שחקני מכבי ת"א חגגו על הפרקט בארנה עם האוהדים שליוו אותם למשחק החוץ, בו ניצחו היום (שישי) 73:82 בדרך ל-0:2 בסדרת חצי גמר הפלייאוף ועלייה לגמר. הצהובים הוליכו כבר ב-18 הפרש, אך המארחת חזרה בענק וכפתה משחק צמוד. בסופו של דבר האלופה התעשתה ויצאה עם הכרטיס לקרב על הצלחת.
המצטיין של המנצחת היה רומן סורקין, שקלע 20 נקודות והוסיף 13 ריבאונדים. גם בונזי קולסון היה נהדר, במיוחד בדקות הסיום וסיים עם 15 נקודות. לורנזו בראון הוסיף 14 למנצחת, אך גם איבד חמישה כדורים. בצד השני, יובל זוסמן וקאדן קרינגטון קלעו 15 כ"א, ג'אקורי וויליאמס הוסיף 14 - אך זה לא הספיק למחזיקת הגביע - שגמרה את העונה.
2 צפייה בגלריה
מאמן מכבי ת"א עודד קטש
מאמן מכבי ת"א עודד קטש
"אהבתי את הצורה בה הגענו למשחק". עודד קטש
(צילום: עוז מועלם)
מאמן מכבי ת"א, עודד קטש, אמר בסיום: "אהבתי את הצורה בה הגענו למשחק היום. שמרנו טוב, היינו באנרגיות טובות. היה משחק לא קל ולא ציפינו שהוא יעבור בקלות, אבל אני חושב שהגנתית עצרנו אותם על 70 נקודות, שזה יפה למשחק חוץ. מבחינה התקפית זה לא היה הכי יפה, וצריך לתת להם את הקרדיט. אני חושב שההרכב של שני גבוהים היה היתרון שלנו, והשתמשנו בו".
על הריצה הירושלמית ברבע השלישי: "קיבלנו הרבה נקודות קלות. לא היינו מספיק חדים והחטאנו גם המון שלשות ואני חושב שזה השפיע על ההגנה שלנו. היה כמעט שוויון, אבל לקחנו טיים אאוט, דיברנו על הדברים וחזרנו לעצמינו".
על הפציעות של ווייד בולדווין וג'וש ניבו לקראת הגמר: "נצטרך לראות מה יהיה, המטרה היא שהם ישחק איתנו בגמר. בנוגע לווייד, ידענו שבחצי הגמר הוא לא יהיה איתנו ותכננו שהוא יהיה בגמר. לגבי הכושר שלו - זה לא רלוונטי. ווייד בריא זה שחקן שיכול לשנות את פני המשחק".
2 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א אנטוניוס קליבלנד עם רומן סורקין
שחקן מכבי ת"א אנטוניוס קליבלנד עם רומן סורקין
המצטיין של הצהובים. רומן סורקין
(צילום: עוז מועלם)
על סורקין: "כל הישראלים שלנו תורמים לנו המון, ולא רק בליגה. רומן היה דומיננטי גם ביורוליג ועזר לנו מאוד, לולא הפציעה הוא יכול היה לתרום לנו גם בפלייאוף היורוליג. הוא שחקן שובר שוויון בליגה ויכול להיות כזה גם באירופה".
סורקין עצמו אמר: "חוץ מזה שעלינו לגמר, שזה משהו מאוד מרגש וחשוב, ירושלים קבוצה מאוד אגרסיבית. ראית איך הם חזרו, זה היה קשה מאוד ואנחנו מאוד שמחים. הייתה אווירה כיפית, אני שמחים שניצחנו. תודה לאוהדים שלנו ששמענו אותם בכל רגע - עכשיו נשארו לנו עוד שני ניצחונות. היריבה בגמר? זה לא תלוי בי. גם קריית אתא וגם הפועל ת"א קבוצות טובות. נצטרך לדעת להתמודד עם מה שיבוא".
מאמן הפועל ירושלים, יונתן אלון: "יש הרבה דברים שהיינו יכולים לעשות אחרת, אבל בסופו של דבר שיחקנו נגד קבוצה טובה מאוד, מאומנת מצוין, ולא סתם הם נמצאים איפה שהם נמצאים. היינו העונה במקומות מאוד גרועים אבל התאוששנו מה שאנחנו רוצים לקחת זה המשכיות. אני רוצה להישאר בהפועל ירושלים, המועדון הזה יקר לי. יש פה שחקנים עם חוזים לעונה הבאה, אבל אנחנו לא מכריחים אף אחד להיות פה".