אבירם זליקוביץ' הודיע הערב (חמישי) על פרישה מכדורסל בגיל 31 בלבד. זליקוביץ', שגדל במחלקת הנוער של מכבי פתח תקווה, מזוהה בעיקר עם בני הרצליה שבה שיחק במשך חמש עונות בליגת העל, ובמדיה גם פרץ ואף היה קפטן הקבוצה.
"ולפעמים החגיגה נגמרת", כתב זליקוביץ' בפוסט הפרישה שלו בפייסבוק. "קשה מנשוא לכתוב את השורות האלו אבל הלב הבין שהגוף צריך לעצור. לאחר התלבטויות רבות הגעתי להחלטה לפרוש מהמשחק שאני כל כך אוהב. המשחק שנתן לי כל כך הרבה במהלך החיים. כל כך הרבה חוויות, הצלחות, כישלונות וגם הפציעות, כל אלה הפכו אותי למי שאני היום ועל כך אהיה אסיר תודה למשחק לנצח. ספורטאי גדול צריך לדעת מתי לפנות את הבמה ואני מרגיש שזה הזמן שלי".
2 צפייה בגלריה
זליקוביץ'. "צריך לדעת מתי לפנות את הבמה"
זליקוביץ'. "צריך לדעת מתי לפנות את הבמה"
זליקוביץ'. "צריך לדעת מתי לפנות את הבמה"
(צילום: יובל חן)
בגיל 20 עזב זליקוביץ' את פתח תקווה וחתם בהפועל כפר סבא מהליגה הלאומית. בעונתו השלישית היה לישראלי הטוב בליגה השנייה עם ממוצע של 15.2 נקודות, והוחתם על ידי ארז אדלשטיין בפרויקט השאפתני של הפועל תל אביב, אז עדיין בלאומית, לצד בר טימור.
לצערו, זליקוביץ' לא קיבל יותר מדי דקות משחק ועבר לעירוני נהריה שנה לאחר מכן. הוא המשיך לככב בליגה השנייה עם 18.8 נקודות ו-5.5 ריבאונדים. ב-2013 קפץ לראשונה לליגת העל כשהוחתם על ידי אפי בירנבוים בבני הרצליה ונבחר לתגלית העונה (9.2 נקודות).
2 צפייה בגלריה
זליקוביץ' במדי נהריה
זליקוביץ' במדי נהריה
זליקוביץ' במדי נהריה
(צילום: ראובן שוורץ)
עונת 2015/16 הייתה הטובה בקריירה של זליקוביץ', ובה קלע 11.4 נקודות לצד 3.3 ריבאונדים. בקיץ 2016 קיבל זימון ראשון לנבחרת ישראל. באמצע העונה הבאה חש מיצוי ועזב להפועל ירושלים. הרומן בעיר הבירה לא צלח, ובעונה שלאחר מכן שב לאולם היובל.
בקיץ 2018 הפתיע כשירד לליגה הלאומית וחתם במכבי רחובות. לצערו הוא נפצע בברך, נעדר שנה מהמגרשים והיה נראה שלא ישוב כבר לליגת העל. אלא שב-8 במרץ 2020 החליטה הרצליה להחזיר אותו אליה כששיחקה בלאומית. הוא הספיק לערוך הופעה אחת במדיה לפני שהעונה הופסקה בעקבות הקורונה. בסופו של דבר זליקוביץ' עלה עם הרצליה לליגת העל על השולחן הירוק. ב-2020/21 הראה לפרקים ניצוצות מהשנים היפות שלו ביובל, אך במועדון החליטו שלא להאריך את החוזה שלו.