"זה היה נראה קל רק בטלוויזיה", אמר המאמן אלעד חסין בסיום הניצחון 64:75 על נבחרת גרמניה, ששלח את נבחרת העתודה של ישראל בפעם החמישית ברציפות למעמד חצי הגמר אליפות אירופה. כעת, תפגוש ישראל בחצי הגמר שייערך בשבת (18:30) את בלגיה, שניצחה את הכחולים-לבנים בשלב הבתים.
ניצחון בשלב הבא יבטיח לישראל מדליה לאחר שבאליפות הקודמת בנערכה במונטנגרו היא הפסידה בקרב על המקום הרביעי. כזכור, ישראל זכתה בשתי מדליות זהב רצופות באליפויות שנערכו ב-2018 ו-2019 ההישג הישראלי מדהים ומפתיע נוכח העובדה שהחבורה של חסין סיימה במקום האחרון את הבית המוקדם, זאת לאחר שפתחה עם ניצחון על טורקיה, אך אז הפסידה לאיטליה ולבלגיה.
5 צפייה בגלריה
אלעד חסין נגד גרמניה
אלעד חסין נגד גרמניה
הילל את המשחק הקבוצתי. חסין
(צילום: אתר פיב"א)
5 צפייה בגלריה
נבחרת העתודה
נבחרת העתודה
הישג נהדר. שחקני נבחרת העתודה
(צילום: FIBA PHOTOS)
"באנו מאוד מוכנים, אפילו שבקושי הייתה לנו מנוחה מאחר ששיחקנו לפני פחות מיממה", סיפר המאמן. "לא היה לנו אפילו זמן לאימון בוקר, הסתפקנו בתדרוך וידאו בלבד. מבחינתנו השתמשנו בכל האמצעים כדי לבוא הכי מוכנים למשחק הזה. אני גאה בשחקנים ששמו את העייפות בצד. הובלנו לאורך כל משחק ועשינו 75 נקודות שזה מדהים. פשוט נהנינו מהמשחק".
על הסנטר המתאזרח דני וולף (2.11 מטר), שששוב בלט, הפעם עם דאבל-דאבל של 16 נקודות ו-10 ריבאונדים, אמר חסין: "הוא שחקן שיכול לעשות הרבה דברים, בחור גבוה עם נפש של גארד שהיה רכז בצעירותו. לאחרונה הוא גבה ב-5 ס"מ. ילד מדהים, חבל על הזמן. אבל אנחנו קבוצה, לא משנה מי בולט על הסקור בורד. יש שנותנים את הנחישות, ההקרבה, מחפים אחד על השני. אם לא היינו קבוצה לא היינו עוברים את ספרד ולא את גרמניה".
על היריבה הוסיף המאמן: "גרמניה היא נבחרת מאוד אינטנסיבית ורצינו מאוד להוריד את האלמנט הזה על ידי חדירה והוצאת כדור החוצה. לפי תוצאת הסיום הצלחנו במשימה, נגד האיטלקים הצלחנו פחות. למרות הגובה של הגרמנים יש להם גם משחק ריצה טוב. בזכות ההתאמות הטקטיות, לא באולם, בחדר וידאו, באנו מוכנים יותר".
5 צפייה בגלריה
דניאל וולף נגד גרמניה
דניאל וולף נגד גרמניה
"גבוה עם נפש של גארד". וולף
(צילום: אתר פיב"א)
יובל לוין סיפק את משחקו הטוב בטורניר עם 18 נקודות ב-7 מ-8 מהשדה. "הוא עבר תקופת הכנה לא קלה", אמר חסין על הפאוור פורוורד המצטיין. "לאורך כל הדרך הוא אמר שהוא יעשה את הכל כדי להיות מוכן. שחקן אחר היה אומר שהוא מתכונן לליגה ומוותר על הטורניר. הוא שהוא יתחיל לאט בגלל הפציעה בשרירי הבטן אבל הוא יהיה בנבחרת, במאה אחוז. מגיע לו את כל הקרדיט".
"האם נצליח ללכת על הסוף? אני אומר שכדי שנישאר צנועים, ואמרתי את זה עוד לפני הקמפיין. זאת נבחרת שלא יצא לה לשחקן הרבה יחד ולכל משחק אנחנו באים כאנדרדוג. אנחנו עוד לא יודעים מי תהיה היריבה אבל במרחק שני משחקים מלעשות משהו מטורף. מתי התחלנו להאמין? כבר במשחקי ההכנה, שהיינו טובים אבל הפסדנו, ואז בא הניצחון על טורקיה".
כוכב הנברחת נועם יעקב שרשם דאבל-דאבל של 13 נקודות ו-10 אסיסטים אמר: "אנחנו שמחים על הניצחון הגדול הזה. מחר יש לנו יום מנוחה כדי שנגיע כמו שצריך לחצי הגמר, מנטאלית וגופנית. אני בטוח שהצוות ידאג לכולנו. לא הסתפקנו, אנחנו רוצים עוד, נבוא להטריף בחצי הגמר".
5 צפייה בגלריה
ציפר
ציפר
23 נקודות. ציפר
(צילום: fiba.com)
5 צפייה בגלריה
נבחרת העתודה
נבחרת העתודה
"גאווה עצומה והתרגשות אדירה". לוין (5) ויעקב
(צילום: FIBA PHOTOS)
הקלע המוביל רון ציפר, שצלף 23 נקודות, סיכם: "שמחים מאוד על הניצחון אבל זו רק ההתחלה. יש לנו עוד משימה חשובה וניתן הכל".
לוין הוסיף: "גאווה עצומה והתרגשות אדירה. הרגשנו שכל המדינה מאחורינו. אנחנו עם הפנים לחצי גמר, ננוח ונתחיל להתכונן למשחק הבא".