מכבי ת"א מתמוגגת אחרי הניצחון הגדול אתמול (שלישי) באתונה, 87:91 על פנאתינייקוס שהעלה אותה ל-0:1 בסדרת רבע גמר פלייאוף היורוליג (בשיטת הטוב מ-5). הצהובים היו כבר במינוס 12 הפרש ברבע השני, אבל לא ויתרו עד השנייה האחרונה והצליחו בסופו של דבר "לגנוב" את יתרון הביתיות מהאימפריה היוונית, לקראת המשחק השני בסדרה - מחר (21:15) שוב באואקה.
במכבי, כזכור, נאלצו העונה בעקבות המלחמה לנדוד לבלגרד שם הקבוצה אירחה את כל משחקיה הביתיים ללא קהל עם שקט מוחלט מהיציעים, כשאפשר היה לשמוע באולם ע"ש אלכסנדר ניקוליץ' את חריקות הנעליים - ממש כמו בימי הקורונה. לכן במועדון הודו שהר הגעש הירוק באואקה אתמול, לעיני 19 אלף צופים, השפיע על השחקנים במחצית הראשונה.
3 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א ווייד בולדווין
שחקן מכבי ת"א ווייד בולדווין
לא ברור אם יהיה כשיר למשחק מספר 2. בולדווין
(צילום: Andreas Papakonstantinou / Tourette Photography)
אחת הבעיות הגדולות של מכבי במשחק הזה הייתה הרבע השני. הצהובים חזרו להרגלים ההגנתיים שלהם מתקופת המשבר בחודש ינואר ואפשרו לירוקים לקלוע 50 נקודות במחצית (11 מ-11 לשתיים ו-8 מ-15 לשלוש). ועדיין, במחצית השנייה הכל התהפך. המאמן עודד קטש החליט לעשות שינויים בחמישייה והעלה את חסיאל ריברו, ג'יימס ווב ואנטוניוס קליבלנד שעזרו לצמק עד ל-4 הפרש בלבד.
ברבע האחרון הכוכבים הגדולים נכנסו לפעולה. ווייד בולדווין (15 נקודות, 7 אסיסטים) אמנם נפצע ולא חזר לשחק, אבל לורנזו בראון (16) ובעיקר בונזי קולסון (18) היו אחראים על הצתת ההתלהבות והאנרגיות בצד הצהוב. עד לניצחון הדרמטי.
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א חוגגים
שחקני מכבי ת"א חוגגים
גנבו את יתרון הביתיות מפאו. שחקני מכבי ת"א חוגגים באואקה
(צילום: Andreas Papakonstantinou / Tourette Photography)
התגובות של שחקני מכבי ת"א אחרי הניצחון הגדול
(באדיבות ONE)

"בשנה שעברה היינו קבוצה שנבנתה כמעט מאפס עם הרבה מאוד שחקנים שזאת הייתה הזדמנות ראשונה שלהם, כאלה שלא היו בפלייאוף או עם יותר מדי ניסיון", אמר קטש בסיום. "אני רוצה להאמין שלמדנו משהו, וכקבוצה שממשיכה כבר שנה שנייה ביחד וחוותה את החוויות האלה אז נלמד לעשות את הדברים יותר נכון. חייבים לזכור שבניגוד לשנה שעברה, אנחנו לא חוזרים לשני משחקים בבית בת"א עם קהל מלא. אנחנו צריכים לקחת משחק אחרי משחק, גם אם זה נשמע קלישאתי, ולהתרכז בכדורסל. לא שיחקנו הכי טוב, הייתה התרגשות, עשינו טעויות, אבל נשארנו שם והראינו אופי. הפעלנו עליהם את הלחץ וזה מה שקרה".
קטש המשיך: "אין התלהבות יתר. יש התרגשות כמו לפני המשחק וזה גם בא לידי ביטוי. זה ניצחון באמת גדול שלנו, אבל מצד שני יש לנו הרבה דברים לשפר ועבודה לעשות ב-48 שעות הקרובות".
3 צפייה בגלריה
קטש
קטש
"ניצחון באמת גדול שלנו". קטש
(צילום: Panagiotis Moschandreou/Euroleague Basketball via Getty Images)
אחרי הניצחון, הדאגה הראשונה היא מפציעתו של בולדווין שכאמור לא חזר לשחק. בסיום הוא הרגיע את העניינים כשאמר: "אני בסדר גמור, אשחק ביום חמישי בוודאות". אבל אז במועדון הוציאו הודעה בה נכתב: "וויין סובל מרגישות בשריר הירך האחורי ובספק למשחק הבא". בולדווין ייבדק במהלך היום ורק לקראת האימון המסכם בערב במכבי יקבלו החלטה יחד עם הצוות הרפואי והשחקן עצמו אם הוא יוכל לקחת חלק במשחק השני בסדרה. "אני חושב שהפציעה של ווייד תהיה מכרעת לגבי איך שנוכל להתקדם בסדרה. זה קריטי עבורנו. אני מקווה שזה לא חמור", הודה קטש.
הדאגה השנייה במועדון הצהוב היא מהאופוריה הגדולה שיש עם כל המשמעות של לנצח משחק ראשון בסדרה, בטח מול קבוצה כמו פנאתינייקוס ובאולם ביתי כמו האואקה שנחשב למבצר. במועדון ינסו להוריד את השחקנים אל הקרקע בזמן הקצר שנותר עד למשחק השני.