קטש: "שמח על החוויות של הקהל"
(צילום: באדיבות ONE)
הפועל ירושלים מגיעה עם 14 ניצחונות רצופים בכל המסגרות, מכבי ת"א סופרת עשרה כאלה. מישהו מוכן להמר איזו קבוצה תיעצר הערב (20.30) בקלאסיקו? נכון, מדובר במשחק הכי יוקרתי שיש לכדורסל להציע, אבל אם להודות על האמת, הראש של שני המאמנים יהיה בכלל במקום אחר. לאלכסנדר דז'יקיץ' מחכה רבע גמר ליגת האלופות מחרתיים מול א.א.ק אתונה, לעודד קטש יש את ז'לגיריס קובנה על הראש ביום חמישי בקרב על מקום בפלייאוף היורוליג. כן, שתי הקבוצות היו מוותרות על המפגש הזה, שתקוע להן כמו עצם בגרון לפני המשחקים הגורליים באירופה. שלוש נקודות למחשבה לפני הקלאסיקו הישראלי.
חשבון פתוח. ובכל זאת, לצהובים יש חשבון פתוח עם היריבה, שחגגה על חשבונם זכייה בגביע לפני חודש וחצי. בכלל, מאז מכבי היא קבוצה אחרת לגמרי. מחבורה מפורקת קטש גיבש יחידה מחוברת ומלוכדת, כזו שכבר לא קמה ונופלת על שחקן אחד (לורנזו בראון), אלא מציגה הרבה הרבה יותר גיוון. השחקנים נהנים לשחק אחד עם השני, וכולם הגיעו לשיא היכולת בדיוק בזמן. גם בירושלים הרבה השתנה בתקופה הזאת. זה נכון שרצף הניצחונות התחיל עוד לפני גמר הגביע, אבל ככל שעובר הזמן, האדומים רק הולכים ומשתפרים - והקבוצה נראית משכנעת יותר.
3 צפייה בגלריה
ווייד בולדווין שחקן מכבי ת"א מול זאק הנקינס שחקן הפועל ירושלים
ווייד בולדווין שחקן מכבי ת"א מול זאק הנקינס שחקן הפועל ירושלים
בולדווין מול הנקינס. למכבי ת"א יש חשבון פתוח עם ירושלים
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
שער מדור הספורט של "ידיעות אחרונות", הבוקר
שער מדור הספורט של "ידיעות אחרונות", הבוקר
שער מדור הספורט של "ידיעות אחרונות", הבוקר
מי הבוס. אין ספק שלורנזו בראון הוא בעל הבית הרשמי של מכבי ת"א, אבל בשבועות האחרונים מי שתופס פיקוד הוא ווייד בולדווין, שעד כה מעמיד ממוצעים של 13.3 נקודות לצד 4.9 אסיסטים ב־22.6 דקות בזירה המקומית.
אם בשלבים מוקדמים יותר של העונה הוא נחשב לשחקן מפוזר שלוקח לא מעט החלטות רעות במאני־טיים, בתקופה האחרונה הגארד מציג משחק אחראי ובוגר יותר. הוא מחפש את הכדור ומוצא את השחקנים הנכונים כדי שיסיימו את המהלכים. ובכלל, שיתוף הפעולה שלו עם בראון רק התחדד והשניים הפכו לאחד הצמדים האפקטיביים ביורוליג. מהעבר השני, השחקן החם ביותר הוא קאדין קרינגטון (14.8 נקודות, 2.3 אסיסטים ב־23.4 דקות בליגה).
3 צפייה בגלריה
קאדין קרינגטון שחקן הפועל ירושלים
קאדין קרינגטון שחקן הפועל ירושלים
קאדין קרינגטון. השחקן החם של ירושלים
(צילום: עוז מועלם)
ככה כן בונים חומה. להפועל ירושלים היו לאורך ההיסטוריה קבוצות הרבה יותר מלהיבות וכישרוניות, אבל את ההגנה שמציגה הקבוצה העונה צריך ללמד בבתי ספר לכדורסל. האדומים מאמללים כל יריבה שמגיעה מולם וסופגים בממוצע 73 נקודות בלבד בליגה. וכדי להפוך את זה למעניין, בצד של מכבי המגמה הפוכה: מדובר בקבוצת ההתקפה הטובה ביותר, עם 92.7 נקודות למשחק.