קטש: "אנחנו לקראת שני משחקים קשים"
(באדיבות ONE)
רק פעם אחת העונה ירדה מכבי ת"א מנוצחת מהפרקט בהיכל במסגרת היורוליג - מול ברצלונה. בחוץ המצב הפוך לגמרי עם תשעה הפסדים מתוך 11 משחקים, כך שניצחון הערב (שלישי, 21.30) בפלאו בלאוגרנה יהיה הפתעה גדולה, בטח לאור הסגל החסר של עודד קטש.
לא מספיק שהצהובים פוגשים את אחת הקבוצות החזקות במפעל, הם מגיעים שוב ללא בעל הבית, לורנזו בראון הפצוע, שחקן שאין לו תחליף בקבוצה. היחיד שמתקרב לדומיננטיות של הכוכב הוא ווייד בולדווין, שאמנם נותן מספרים ומנסה לקחת אחריות, אבל מתקשה מאוד לעמוד בעומס, בעיקר כשאין לידו רכז אמיתי.
3 צפייה בגלריה
ווייד בולדווין שחקן מכבי ת"א
ווייד בולדווין שחקן מכבי ת"א
מלחיץ את עצמו. בולדווין
(צילום: עוז מועלם)
בולדווין סומן כבר מהקיץ כאחד הכוכבים הגדולים בסגל הקיים, אבל כשהוא צריך גם לנהל את המשחק בעצמו במשך דקות ארוכות, בעיקר במאני-טיים, זה נגמר בבלגן.

טובים השניים

כשבראון נפצע לפני כעשרה ימים, במהלך המשחק מול אלבה ברלין, במכבי נכנסו לחרדה, ובצדק. הרי הם נשענו עליו מפתיחת העונה, ואף פיתחו בו תלות מוגזמת עם ממוצע של 31 דקות ביורוליג. אין התקפה שלא עברה דרך הידיים שלו, וזה רק התעצם בזמן שבולדווין נעדר במשך חודש. עכשיו הם מחליפים תפקידים, ושוב הקבוצה מוצאת את עצמה במצב של חוסר איזון.
3 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א לורנזו בראון
שחקן מכבי ת"א לורנזו בראון
גם בולדווין מחכה שיחזור. בראון
(צילום: עוז מועלם)
החששות מחסרונו של בראון מעט ירדו כשבולדווין התפוצץ מול אלבה ברלין עם 33 נקודות ו-6 אסיסטים, אבל חובה לזכור שמדובר באחת הקבוצות החלשות ביורוליג, ובמשחק שהיה בו פחות לחץ. בדרבי הוא תרם 29 נקודות וחמישה אסיסטים – סטטיסטיקה מרשימה מאוד על פניו – אלא שבדקות האחרונות, מול הר הגעש באדום, למכבי היה חסר את השקט של בראון, כאשר בולדווין התעייף והכל התברדק בהתקפה.
במשחק שלאחר מכן, מול אולימפיאקוס, אפשר היה לראות את הקריסה המנטאלית של בולדווין. הוא שוב סיים עם ממוצעים יפים של 14 נקודות ושמונה אסיסטים, אבל אם מביטים עוד קצת בדף הנתונים אפשר היה להבחין שהוא עמד על 4 מ-16 מהשדה בתוספת לשישה איבודים. כלומר, נאלץ לקחת יותר מדי זריקות, רובן מאולצות, גם אם חלקן נכנסות. בולדווין כפה את עצמו על המשחק שוב ושוב, ניסה בכוח גם כשלא הלך לו – ונכנס לסחרור יחד עם הקבוצה כולה. חוסר הביטחון רדף אותו וככל שהחטיא יותר, כך הוא נראה לחוץ ומתוסכל יותר.
3 צפייה בגלריה
יפתח זיו
יפתח זיו
מחכה להזדמנות. זיו
(צילום: עוז מועלם)
"אין ספק בכלל שמדובר בשחקן יוצא מן הכלל", אמר גורם במועדון. "האופי הנוח שלו, המחויבות שהוא הציג כבר מהשנייה הראשונה שהגיע, וכמובן מבחינה מקצועית. מדובר באחד השחקנים הכי טובים שנחתו פה בשנים האחרונות. אבל אין מה לעשות, בולדווין זה בולדווין ובראון זה בראון. לא כל אחד יודע לעשות מה שהשני יודע, וגם ככה זה אמור להיות. צריך להוסיף לזה את העובדה שבלי בראון כל העומס נופל על בולדווין, אם זה מבחינת דקות, ואם מבחינת ניהול המשחק או ייצור נקודות. ראינו כמה זה עובד טוב ביחד, אבל אין סיבה שזה לא יעבוד גם לחוד בזמן שבראון פצוע, הוא רק צריך להוריד מעצמו קצת את הלחץ".

אופציית יפתח זיו

לחץ הוא מילת המפתח בהקשר של בולדווין, ובצוות המקצועי יצטרכו לעבוד איתו כדי שילמד להירגע תוך כדי משחקים ולהיות מרוכז יותר. המאמן עודד קטש דיבר על כך אתמול לפני ההמראה לספרד: "צריך לנהל עומסים, לחשוב אולי לתת דקות לשחקנים אחרים, להרחיב את הרוטציה, מבלי לוותר על המשחק מראש".
אחת האפשרויות שעלו במטרה להפחית קצת מהעומס על בולדווין היא להגדיל את הרוטציה בקו האחורי. במשחק מול אולימפיאקוס יפתח זיו לא נרשם בסגל, ובדיעבד אולי זאת הייתה הטעות, כי הרכז הישראלי יכול היה לשחרר את הכוכב מניהול המשחק, ולפנות אותו לדבר שהוא יודע לעשות הכי טוב – לקלוע. אולי הערב נראה את זיו מקבל סוף-סוף דקות ממשיות באירופה.