אוהדי הפועל ירושלים שרים בטיסה למלאגה
(צילום: אפרת עמורבן)
הפועל ירושלים תפגוש הערב (18:30) בחצי גמר הפיינל פור בליגת האלופות את טנריפה. רגע לפני אחד הרגעים הכי משמעותיים של המועדון בשנים האחרונות המנהל המקצועי, יונתן אלון מספר בראיון מיוחד ל-ynet ספורט על התחושות. בין השאר הוא מדבר על החזרה שלו לקבוצה מהבירה ומה הוא צופה לעתיד של המועדון אחרי הצטרפותו של הבעלים המיועד, מתן אדלסון.
אלון צמח בתוך המועדון בתור מאמן נערים, לאחר מכן עבר לעמדת עוזר המאמן בקבוצת הבוגרים לצידו של עודד קטש ואפילו הספיק לעמוד על הקווים כמאמן בכיר לחודשיים, אחרי פיטוריו של דאיניוס אדומייטיס. בעונה וחצי האחרונות אלון יצא לדרך חדשה כמנהל המקצועי של הפועל גליל עליון אבל אחרי עזיבתו של המנכ״ל גיא הראל, הוחלט בבירה להחזירו לתפקיד המנהל המקצועי במהלך חודש נובמבר האחרון.
3 צפייה בגלריה
יונתן אלון
יונתן אלון
צמח במועדון. יונתן אלון
(צילום: אלכס קולומויסקי)
איך זה היה לחזור? "מאוד רציתי לחזור. ידעתי לאן אני מגיע, ידעתי מה התפקיד שלי ומה החסרונות והיתרונות. זה היה שילוב של כמה דברים, קודם כל כבר בניתי את כל הסגל בגליל עליון, וגם קרו כמה דברים שם מבחינה כלכלית, הבנתי שבגלל בעיות תקציביות אני לא ממש יכול לממש את מה שאני חושב שצריך להיות. וגם זאת הייתה הזדמנות כלכלית גם לגליל, וגם החזרה לירושלים מאוד קסמה לי".
בתחילת העונה אנשים במועדון לא ממש האמינו בסגל שנבנה, חוץ מדז'יקיץ׳. כשאתה הגעת איך ראית את הדברים? "אין לי חלק בבניית הסגל. באמת זה הזמן לתת המון קרדיט לגיא (הראל) ויותם (הלפרין) שבנו את הסגל יחד עם דז׳יקיץ׳. כשהגעתי לא הכרתי את הקבוצה באמת. הכרתי את הקבוצה מלראות משחקים שלהם שזה משהו מאוד שטחי, אבל די מהר אחרי שראיתי את האימונים, המסר שלי להנהלה היה שקורה פה משהו טוב, שאני מאוד מאמין במה שקורה פה. אני לא חושב שרק כישרון מנצח משחקים. חוץ מזה שיש פה גם כישרון, אני לא חושב שאנחנו קבוצה לא מוכשרת".
אחד המהלכים שכן עשית העונה היה ההבאה בהשאלה של נועם יעקב מווילרבאן. מה אתה חושב היום על המהלך הזה? "לא הייתי לוקח את כל הקרדיט בסיפור הזה. בסוף מי שמחליט באופן סופי על החתמות זה המאמן. אני מסכים שיש פה משהו מאוד משמעותי במובן ששחקן כמו נועם דוברת נפצע והוא היה בעצם הגארד היחיד בקבוצה, ואם נועם לא היה מגיע זה היה יכול להיות הרסני לקבוצה, בטח בליגה. במובן הזה נועם יעקב פשוט מדהים. אף אחד מאיתנו לא ידע כמה הוא יוכל לתרום לקבוצה ובאיזו רמה הוא משחק כי הוא אף פעם לא שיחק בבוגרים, אבל אני חושב שבזכותו ובזכות הצוות המקצועי שידע לאמן אותו ולהכין אותו לסיטואציה הזאת, אז התרומה שלו היא אדירה".
3 צפייה בגלריה
שחקן הפועל ירושלים נועם יעקב
שחקן הפועל ירושלים נועם יעקב
"התרומה שלו היא אדירה". נועם יעקב
(צילום: עוז מועלם)
איך התחושות בתוך הקבוצה לקראת הפיינל פור הערב? "אנחנו באים חדורי מטרה, מרוכזים להצליח במשהו מאוד גדול. אנחנו מאוד משימתיים, אנחנו כבר לא בתחילת עונה, כולם יודעים למה הגענו, כולם מאוד מרוכזים בעניין עצמו. על המערכת מתכוננת ברצינות ומסביב לשעון".
מה הסיכויים? "לי ברור שהסיכויים שלנו יותר נמוכים מאשר של טנריפה, זו קבוצה טובה מאוד. אני מאוד מאמין בהמשכיות, וטנריפה היא באמת דוגמא טובה לשאוף אליה, המשכיות זה דבר מנצח. גם הכדורסל הספרדי - בעיניי זו הליגה הכי טובה באירופה, אפשר להגיד ספורט אחר".
כשהפועל ירושלים הגיעה למלאגה הקבוצה התבשרה שאמו של המאמן, אלכסנדר דז׳יקיץ׳ נפטרה. איך מתמודדים עם זה מערכתית? "זה דבר מאוד עצוב. המשמעות של המאמן הזה בחיים של כולנו היא מאוד גדולה, אנחנו מאוד אוהבים אותו וזה מאוד כאב לנו. הוא הצליח לייצר פה משפחתיות ואהבה הדדית, אז אני מקווה לפחות שזה עוזר לו להתמודד".
3 צפייה בגלריה
אלכסנדר דז'יקיץ'
אלכסנדר דז'יקיץ'
"המשמעות של המאמן הזה בחיים של כולנו היא מאוד גדולה". אלכסנדר דז'יקיץ'
(צילום: עוז מועלם)

"בליגת האלופות רצו התחייבויות שהם לא יכלו לקבל"

אחרי שהפועל ירושלים עלתה לפיינל פור, בליגת האלופות שקלו לקיים את האירוע בפיס ארנה שבירושלים ואפילו הייתה הסכמה עקרונית. עם זאת, אחרי שהתחילו לצוץ השמועות על כך שהבעלים המיועד, מתן אדלסון, ירצה לעבור ליורוקאפ בעונה הבאה על מנת להגיע דרך המפעל אל היורוליג, בהנהלת ליגת האלופות החליטו להתנות את קיום האירוע בבירה בהתחייבות לכך שהקבוצה תשחק גם בעונה הבאה במפעל של פיב״א, מה שגרם לבעלים החדש לוותר על האירוח וגם להרבה אכזבה לאנשי המועדון והאוהדים.
"עברנו את הבאסה שהייתה לנו כבר יום אחרי", התייחס לכך אלון. "לליגת האלופות היו בקשות מסוימות שאדלסון לא רצה לעמוד בהן. הם רצו התחייבות שהם לא יכלו לקבל. ברור שזה משמעותי. אם היינו משחקים בירושלים זה היה יכול להיות שונה, אבל הנה כשאנחנו מסתכלים בדיעבד על המצב הביטחוני, אז מזל שזה לא בארץ. אם היו יורים טילים במהלך אירוע כזה אני לא יודע מה היה קורה".
איך אתה רואה את ההצטרפות של אדלסון? "אני חושב שזה יכול להיות דבר מדהים להפועל ירושלים. אני מבין שזה עוד לא במיליון אחוז סגור, אבל זה הולך לכיוון הזה. אני שמח בשביל המועדון שדבר כזה קורה. כבר נפגשנו כמה פעמים, היו לנו שיחות מעניינות. אני יכול לספר שמדובר בבנאדם מאוד רציני וחכם, שנראה שהוא יודע מה הוא עושה, והוא בעיקר לומד קודם כל את המערכת. ככל שהזמן יעבור התוכניות יהיו יותר ברורות".
מה אתה צופה שישתנה? "אנחנו צריכים עוד לבנות תוכניות מקצועיות ביחד, מן הסתם שזה עומד להגדיל את המועדון, מדברים על שחקנים, אבל הם רק הקצה, יש הרבה דברים מסביב שאפשר להביא את מועדון הזה לסדר גודל שלא נראה בישראל אף פעם, וזאת צריכה להיות המטרה. יש פה מאמן וגם בעלים חדש, אנחנו צריכים לראות לאן אנחנו לוקחים את הדבר הזה. אני בטוח שהפועל ירושלים בכיוון לדרך טובה יותר".
לסיום, הפועל ירושלים תביא גביע אירופה? "הלוואי. כולנו מאמינים שזה אפשרי. יודעים שזה קשה אבל דוחפים בכל הכוח".