הפועל ת"א הצליחה להרעיד את הכדורסל האירופי בכלל ואת הישראלי בפרט עם ההחתמה הנוצצת של פטריק בברלי בחוזה הגדול בתולדות המועדון (1.8 מיליון לעונה). עם זאת, בצל ההחתמה מתברר כי יש לא מעט מחלוקות מאחורי הקלעים, בין הבעלים עופר ינאי לבין היו"ר רמי כהן, שמכהן בתפקיד במשך 16 שנה, על רקע האופן שבו פועל ינאי.
חילוקי הדעות התחילו בתקופה האחרונה, וכבר גרמו לעזיבתו של הבעלים השני, אבי זידנברג, שמחזיק ב־30 אחוז ממניות הקבוצה. זידנברג הודיע לפני פחות מחודש כי הוא לוקח צעד אחורה, בדיוק מאותן סיבות.
3 צפייה בגלריה
כהן וינאי
כהן וינאי
יש לא מעט מחלוקות מאחורי הקלעים. ינאי וכהן
(צילום: עוז מועלם ורונן פדידה)

"ינאי הזיז את כולם הצידה"

לפני כניסתו של ינאי, עבדו לאורך השנים בהפועל ת"א בהרמוניה מסוימת, כשכל אחד מבעלי התפקידים במועדון היה אחראי על נושא מסוים. אחרי שינאי רכש 51 אחוז מהמניות, הוא הפך למעשה למילה האחרונה, ולפי גורמים במועדון אף החל לקבל החלטות לגמרי לבד. "הוא הזיז את כולם הצידה", מספר גורם בסביבת המועדון. "אם בעבר רמי היה זה שמנהל את המו"מ עם שחקנים ויודע כל פרט ופרט, היום הוא כבר לגמרי ממודר. יותר מזה, אם הוא מביע דעה על נושא מסוים, לרוב עופר בכלל לא מקשיב, הוא עושה רק מה שהוא חושב לנכון".
גם כניסתו של המנהל המקצועי, ג'ורג' חינאס היווני, תרמה לדחיקתו של כהן ממעגל קבלת ההחלטות, אבל במקרה הזה כהן עצמו תמך בהחתמה של מנהל מקצועי שיעשה סדר בדברים, במיוחד כזה בעל קשרים רבים באירופה. ובכל זאת, כהן קיווה לקבל קרדיט על כל השנים שבהן ניהל את המועדון ויתחשבו במחשבות ובתחושות שלו.
מה שחיזק את תחושותיו היה החתמתו של בברלי. לפי גורמים במועדון, כהן לא תמך במהלך הגרנדיוזי מסיבה מרכזית: השכר האסטרונומי. כהן אמנם חשב ששחקן כמו בברלי ראוי לשכר כזה, אבל היה מודאג מהשינוי הדרמטי שמתרחש הקיץ בסטנדרטים הכספיים שמציב המועדון, בעקבות החוזים של בברלי וג'ונתן מוטלי (1.5 מיליון דולר בשנה בחוזה לשנתיים). בנוסף, כהן חשש מכך שינאי מפזר כספים מתוך התלהבות רגעית, מה שעלול להשתנות בעונה הבאה ויביא לצניחה משמעותית בהתלהבות הקהל ולאכזבה גדולה. כהן אמר את דעתו לינאי, אך לא הצליח להביא לשינוי בהחלטה.
3 צפייה בגלריה
פטריק בברלי
פטריק בברלי
כהן לא תמך בהגעתו בגלל השכר האסטרונומי. בברלי
(צילום: AP Photo/Jeff Chiu)

"אוהד כמו כל אחד אחר"

סוגייה נוספת במחלוקת היא האולם שבו תארח הפועל ת"א את משחקיה בעונה הקרובה. לא מעט פעמים הצהיר ינאי שהוא מעוניין לעבור לאולם גדול יותר מהיכל קבוצת שלמה שמכיל כ־3,500 מקומות. אחת האופציות היא מעבר לאולם של מכבי ת"א, היכל מנורה מבטחים. עם ההחתמות הגדולות האחרונות, בהנהלה החדשה הבינו שהאולם הביתי כבר לא יעמוד בביקוש למינויים, והעלו שוב לסדר היום את עניין המעבר, אך הדבר תלוי בהחלטה שתתקבל על ידי עמותת האוהדים, ושם לא בטוח שהרוב יתמוך ברצונות של ינאי.
"רמי מגיע מהאוהדים עצמם", סיפרו במועדון. "בסוף הוא אוהד כמו כל אחד אחר, הוא חושב כמוהם ותמיד רוצה בטובתם. ברגע שיש משהו שיכול לפגוע באוהדים הוא ישר מתייצב לטובתם וזה לא משנה איזה בעלים יגיע למועדון וכמה כסף הוא ישים".
3 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ת"א
אוהדי הפועל ת"א
יעברו לאולם של היריבה העירונית? אוהדי הפועל ת"א
(צילום: עוז מועלם)
גורמים בקבוצה מספרים שינאי דוחף את כהן לשכנע את האוהדים שזה המהלך הנכון, אך כהן לא חושב כך - ובעיקר חושש מתגובה חריפה של האולטראס. קיים גם חשש שהגרעין הקשה של האוהדים לא יגיע למשחקים, כפי שקרה ב־2006 כשהקבוצה אירחה את משחקיה ביד אליהו.
מהפועל ת"א נמסר בתגובה: "עופר ינאי מעריך את תרומתו הגדולה וניסיונו של יו"ר המועדון רמי כהן, ומנגד כהן מעריך את תרומתו האדירה של ינאי. שניהם פועלים יחד ובתיאום מלא כדי לממש את רצונות המנהל המקצועי ג'ורג' חינאס וכל הצוות המקצועי, ולבנות קבוצה שתתחרה על כל התארים. לגבי האולם, ברור שישנם שיקולים רבים ושונים לגבי מעבר אפשרי, אך גם כאן ההחלטות יתקבלו בתיאום מלא ובצורה הנכונה והבריאה ביותר למועדון".
מעופר ינאי נמסר: "בטח שהיו חילוקי דעות, רציתי את לברון".
פורסם לראשונה: 01:30, 18.07.24