למרות שהיא כבר יותר משבועיים נודדת ברחבי אירופה, עם אבטחה כבדה וכשהראש לא תמיד עסוק רק בכדורסל, הפועל ת"א שמה אתמול (שלישי) את הכל בצד לשעתיים ורשמה ניצחון שלישי בשלושה משחקים ביורוקאפ, הפעם עם 72:111 על המבורג בגרמניה.
האדומים הספיקו לארח משחק אחד בבית לפני פרוץ המלחמה, מול לובליאנה, ומיד לאחר מכן יצאו לנדידה ארוכה באירופה, ללא תאריך חזרה שנראה באופק. אחרי הניצחון על ונציה הגיעה התצוגה אתמול שהעלתה אותה למקום הראשון בבית במפעל האירופי עם משחק אחד חסר.
1 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ת"א מודים לקהל בהמבורג
שחקני הפועל ת"א מודים לקהל בהמבורג
שחקני הפועל ת"א מודים לקהל בהמבורג
(צילום: טוויטר, הפועל ת"א)
המבורג הגיעה למשחק עם מאזן 3:0 במפעל, אבל בהפועל ת"א הדגישו עוד לפני המשחק שהם ממש לא מקלים ראש, בטח בהתחשב בסיטואציה, ולכן הגיעו מאוד מפוקסים וחדים מההתחלה. את הרבע הראשון ניצחו שחקניו של דני פרנקו 19:36 ובהמשך שייטו לניצחון קליל. שישה שחקנים באדום סיימו בספרות כפולות, אותם הובילו אקסבייר מנפורד עם 22 נקודות, ברייאן אנגולה עם 18 נקודות ו-11 ריבאונדים וג'יילן הורד עם 18 נקודות. בקבוצה קיימת שביעות גדולה משלושת המצטיינים, אבל לא רק, אלא גם מכל שאר השחקנים, שעד כה ידעו להתמודד עם כל הסיטואציה.
"אנחנו באמת מנסים להתעסק רק בכדורסל במשך 40 דקות, זה לא קל, הקבוצה מסתובבת באירופה וזה לא משהו שאנחנו רגילים אליו", אמר המאמן דני פרנקו בסיום המשחק. "אני שמח שאולי הצלחנו לתת 40 דקות של תחושות טובות לכל האוהדים שהגיעו לכאן כדי לתמוך בנו, זה באמת היה מדהים. וגם עבור מי שראה את המשחק מהבית".
"זה לא עצם התוצאה, זה עצם הרוח שמצפים מאיתנו להציג בתור שגרירים בימים האלה, אז אני שמח שיצאנו עם הניצחון", המשיך פרנקו. "אני מאוד גאה בשחקנים שלי, אני גם גאה בארגון שלנו שמביא לנו את כל התנאים כדי שנוכל לעשות את מה שאנחנו יודעים לעשות - וזה כדורסל - בימים משוגעים כאלה".
מסתמן כי ביורוקאפ ימצאו פתרון להפועל ויאפשרו לה להחליף ביתיות במשחק הבא מול לונדון ליונס. בלגרד, אתונה וריגה הן בין האופציות של הפועל ת"א למגרש הביתי, אך יכול להיות שהיא תשחק בו רק פעם אחת מאחר ובשבעת המשחקים הקרובים (עד ה-12 בדצמבר) היא תשחק חמש פעמים בחוץ.
הזרים של הקבוצה צפויים להמשיך את המסע באירופה והשחקנים הישראלים צפויים לחזור לישראל למספר ימים בודדים על מנת לשהות לצד משפחותיהם.