מכבי רעננה מהליגה הלאומית תעלה הלילה (בין חמישי לשישי, 2:30) למשחק מול ברוקלין נטס מה-NBA במסגרת מסע המשחקים בארה"ב. זה יהיה המשחק הראשון של קבוצה ישראלית כלשהי מאז שהתחילה המלחמה בדרום הארץ. הקבוצה תעלה לשחק עם סרטים שחורים. בהמשך הקבוצה שנמצאת בבעלותו של ג'ף רוזן תשחק מול קליבלנד קאבלירס ומינסוטה טימברוולבס.
מאמן מכבי רעננה הוא יהוא אורלנד שחווה ימים לא פשוטים לאחר שחברו הטוב סא״ל אלי גינסברג ז״ל נהרג בהיתקלות עם מחבלים בזמן לחימה בעוטף עזה. "התחושות מאוד קשות. הכאב והצער נוגע כמעט בכולם באופן אישי, כל אחד והמכרים שלו. מהצד שלנו זה מאוד קשה שבעצם אתה לא יכול לחזק את הקרובים שלך ואת המשפחה שלך. הגוף נמצא בארה"ב אבל הלב והראש נמצאים בישראל. זאת באמת סיטואציה קשה מנשוא עבור מדינת ישראל. איבדתי את החבר הכי טוב שלי, נולדנו ביחד באותו קיבוץ, כתבתי בהספד שלו שמאז שנולדתי אנחנו החברים הכי טובים".
1 צפייה בגלריה
יהוא אורלנד
יהוא אורלנד
יהוא אורלנד
(צילום: אורן אהרוני)
אורלנד המשיך: "מבחינת המחשבות והלב זה לא אפשרי לשחק או להתאמן, זה לא נתפס בהיגיון שאתה צריך לעשות משהו בזמן שהקרובים ביותר שלך והמדינה שלך בסיטואציה הזאת. הצער והכאב הם בלתי נתפסים. אולי זאת הדרך שלנו להראות שישראל חזקה ושאנחנו לא נשברים למרות המראות המזעזעים שראינו כמדינה"
"כולם מבינים טוב מאוד שאם לא תהיה מדינה ישראל אז אף יהודי לא ירגיש בטוח ברחבי העולם", אמר אורלנד, "ובשביל זה אנחנו צריכים להתמודד עם הצער והייאוש, וצעד אחרי צעד להפוך אותו לתקווה, וזאת האחריות שלנו בתור אלה שמתעסקים בספורט, זה התפקיד שלנו"
על התמיכה בארה"ב אמר: "אנחנו חווים את כל התמיכה מכל העולם אם זה ברשתות החברתיות או כאן ברחוב בארה״ב, לצערנו זה בנסיבות לא טובות. אי אפשר להישאר אדיש למראות האלה שעם ישראל חוותה בדרום ובעקבות כך יש לנו תמיכה גדולה והזדהות, אבל הדברים האלה בסופו של דבר יגמרו ואנחנו נהיה אחד עם השני, אנחנו צריכים לשמור על המדינה שלנו".