משחק הליגה הראשון של מכבי ת"א לעונת 2023/24 מול בני הרצליה, כשהיא חסרה את לורנזו בראון, ווייד בולדווין, בונזי קולסון וג'ון דיברתולמיאו הפצוע, היה יכול להסתבך. אבל הצהובים עשו את העבודה עם ניצחון 74:94.
מהרגע שהשחקנים של עודד קטש עלו לרבע השלישי עם הרגל על הגז - לא היה סיכוי לבני הרצליה לסגור את הפער. ג'וש ניבו, ששיחק חמש דקות, לא חש בטוב אתמול, ולא המשיך לשחק לאחר מכן. ג'ון דיברתולמיאו, שסובל מפציעה במפשעה, אמור לחזור לשחק לפי ההערכות בשבוע הבא.
2 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א אנטוניוס קליבלנד
שחקן מכבי ת"א אנטוניוס קליבלנד
אנטוניוס קליבלנד. ניצחון קל למכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
"בנסיבות שנוצרו אני מרוצה מאיך ששיחקנו, הפכנו את המשחק לקל מבחינתנו", אמר עודד קטש בסיום. "שמחנו לראות בסוף את הצעירים מקבלים דקות. היו שחקנים שהיו צריכים את זה וקיבלו יותר דקות. האתגר הגדול שלנו, מהרגע שהליגה חזרה, ולא כל הקבוצה כאן, זה לראות איך מרימים קבוצה בכושר מתאים ליום חמישי. ההמשכיות שיש לנו משנה שעברה נותנת לנו יתרון".
קטש התייחס למצב ואיך בוחרים את השחקנים שיגיעו ארצה בכל פעם (בקבוצה החליטו ששניים-שלושה זרים יגיעו לארץ לכל משחק, והשאר יישארו בבלגרד): "אנחנו באים עם הרבה כבוד לשחקנים. קשה להכריח שחקנים שבמציאות הזאת מפחדים לבוא לארץ, זה שם אותנו במצב מאתגר, זה מצב לא אידיאלי שיש שניים-שלושה שחקנים שלא מתאמנים עם הקבוצה. זה האתגר, זאת ההחלטה, ועם זה אנחנו הולכים".
על ההופעה של שחקני הנוער הוסיף: "אנחנו נראה את השחקנים האלה בעתיד עושים דברים משמעותיים בכדורסל. אנחנו מאוד נהנים ושמחים שיש שחקנים צעירים ברמה כזאת. זה כיף גדול שיש שחקנים שגדלו פה במחלקה ואנחנו יכולים להשתמש בהם".
2 צפייה בגלריה
מאמן מכבי ת"א עודד קטש
מאמן מכבי ת"א עודד קטש
עודד קטש. "קשה להכריח שחקנים לבוא לארץ"
(צילום: עוז מועלם)
עומר מאייר, שקלע 9 נקודות, סיפר על החודשיים האחרונים מנקודת מבטו כאחד השחקנים הצעירים בסגל: "השחקנים מאוד עוזרים לי במשך החודשיים האלה. כל טעות שאני עושה הם סבלניים אליי, הגעתי למשחק הזה בלי הרבה לחץ, ידעתי שהקבוצה מאחוריי ותומכת בי. התברכתי בחברים לקבוצה שחשוב להם שאני אלמד מהטעויות שלי".
בצד השני, הרצליה "המחודשת" סופגת הפסד שני מתוך שלושה משחקים עד כה ולא נראית מגובשת. "לא חשבתי שזה יראה ככה, הייתה לי הרגשה יותר טובה", הודה המאמן דן שמיר. "עלינו על המגרש ולא עשינו דברים בסיסיים כמו ירידה להגנה, ריבאונד הגנה. לא הייתה רוח של תחרותיות, לא שיחקנו ביחד. לא היה לנו את מה שצריך בשביל לחזור. נכנסנו לבור ואנחנו צריכים לעבוד קשה. הקבוצה לא משחקת כמו שצריך, אני לא בא עם תירוצים. צריך לחבר את הקבוצה ומהר. מכבי הכריעו את המשחק מהר עם התקפות מעבר וריבאונד התקפה. יחד עם חוסר החיבור אצלנו, לא היה לנו סיכוי לנצח".
אדריאן בנקס, אחד השחקנים הוותיקים והמנוסים בליגה הוסיף: "זאת עונה לא רגילה, יש פה שחקנים שהיו כאן לפני כן, שחקנים שבאו רק עכשיו, אנחנו לא באותה רמה פיזית. התחלתי להראות היום את היכולת הרגילה שלי. זה מרגיש לנו עדיין כמו קדם עונה. אנחנו יודעים שאנחנו עוד לא מחוברים, אני לא בטוח שכולם מבינים שאין לנו זמן להתחבר. אני חייב להשתפר כל שבוע. שיחקתי איך שאני יכול בגיל שלי (בפברואר יחגוג 38), אני בונה על הכימיה בקבוצה הזאת".