הבית החדש (והזמני) של הפועל ת"א? הקבוצה הודיעה היום (רביעי) שדירקטוריון הקבוצה החליט על שיפוץ היכל קבוצת שלמה, וכי עד השלמת השיפוץ, שאמור להימשך ארבע שנים, הקבוצה תארח את משחקיה בהיכל מנורה מבטחים - אולמה של היריבה העירונית מכבי ת"א.
מהמועדון נמסר ש"הוסכם (ברוב קולות) כי הקבוצה תצטרך לשחק באולם מנורה מבטחים החל מהעונה הנוכחית ועד להשלמת השיפוץ, לאחר שהובנו השלכות הדחייה לעונה הבאה. במידה שהליך השיפוץ יתקצר, הקבוצה תקדים את חזרתה להיכל שלמה המחודש".
1 צפייה בגלריה
מכבי ת"א הפועל ת"א
מכבי ת"א הפועל ת"א
בקרוב במנורה מבטחים? אוהדי הפועל ת"א
(צילום: עוז מועלם)
על הכוונה של הפועל ת"א לארח משחקים ביתיים באולם מנורה מבטחים, פורסם לראשונה ב-ynet. כידוע, חלק מאוהדי הקבוצה מתנגדים למעבר, ולדעתם של חברי העמותה - שניהלה את הקבוצה עד כניסתו של הבעלים עופר ינאי - יש משמעות כבדה, מאחר שבידם זכות וטו על מעבר כזה. מהפועל ת"א נמסר כי "הדירקטוריון קורא לעמותת האוהדים לקיים הצבעה דמוקרטית ולהגיע להחלטה בהקדם". עד כה לא הודיעה העמותה על מועד הצבעה בנושא, אך לאחרונה היא ערכה דיון בנושא - וההצבעה צפויה להתקיים בשבועות הקרובים.
אם העמותה תאשר את המעבר להיכל מנורה מבטחים, הפועל ת"א צפויה לבצע אותו בינואר. למרות שהליגה כבר נפתחה, לא ברור עדיין היכן תשחק הקבוצה עד אז. משחק הבית הראשון של ייערך בעוד שבוע וחצי (19 באוקטובר) מול בני-הרצליה.
לגבי שיפוץ היכל קבוצת שלמה, מהמועדון נמסר כי "השיפוץ עתיד להימשך ארבע שנים ובמסגרתו יורחב האולם ל-10,000 מקומות בהתאם לרצון האוהדים. בכוונת הבעלים עופר ינאי לגשת לקול קורא ולהפקיד את מסמכי ההגשה, ערבות בנקאית בסך מיליון שקל וצ'ק אישי בסך 25 מיליון שקל אצל השר לשעבר יזהר שי. המסמכים יוגשו לעירייה ככל שלא תופעל זכות הווטו של העמותה".
כזכור, לאחרונה עיריית ת"א הוציאה קול קורא לשדרוג היכל קבוצת שלמה ל-10,000 מקומות. הקול הקורא אמנם מיועד ליזמים שירצו לקחת חלק במימון העבודות, אך מי שצפוי לממן את חלקו הגדול של הפרויקט הוא ינאי, שצפוי להשקיע כ-150 מיליון שקל תמורת זכויות מסחריות באולם. הוא גם מתכוון לגייס משקיעים נוספים. עלות כל הפרויקט נאמד ב-250 מיליון שקל.
בנוסף, הקבוצה הודיעה היום על הקמת ועדה מייעצת לדיקטוריון, אליה יצטרפו רן שחם, עמית ורדי ושחקן העבר בארי לייבוביץ, לצד שריון מקום - לראשונה - עבור נציג ארגון האוהדים (האולטראס). עוד הוסכם כי הקבוצה תבחן התקשרות עם מועדון לקוחות לניהול תוכנית הטבות והנחות עבור קהילת האוהדים.