אנחת רווחה בהפועל ירושלים אחרי הניצחון אתמול (שבת) 73:81 על הפועל גליל עליון, שהגיע אחרי שני הפסדים בליגת העל. זה גם היה המשחק הראשונה העונה של ירושלים שנערך באולם הביתי, הפיס ארנה.
במועדון הביעו אכזבה שהנחיית פיקוד העורף, שהגדילה את הגבלת הצופים מ-1,000 ל-5,000, פורסמה רק בסמוך לפתיחת המשחק. בקבוצה ניסו לקרוא לאוהדים לבוא ולעודד אולם בסופו של דבר הגיעו 1,120 בלבד.
2 צפייה בגלריה
מאמן הפועל ירושלים אלכסנדר דז'יקיץ'
מאמן הפועל ירושלים אלכסנדר דז'יקיץ'
"שכחו כמה טובים חלק מהשחקנים שלנו". דז'יקיץ'
(צילום: שלו שלום)
בשני המשחקים הראשונים בזירה המקומית - ההפסד לעירוני ר"ג והתבוסה ב-40 הפרש להפועל עפולה, הקבוצה הגיעה בסגל חסר מיוחד - ללא המאמן אלכסנדר דז'יקיץ' והשחקנים הזרים שחששו לשוב לארץ בשל המצב הביטחוני. הפעם המצב היה מעט שונה. על הקווים עמד המאמן ושלושה זרים עלו על הפרקט: ליוואי רנדולף, כריס ג'ונסון וזאק הנקינס. גם ברינטון למאר הגיע לארץ, אבל בשל מחלה לא היה יכול לקחת חלק.
הקבוצה, אגב, כבר היום צפויה לחזור לבלגרד כדי לערוך אימונים בסגל מלא יחד עם ספידי סמית' ומוריס אנדור, לקראת המשחק הקרוב בליגת האלופות מול בנפיקה ליסבון (רביעי, 19:00). כזכור, הפועל ירושלים כבר הבטיחה את מקומה בטופ 16 אחרי הניצחון על פאוק סלוניקי (61:71).
"ניצחנו, זה הדבר הכי חשוב", אמר דז'יקיץ' אחרי המשחק. "הדבר השני הכי חשוב הוא שאין לנו פציעות. אני לא אוהב את העובדה שאני לא שולט במה שקורה לי ולקבוצתי. כמובן שאנחנו צריכים לבצע התאמות, וזה לא קל. אני לא אומר את דעתי האישית בעניין, אבל אולי בהזדמנות אחרת. אנחנו חוזרים לבלגרד כדי לשחק בליגת האלופות ביום רביעי וזה הדבר הראשון והיחידי שיש לנו בראש".
2 צפייה בגלריה
יובל זוסמן הפועל ירושלים נגד בנפיקה ליגת האלופות
יובל זוסמן הפועל ירושלים נגד בנפיקה ליגת האלופות
"השליחות שלנו היא אסקפיזם". זוסמן
(צילום: אתר פיב"א)
דז'יקיץ' גם התייחס לסערה שיצרה ההתבטאות שלו לאחר הניצחון על היריבה היוונית ("שחקנים בכיינים"): "אני מניח שהרבה אנשים שכחו כמה טובים חלק מהשחקנים שלנו, מישהו ניהל מירוץ בניסיון 'להרוג' את חלקם. אז אני מניח שבגלל שהם שיחקו הערב זה מעט שונה הפעם, זה ישמור על שביעות רצונם של אותם מבקרים".
מלבד רנדולף שהוביל את רשימת הקלעים עם 19 נקודות ו-6 אסיסטים, מי שעוד סיים את הערב כמצטיין הוא יובל זוסמן. במשחק הקודם מול פאוק סלוניקי זוסמן קיבל כ-8 דקות מה שגרם לאותה סערה, הפעם הוא שיחק 26 דקות בהן רשם 15 נקודות ו-5 ריבאונדים.
בסיום זוסמן התייחס למשפחת דאוי, שבנה רועי נפל בעזה: "בצוואה שלו הוא רשם שהוא רוצה שאמא שלו תמשיך ללכת למשחקים שלנו יחד עם אביו, כי האבא היה פחות רואה כדורסל. זה היה מאוד מרגש לראות אותם, מבחינתי זה יותר גדול מכדורסל. זה לא פשוט להיות על הקו של ישראל-בלגרד אבל זה באמת משני למצב. מה שמנחה אותי ברגעים האלה זה לתת כמה שיותר נחת ובריחה מהמציאות לאנשים בבית".
"יש כאלה שהאסקפיזם עושה להם טוב. זו השליחות שלי כרגע, זה מה שאני יכול לעשות הכי טוב לאנשים בבית ולאנשים שצופים. אני יודע שיש הרבה מאוד אנשים שחווים דברים לא פשוטים בכלל ומתרגשים לראות אותנו פה".