מאמארה סטודמאייר ועד פרוויס שורט, כוכבי NBA כבר הגיעו כדי לשחק בליגת העל שלנו. כעת לרשימה המכובדת הזו מצטרף פטריק בברלי, שבגיל 36 החליט שנמאס לו קצת מהליגה הטובה בעולם - והוא בחר לשחק בהפועל ת"א, שפתחה את הכיס ותשלם לו 1.8 מיליון דולר לעונה.
בשיאו, בברלי בן ה-36 היה אחד משחקני ההגנה הכי טובים בעולם. הוא נבחר לחמישיית ההגנה הראשונה של השנה ב-2017 ועוד פעמיים לחמישיית ההגנה השנייה. הוא היה יכול להישאר ב-NBA ולקבל חוזה לשחקנים ותיקים ששווה 3 מיליון דולר לעונה, אבל הגארד החליט לאתגר את עצמו. ומי שעוקב אחרי הקריירה שלו, לא ממש נפל מהכיסא. בברלי ידוע בכך שהוא שחקן עם אישיות לא שגרתית, שלא רואים בכל יום.
3 צפייה בגלריה
פטריק בברלי
פטריק בברלי
בסוף, הוא הגשים את החלום. פטריק בברלי ביוסטון רוקטס
(צילום: AP Photo/Jae C. Hong)
אם פטריק בברלי היה ממשיך לשחק ב-NBA, הוא היה מרצה עונש הרחקה מארבעה משחקים. בסוף המשחק של מילווקי מול אינדיאנה הוא זרק כדור על אוהדים. בברלי אף אמר בזלזול לכתבת ESPN "תירשמי לפודקאסט שלי". זאת לא הייתה הפעם הראשונה בה הוא נכנס לצרות בשל התנהגותו, ככה זה כשאתה אנדרדוג נצחי. "הוא נהנה להיות הילד הרע", נכתב עליו ב"אתלטיק".
בברלי כיכב במכללת ארקנסו וסומן כפוטנציאל להיבחר בדראפט, וכבר אז הסתבך בפרשת רמאות בלימודים, שבגללה הושעה. לימים התברר כי הוא ביקש מאדם אחר להכין עבורו עבודה אקדמית, והוא נתפס. במקום להמשיך לעוד עונה במכללות, הוא חתם בדניפרו האוקראינית ושיחק במדיה במשך עונה.
כשניגש לדראפט, גילה שאף אחד לא חיכה לו. האישיות הבעייתית שלו גרמה לכך שהוא נבחר רק במקום ה-42 בדראפט 2009, אז בברלי חזר לאירופה. "קיבלתי את העונש על הרמאות שלי, והעונש הוא לשחק מעבר לים. כבר חשבתי שאין לי סיכוי ב-NBA, אמרתי לעצמי שאני הולך לשבור כל שיא אפשרי באירופה ולהרוויח כמה שיותר כסף", סיפר.
באירופה הכישרון שלו סוף סוף בא לידי ביטוי, וגם בלי בעיות מיוחדות מחוץ למגרש. הוא שיחק באולימפיאקוס ובספרטק סנט פטרסבורג. ב-2012 נבחר ל-MVP של היורוקאפ, מפעל אליו יחזור העונה יחד עם הפועל ת"א. בינואר 2013 ההצעה מה-NBA סוף סוף הגיעה והוא חתם ביוסטון רוקטס. הילד הקשוח שגדל בשיקגו קיבל את ההכרה על הכישרון שלו, והתחיל לככב בליגה הכי טובה בעולם.
3 צפייה בגלריה
פטריק בברלי
פטריק בברלי
הפך לאחד משחקני ההגנה הטובים בליגה. בברלי
(צילום: AP Photo/Jae C. Hong)

"יודע איך להוציא אותך מאיזון"

בברלי הפך לאחד השומרים הכי טובים בליגה, אם לא הטוב שבהם. בעונת 2013/14 כבר הפך לשחקן חמישייה, ובסיומה נבחר לחמישיית ההגנה השנייה של העונה. סיפור מעורר השראה ללא ספק. "הוא עובד יותר קשה מכולם, הוא עבר מסע מפרך ויודע להעריך את זה. הוא התפתח עם הזמן, והביא את המנטליות הנכונה", אמר עליו חברו רוברט קובינגטון.
כולם שנאו לשחק מול פטריק בברלי, שיכול היה בשיאו לאמלל כל אחד. לא משנה מי הכוכב של היריבה, בברלי שמר עליו ודאג שאת המשחק הזה הוא לא ישכח. בברלי הפך לשחקן שהיית רוצה בקבוצה שלך, ושונא אותו מאוד אם הוא אצל היריבה. ב-2017 זכה לפרס על כך בדמות כניסה לחמישיית ההגנה של העונה, וכמובן חוזה של עשרות מיליוני דולרים. "אתה יודע שהוא הולך להוציא אותך מאיזון", אמר עליו דוראנט.
שיתוף הפעולה של בברלי עם ג'יימס הארדן היה מצוין, אבל זה לא הספיק לאליפות. יוסטון שלחה את בברלי יחד עם שחקנים נוספים בטרייד ללוס אנג'לס קליפרס תמורת כריס פול, במטרה לזכות סוף סוף בתואר. גם בקליפרס הפך בברלי לשחקן מרכזי, וב-2019 היא החתימה אותו על חוזה לשלוש שנים נוספות. בעונת 2017/18 רשם ממוצע שיא בנקודות - 12.2.
3 צפייה בגלריה
פטריק בברלי במדי לייקרס
פטריק בברלי במדי לייקרס
היה אחד משחקני ההגנה הטובים בליגה, והפך לאחד שעובר מקבוצה לקבוצה
(צילום: AP Photo/Rick Scuteri)

"אתה לא בן 31?"

"יש לו לב של אריה, והוא בדיוק מה שאנחנו אוהבים", נכתב עליו באתר הקבוצה. ב-2020 נבחר שוב לחמישיית ההגנה השנייה של העונה, וגם אמר לסטף קרי: "חמש השנים האחרונות היו שלך, חמש השנים הבאות יהיו שלי". קרי מצא את האמירה שלו קצת מוזרה וענה "אתה לא בן 31?".
ההבטחה של בברלי לא התממשה. סטף קרי חגג אליפות עם גולדן סטייט לפני שנתיים, ופטריק בברלי התחיל לנדוד בין קבוצות ולא מצא בית אמיתי בליגה. בעונת 2021/2022 הגיע עם מינסוטה לפלייאוף, והחגיגות המוגזמות שלו כולל זריקת החולצה לקהל זכו ללעג. גם מינסוטה ויתרה עליו והעבירה אותו בטרייד.
בעונה האחרונה שיחק במילווקי באקס, ולא הצליח לבלוט במגרש, מלבד אותה תקרית בה זרק את הכדור על אוהדים. לפחות הפודקאסט האישי שלו הפך למאוד פופולרי, וצבר מיליוני האזנות. בברלי תמיד סיפק את הסחורה, לאחרונה אמר כי "רק חמישים אחוז משחקני ה-NBA אוהבים כדורסל", בביקורת על כך שהם לא מתאמצים לשפר את המשחק שלהם וסומכים על הכישרון בלבד.
מאז האמירה ההיא לסטף קרי, בברלי עבר בשש קבוצות שונות, ומצא את עצמו חמש פעמים מועבר בטריידים. מאזנו בפלייאוף היה שלילי: 16 ניצחונות לעומת 21 הפסדים. עכשיו, הוא מגיע להפועל ת"א בה יחזור לעמדת הכוכב הראשי - כמו שהוא אוהב.
אמבפה הוצג בריאל: "היום החלום שלי התגשם"
(ONE)