מכבי ת"א רשמה אתמול (שישי) ניצחון חוץ חשוב ויוקרתי - 81:86 על פנאתינייקוס בתום הארכה. מדובר היה בניצחון הראשון של הצהובים מאז פרוץ המלחמה בעזה לפני שבועיים, שהגיע אחרי ההפסד ביום רביעי האחרון בוולנסיה, ומכבי עלתה למאזן חיובי של שני ניצחונות מול הפסד בודד לפני משחק החוץ הקשה מול מונאקו (חמישי, 22:00).
מול ולנסיה ניתן היה לראות ששחקניו של עודד קטש מושפעים מאוד מהמצב בעקבות מתקפת הטרור הרצחנית שביצע חמאס בעוטף עזה - העזיבה הפתאומית של הזרים שפיצלה את הקבוצה ואימוניה, העובדה שהקבוצה נודדת ממקום למקום באירופה מבלי לדעת מתי כל המצב יחזור לקדמותו, ובאופן כללי מצב הרוח הירוד.
3 צפייה בגלריה
בראון
בראון
ניצחון חוץ חשוב. בראון
(צילום: EPA/Georgia Panagopoulou)
3 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א ג'וש ניבו מול שחקן פנאתינייקוס מריוס גריגוניס
שחקן מכבי ת"א ג'וש ניבו מול שחקן פנאתינייקוס מריוס גריגוניס
הצליח במהלך גדול לכפות הארכה. ניבו
(Paobc)
במכבי התאכזבו קשות מההפסד בוולנסיה, בעיקר בגלל שרצו לשמח את האוהדים בבית בתקופה הקשה הזאת. הפעם הם עשו הכל כדי לצאת עם הניצחון, וצלחו במשימה למרות בעיטה מפוארת בדלי בדמות איבוד יתרון של 15 נקודות. למזלם, ג'וש ניבו הצליח במהלך גדול לכפות הארכה כשקבע 72:72 בתום הזמן החוקי, ובהארכה מכבי שלטה.
בונזי קולסון הוביל עם 21 נקודות ו-8 ריבאונדים, ג'ון דיברתולומיאו תרם 15 נקודות ו-9 ריבאונדים, לורנזו בראון רשם דאבל-דאבל עם 12 נקודות ו-12 אסיסטים אך עם 1 מ-7 מחוץ לקשת בלבד, ותמיר בלאט הוסיף 12 נקודות.
בצד השלילי צריך לציין חסיאל ריברו. את במשחק היורוליג הראשון של מכבי העונה, מול פרטיזן בלגרד בהיכל מנורה מבטחים, סיים הסנטר עם 11 נקודות לצד ריבאונד אחד בלבד. אבל בשני המשחקים האחרונים הוא לא מצליח להביא את עצמו לידי ביטוי גם בהתקפה - אחרי שמול ולנסיה סיים עם 5 נקודות ו-2 ריבאונדים בכמעט 21 דקות, ואתמול כבר צנח לאפס נקודות לצד 2 ריבאונדים ב-16 דקות.
3 צפייה בגלריה
קטש
קטש
התרגש בסיום. קטש
(צילום: EPA/Georgia Panagopoulou)
"השבועיים האחרונים לא היו קלים עבורנו", אמר עודד קטש בסיום. "אבל הבטחנו לעצמנו שנתרכז בכדורסל ולא בשום דבר אחר, אז אני מאוד שמח וגאה בשחקנים שהם הצליחו לעשות את זה. אף פעם לא קל לנצח כאן, בטח לא בימים האלה, אז אני מאוד שמח על זה".
בראון הוסיף: "אנחנו מתמקדים כרגע בכדורסל, וזה באמת לא היה קל בשבועיים האחרונים כי לא שיחקנו ובקושי התאמנו, אז אני מאוד גאה בחברים שלי על זה. השגנו ניצחון קשה מול יריבה קשה, הכי חשוב שיצאנו עם הניצחון".