שלושה חודשים לאחר שמינה בית המשפט נאמנה להפועל חולון, הגישה עו"ד ליזה חדש, דוח ראשון (ספטמבר 2023). כזכור, רשם העמותות המליץ לפרק את עמותת 'סלעים איתנים' המנהלת את הקבוצה, בשל ליקויים שנמצאו במועדון עד שנת 2021. כחלק מההליך, הועברו לעו"ד חדש כל הסמכויות הכלכליות של הפועל חולון.
בדוח שמתפרס על פני 10 עמודים, בו חדש מביעה בין היתר את רצונה "להבריא את פעילות העמותה ולאפשר את המשך התנהלותה השוטפת באופן תקין", מצוין כי בכל הנוגע לאופן ניהול המועדון, מומלץ לאמץ אחת משתי חלופות - החלפת חברי האסיפה הכללית ובחירת חברים חדשים באמצעות ועדת איתור, או איתור מלכ"ר (מוסד ללא מטרות רווח) בעל מטרות דומות, אליו תועבר פעילות הקבוצה.
1 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל חולון מול מכבי ת"א
אוהדי הפועל חולון מול מכבי ת"א
אולי לעבור למבנה של קבוצת אוהדים? אוהדי הפועל חולון
(צילום: עוז מועלם )
חולון מכרה עד כה כ-1,900 מנויים בשווי של כשני מיליון שקל. "נתון מדהים בהתייחס לקשיים עמם נאלצת הקבוצה להתמודד ולמצבה המשפטי", ציינה עו"ד חדש, שהוסיפה כי התחייבויות הקבוצה בזמן אליו מתייחס הדוח עומדות על כ-3.5 מיליון שקל, מתוכם כמיליון ומאה אלף שקל לרשות המיסים. "לנתון זה יש להוסיף סך של כ-2 מיליון שקלים בגין הלוואה שניתנה לקבוצה על ידי תורם, אשר שוקל בחיוב להמיר את הלוואתו לתרומה לטובת המשך הפעילות של הקבוצה".
עוד מצוין כי הדוח הבא יוגש לבית המשפט בעוד כ-90 יום (דצמבר 2023) ובו תהיה התייחסות על התקדמות הליך ההבראה, עדכון על הסדר ההתחייבויות המצוינות במסמך, ועל המבנה הניהולי עליו הוחלט, כשאפשרות נוספת, כפי שפורסם ב-ynet, היא העברת העמותה לניהול האוהדים.