שביעות רצון במכבי ת"א לאחר 68:84 הביתי הערב (חמישי) על ולנסיה במסגרת המחזור ה-12 ביורוליג. הצהובים הגיעו למשחק עם שני הפסדים רצופים, ולאחר שהתבשרו השבוע כי אלכס פוית'רס הפצוע גמר את העונה - אך הצליחו לשים את כל זה בצד ולצאת עם ניצחון שישי העונה.
הצהובים פתחו את המשחק מעט בעצלתיים, אך בהובלת וויד בולדווין וג'וש נבו השתלטו על המשחק, ואף ברחו ליתרון דו ספרתי במהלך הרבע השני. הספרדים הצליחו להוריד את הפער הצהוב למינוס 2 בלבד, אך בפתיחת הרבע הרביעי מכבי ת"א לחצה על הדוושה וסגרה עניין.
4 צפייה בגלריה
מאמן מכבי ת"א עודד קטש
מאמן מכבי ת"א עודד קטש
מאמן מכבי ת"א עודד קטש
(צילום: עוז מועלם)
לורנו בראון הוליך את קלעי הצהובים עם 15 נקודות, להן הוסיף 6 אסיסטים. כאשר דארון היליארד - ששב מעונש השעיה - תרם 11 נקודות ו-4 אסיסטים והיה חלק משמעותי בניצחון המארחת. בונזי קולסון הוסיף 10 נקודות, כאשר ג'ון דיברתולומאו וג'ייק כהן עלו מהספסל ונתנו דקות טובות.
בנוגע לבולדווין, הגארד לא שיחק בשני המשחקים האחרונים בגלל מתיחה בשריר הירך האחורי. היום הוא חזר ושיחק עד סוף הרבע השלישי, במהלכו שוב פעם הרגיש כאבים וירד לחדר הלבשה לטיפול ולא חזר. ייעדר לפחות למשך השבוע הקרוב.
מאמן מכבי ת"א עודד קטש אמר בסיום: "הניצחון הזה מלמד בעיקר על הוצאת תכנית המשחק לפועל, אבל זה לא אומר שאין לנו עדיין הרבה דברים לשפר. אני שמח שכל מי שעלה על המגרש תרם. היליארד יודע לשים נקודות בסל, וזה מה שהוא עשה. ולנסיה קבוצה גדולה מבחינה פיזית וזה לא נתן לנו יותר מידי אפשרויות מבחינת ההרכבים – אני שמח שג'ייק כהן עלה מהספסל ונתן משחק טוב".
4 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א דארון היליארד
שחקן מכבי ת"א דארון היליארד
זכה למחמאות גם ממאמנו. דארון היליארד
(צילום: עוז מועלם)
לקראת המשחקים הבאים: "אנחנו צריכים לנסות להביא את האנרגיות שאנחנו מקבלים מהאווירה במשחקי הבית למשחקי החוץ. זה בעיקר עניין של ניסיון".
דארון היליארד: "אני מרגיש מבורך. זה לא קל לשחק את המשחק ברמה גבוהה כל הזמן. בטח כשיש הרבה רעשי רקע. אני שמח שהשגנו את הניצחון הזה. מקווה שנמשיך להראות שיפור".

וויצ'יץ' הוכתר כאגדת יורוליג

בטקס מיוחד שנערך על הפרקט בהיכל מנורה מבטחים רגע לפני המשחק של מכבי ת״א מול ולנסיה במסגרת המחזור ה-12 ביורוליג, המנהל המקצועי של המועדון, ניקולה וויצ׳יץ׳ הוכרז בתור אגדת יורוליג.
4 צפייה בגלריה
ניקולה וויצ'יץ' מכבי ת"א
ניקולה וויצ'יץ' מכבי ת"א
הוכתר כ-"אגדת יורוליג". ניקולה וויצ'יץ'
(צילום: עוז מועלם )
וויצ׳יץ׳ היה הגבוה המעוטר ביותר של תקופתו במפעל האירופאי הבכיר, נבחר חמש פעמים לחמישיית העונה (יותר מכל סנטר אחר), היה גורם מרכזי בזכיות הרצופות של מכבי תל אביב בתואר ב-2004-5) ונבחר לסנטר העשור הראשון של היורוליג.
וויצ'יץ' יהפוך בכך לשחקן התשיעי בלבד שמוכרז כאגדת יורוליג. הקודמים היו תיאו פאפאלוקאס, חואן קרלוס נבארו, רמונאס שישקאוסקאס, שארונאס יאסיקביצ'יוס, דימיטריס דיאמנטידיס, מירסאד טורצ'אן, ואסיליס ספאנוליס ופליפה רייס. יחד איתם הוגדרו כאגדות גם המאמן המנוח דושאן איבקוביץ' ושמעון מזרחי, יושב ראש מועדון הכדורסל מכבי תל אביב.
4 צפייה בגלריה
דיאן בודירוגה ניקולה וויצ'יץ' דורון ג'מצ'י
דיאן בודירוגה ניקולה וויצ'יץ' דורון ג'מצ'י
ניקולה וויצ'יץ' עם דיאן בודירוגה ודורון ג'מצ'י
(צילום: עוז מועלם )
הכוכב הקרואטי אמנם זכה כמנהל ספורטיבי עם מכבי ביורוליג ב-2014, אבל התואר הוא על הישגיו כשחקן. ויש רבים כאלה. משחק היורוליג האחרון שלו היה ב-2011 ועד אז צבר 3,047 נקודות מדד יעילות, יותר מכל שחקן אחר במפעל.
הוא היה אז שני בריבאונדים (1,037), שלישי בנקודות (2,444) וחסימות (124) ושביעי באסיסטים (524). הוא היה הראשון שאסף 2,000 נקודות ו-1,000 כדורים חוזרים ועדיין הוא הסנטר שמסר הכי הרבה אסיסטים. מעבר לכך, רק שני שחקנים בהיסטוריה של המפעל שיחקו כמות משחקים כזאת ורשמו ממוצע מדד גבוה יותר (ננדו דה קולו ומייק ג'יימס).