פטריק בברלי, כוכבה של הפועל ת"א ואחד משחקני הכדורסל המפורסמים ביותר שנחתו בישראל בשנים האחרונות, ובכלל, החליט לקחת על עצמו לצום ביום הכיפורים הראשון שלו בארץ. במהלך כל היום העלה בברלי סרטונים וסטוריז בהם תיאר את החוויה והקושי שלו ובסוף העלה סרטון בו תיאר את עשר הדקות האחרונות. כשנגמר הצום, בברלי התענג על נודלס, מנגו וכוס מים.
"הבטחתי לחבריי לקבוצה שאצום איתם, זה נקרא יום כיפור", אמר בברלי בסרטון שהעלה לעמוד האינסטגרם שלו. "שאלתי אותם איך עושים את זה ומה אני אמור לעשות. אני לא מאמין שאני הולך לעשות את זה. התחלתי ב-17:50. 25 שעות בלי לאכול ובלי לשתות".
1 צפייה בגלריה
בברלי
בברלי
צם בכיפור. בברלי
(צילום: עוז מועלם)
אחרי שלוש שעות העלה בברלי סרטון בו הוא נראה משחק במחשב: "אני רעב, קשה לי. אני רגוע ואוהב את השקט ונשארו לי רק עוד 21 שעות ו-56 דקות. לא בטוח שאני יכול לעשות את זה. לא צמתי אף פעם בחיי, רק בין הארוחות. אני מרגיש קדוש. אני מתכוון לשחק במשחק 'קול אוף דיוטי' עד 3 וחצי לפנות בוקר".
בבוקר של יום כיפור בברלי תיעד את עצמו פעם נוספת: "מקווה שזה יעבור מהר. אני מחזיק מעמד ונשאר חזק למרות שאני בלי אוכל ומים. עכשיו 8:00 בבוקר. אני בסדר, אני יכול לעבור את זה. אני מתחרפן, חשבתי לאכול. יש בקבוק מים מולי, אבל החלטתי ללכת לישון ולראות איך העניינים מתקדמים".
בסרטון האחרון, אותו כאמור העלה כעשר דקות לצאת כיפור, נראה בברלי מחכה בציפייה לסיומו של הצום. "עשיתי את זה", אמר בברלי בגאווה כשהגיעה מועד יציאת כיפור. "צמתי 25 שעות וגם לא הדלקתי טלוויזיה. המים היו החלק הכי קשה. התעוררתי עם גרון מגרד".