מכבי ת"א תפתח הערב (שלישי, 21:05) את הסיבוב השני ביורוליג כשתארח במשחק "ביתי" בהיכל אלכסנדר ניקוליץ' בבלגרד את מונאקו.
שתי הקבוצות סגרו את הסיבוב הראשון במאזן זהה (7:10), אך הצהובים מדורגים במקום השביעי ואילו האורחת במקום החמישי, זאת מאחר והביסה את שחקניו של עודד קטש 79:107 במפגש הקודם בין השתיים.
3 צפייה בגלריה
מכבי ת"א באסקוניה בולדווין
מכבי ת"א באסקוניה בולדווין
חוזר לפרקט. בולדווין
(צילום: Dragan Tesic and Djordje Kostic)
החדשות המעודדות מצד הצהובים הגיעו מווייד בולדווין. אחרי שנפצע במהלך המשחק מול הכוכב האדום בלגרד, הכוכב של הצהובים עבר בדיקות בהן התגלה שהוא אינו סובל מפציעה חמורה, אלא רק ממתיחה בשריר הירך האחורי ולכן נאלץ להיעדר רק ממשחק אחד. כבר הערב הוא יחזור לסגל.
הצהובים סגרו את הסיבוב הקודם עם ניצחון על ז'לגיריס בקובנה ומאז יום חמישי האחרון כל הקבוצה נמצאת יחדיו בבלגרד. בשבוע שעבר, לפני המשחק מול ז'לגיריס, הם הצליחו לערוך אימון אחד בודד עם סגל מלא, אחרי שהקבוצה התפצלה לשניים כשהשחקנים הישראלים הגיעו ארצה לשני משחקי הליגה ואילו השחקנים הזרים נשארו בבלגרד בעקבות כך שלא הסכימו להגיע לארץ בשל הקיצוץ בשכרם.
3 צפייה בגלריה
ג'יימס
ג'יימס
הכוכב של מונאקו. ג'יימס
(צילום: EPA/SEBASTIEN NOGIER)
"אנחנו צריכים לשמור על אותה המנטליות", אמר לורנזו בראון לקראת המפגש, "מאז ההפסד מול מונאקו התמקדנו קצת יותר בהגנה שלנו, אז נתרכז בהגנה שלנו נוכל לנצח את המשחק. אני חושב שהמפתח למשחק הזה הוא בהחלט ההגנה, זה משהו שקצת חסר לנו העונה".
עודד קטש הוסיף: "אנחנו מכירים את מונאקו, משנה לשנה הם רק הולכים ומתחמשים יותר. מאוד אגרסיבית הגנתית ומאוד מוכשרת התקפית, ככה שאנחנו נצטרך לשחק באמת די מושלם הגנתית. אנחנו צריכים לשלוט בריבאונד, לרדת מהר להגנה, לעצור את הנקודות הקלות שלהם, אני חושב שזה המפתח. והתקפית לדעת להתקיף את השחקנים הנכונים. זה לא יהיה טוב אם נמשיך לאבד כדורים בקצב שאננחנו לא רגילים אליו. צריך לחזור לשחק יותר פשוט".
3 צפייה בגלריה
  המפתח הוא בהגנה. קטש
  המפתח הוא בהגנה. קטש
המפתח הוא בהגנה. קטש
(צילום: EPA/ANDREJ CUKIC)
הכוכב של מונאקו הוא ללא ספק מייק ג'יימס שעד כה העונה רושם ממוצעים של 19.8 נקודות ו-5 אסיסטים ב-43 אחוז מחוץ לקשת. "מייק יישאר מייק", אמר בראון, "גם כל מי שמסביבו בסגל מסוכן". קטש הוסיף: "העניין שזה לא רק הוא. כמובן שכולם יודעים את היכולות של מייק ג'יימס, אבל זאת לא תהיה עבודה של שחקן אחד אלא משהו קבוצתי, מייק כמו מייק - צריך לחיות עם כמה זריקות שלו, אבל לקחת ממנו את מה שהוא עושה באחוזים יותר גבוהים".
מעבר למפגש הערב, במכבי ת"א מסתכלים גם על כל הסיבוב השני בו מחכים להם מספר משחקי חוץ קשים מול אולימפיאקוס, ריאל מדריד וברצלונה. "בנסיבות המצערות שקרו לנו בישראל, אם היו אומרים לי שנסיים ככה את הסיבוב הראשון הייתי לוקח את זה בשתי הידיים", אמר קטש, "היו לנו בסיבוב הראשון יותר משחקי בית מחוץ, למרות שאנחנו לא באמת משחקים בבית, אז אני מתאר לעצמי שהסיבוב השני יהיה יותר מאתגר".