"השחקן הישראלי הגדול ביותר": ב-NBA ובארץ נפרדים מעומרי כספי
(באדיבות מכבי תל אביב)
כמה מגדולי הכדורסלנים בישראל בכל הזמנים, בהם כאלו ששיתפו איתו פעולה במשך שנים, התייחסו לפרישה של עומרי כספי בגיל 33 - וכמובן לא חסכו במחמאות.
"אני קודם כל רוצה לאחל לעומרי הרבה בריאות, הוא שחקן שהגשים את כל החלומות שכל שחקן חולם עליהם", בירך מיקי ברקוביץ'. "לצערי, לצערו ולצער כולם הוא נפצע בתקופה האחרונה וזה מה שעצר אותו מלהמשיך לשחק, לדעתי הוא נמצא בגיל צעיר והוא עוד יכול היה להמשיך לשחק, אבל הפציעות גברו על האהבה שלו למשחק".
6 צפייה בגלריה
עומרי כספי
עומרי כספי
עומרי כספי
(צילום: עוז מועלם)
6 צפייה בגלריה
מיקי ברקוביץ' וטל ברודי לצד שמעון מזרחי
מיקי ברקוביץ' וטל ברודי לצד שמעון מזרחי
מיקי ברקוביץ' וטל ברודי לצד שמעון מזרחי
(צילום: עוז מועלם)
"בדיוק כמוני הוא גדל במכבי תל אביב מאפס והגשים חלומות בארץ ובחו"ל, הוא גם הגשים את החלומות שלא הצלחתי להגיע אליהם, הוא תמיד היה מודל לחיקוי", המשיך ברקוביץ'. "היה לי את הזכות ללכת למשחק שלו בגולדן סטייט (דו-קרב השלשות מול סטף קרי), נסעתי במיוחד לראות אותו. אני מאחל לו הרבה הצלחה בדרכו החדשה, אם זה יהיה עם הכדור או בלי, אני בטוח שהוא יצליח לא פחות. מעבר לכישרון שאלוהים חנן אותו, מוסר העבודה וההשקעה שלו היו המעלות שלו, הוא פשוט הגשים חלום גדול עם הרבה מאוד עבודה"
טל ברודי: "אני זוכר שהצטרפתי לאיזו נסיעה של מכבי ברוסיה והנוער של המועדון גם הצטרפו לטורניר, ישבתי אז עם כל מיני סקאוטים מקבוצות שונות ב-NBA שהגיעו לראות את ליאור אליהו ועומרי כספי, כבר אז הם ראו שיש לו פוטנציאל אדיר. כספי הגיע לרמה הכי גבוהה שיש וזה פשוט כבוד גדול".
"בנוסף לעניין של הכדורסל, הוא גם היה הנציג הכי טוב שיכול היה להיות לישראל, החשיבות שלו למדינת ישראל היא לא רק בפן הספורטיבי אלא בכל מה שהוא עשה מעבר עם ההסברה", אמר ברודי. "שמעתי לאורך השנים בכל הקהילות היהודיות בארה"ב על התרומה האדירה שלו ועל כך אני מאוד גאה בו, הוא פשוט ייצג אותנו בכבוד. אני רוצה לאחל לו את כל ההצלחה, בעזרת האופי, ההשקעה והרצון שלו להצליח, עומרי יודע מה צריך לעשות כדי להגיע להישגים, אז זה לא משנה מה הוא יחליט לעשות בהמשך הדרך - זה יהיה טוב".
עומרי כספי פרש מכדורסל: "שלם עם ההחלטה"
(צילום: עידו ארז)

6 צפייה בגלריה
הקרב בין כספי לקרי
הקרב בין כספי לקרי
הקרב בין כספי לקרי
(צילום: gettyimages)
יותם הלפרין: "אני חוויתי את עומרי בגיל 18 במכבי, מי שהכיר את כספי אפילו מגיל צעיר הבין שמדובר במישהו שהולך להגיע רחוק, היכולת שלו לעמוד מול סיטואציות ולנצח אותן, תמיד לשאוף ולהיות כמה שהכי טוב, הובילה אותו למקום שהוא הגיע אליו. מעבר לזה, הכישרון והעבודה הקשה נתנו לזה את החותמת הסופית. עומרי עשה קריירה לדעתי יותר ממדהימה, ממש מעוררת השראה, עכשיו הוא קודם כל צריך לנוח, הגוף כבר אותת לו שהוא צריך לנוח, ואחר כך יש לו משימה להוביל ילדים למקום שהוא הגיע".
"אני מוריד את הכובע, צריך להבין שמדובר באחד הספורטאים הכי גדולים שהיו כאן במדינה ישראל, הקריירה הכי גדולה של ספורטאי בכדורסל הישראלי, הוא גם לעד יישאר הישראלי הראשון ב-NBA. אני מאחל לו לנצל את הזמן הזה עם המשפחה, לנוח, שיישאר בריא כי זה הכי חשוב, ועם איך שאני מכיר את עומרי יש לפניו עוד הרבה מטרות, גם אם זה בכדורסל או מחוצה לו, אז באמת שיצליח בהכול", סיכם.
6 צפייה בגלריה
כספי והלפרין בנבחרת ישראל יחד עם מומו לוצקי
כספי והלפרין בנבחרת ישראל יחד עם מומו לוצקי
כספי והלפרין בנבחרת ישראל יחד עם מומו לוצקי
(צילום: עוז מועלם)
גיא פניני: "הקריירה של עומרי הולכת לפניו, אין ספק שהוא הישראלי שעשה את הקריירה הכי מפוארת בכל הזמנים. היה לי באמת את הזכות לשתף איתו פעולה בנבחרת ישראל ולהתאמן איתו, להתמודד מולו במשחקים בעונה הקודמת. עומרי תמיד היה המתחרה הכי קשוח שאפשר לקבל, לשחק מולו במשחקים רשמיים תמיד היה קשה, גם להתאמן מולו בנבחרת היה מאתגר. תמיד הוא היה עושה את זה בדרך שלו, הכי תחרותי ועם הלב הכי גדול שיש. חבל שפציעות עצרו את המומנטום שלו, אני חושב שהיו לו עוד כמה שנים לתת ברמות הכי גבוהות, אבל הוא מכיר את הגוף שלו יותר מכולם. אני רוצה לאחל לו הצלחה בהמשך הדרך, שינוח, ייהנה, ויקטוף את הפירות שהוא גידל כל הקריירה הזאת. אני בטוח שהוא עוד ימשיך לתרום לספורט הישראלי ולכדורסל כי אין הרבה ספורטאים כמוהו".
יניב גרין: "קודם כל זכיתי להתחיל איתו את הקריירה, שמחתי לראות אותו מתפתח עם השנים ונהיה הכדורסלן הכי טוב שגדל פה בארץ. עקבתי אחרי הקריירה הארוכה והמוצלחת שהייתה לו מעבר לים, הוא היה השראה לכל שחקן כדורסל צעיר, כולם רוצים להיות עומרי כספי. היה לי כבוד גדול גם לשתף איתו פעולה בנבחרת, אני באמת מאחל לו את כל ההצלחה שבעולם בדרך החדשה, שימשיך להצליח, אני מאוד אוהב אותו. אחרי הפרישה האדרנלין חסר, לטוב ולרע, צריך למצוא משהו אחר שימלא לך את החלל הזה, הרי כל מה שידענו לעשות זה כדורסל עד הפרישה".
6 צפייה בגלריה
כספי ופניני
כספי ופניני
כספי ופניני
(צילום: ראובן שוורץ)
6 צפייה בגלריה
כספי לצד גרין
כספי לצד גרין
כספי לצד גרין
(צילום: ראובן שוורץ)
מאיר טפירו: "הכרתי את עומרי בנבחרת כשהוא היה ממש צעיר, הוא היה מאוד נחוש ואמביציוזי, אחד שעובד קשה. הייתי קם בלילה במיוחד כדי לראות אותו משחק וזה היה פשוט כיף, הוא גרם לי לחזור לראות NBA. אני רוצה לאחל לו שימלא את היום שלו בדברים שהוא אוהב, שימצא כמה שיותר מהר עוד אהבה כמו שהוא אהב את הכדורסל".

סטיב קר: "השחקן הכי טוב שיצא מישראל"

"היית השחקן הישראלי הראשון ששיחק בליגה הזו", אמר קומישינר ה-NBA אדם סילבר בסרטון שהעלתה מכבי ת"א במהלך מסיבת העיתונאים. "הרבה שחקנים למדו ממך והלכו בעקבותיך. אני יודע שאתה הולך להמשיך לעבוד איתנו ב-NBA ויש לך עוד כל כך הרבה להציע למשחק. ברכות על קריירה נהדרת".
גם סטיב קר שאימן אותו בגולדן סטייט היה בין המברכים: "שמעתי את החדשות שאתה מודיע על פרישה. הייתה לך קריירה נהדרת ואהבתי לאמן אותך בגולדן סטייט, אתה ג'נטלמן ושחקן מצוין. השחקן הכי טוב שיצא מישראל, כך שיש לך הרבה מה להתגאות בו. ברכות לך מכולנו בווריירס, ושיהיה לך כל טוב".