתכן שגם המהומה ביציעים השפיעה, אבל בירושלים לא מחפשים תירוצים, ויודעים שאם הם יחזרו לשיטת המשחק שעבדה לאורך כל העונה – הדרך לניצחון תהיה סלולה – בטח בעזרת תמיכה אדירה מהקהל.