מכבי ת"א זכתה באליפות השנייה ברציפות ובפעם ה-57 בתולדות המועדון, לאחר שניצחה את הפועל ת"א 74:82 והשלימה 1:2 בסדרת גמר הפלייאוף בליגת העל. זה קרה בתום משחק משחק סוער במיוחד, שהופסק פעמיים בשל השלכת אבוקות וזריקת חפצים מהיציעים. עם זאת, ולמרות שהקבוצה גם הגיעה לפלייאוף היורוליג בפעם השנייה ברציפות, היא עומדת בפני קיץ מאתגר מאוד בגלל המלחמה: מקצועית, כלכלית ותדמיתית.

המניה הבטוחה – על הקווים

כזכור, מאז פרוץ המלחמה נאלצו הצהובים לארח את משחקי היורוליג בבלגרד, תוך שהשחקנים מגיעים לגיחות בארץ בשביל המשחקים בזירה המקומית. המצב המורכב הזה הוביל את המועדון לגירעון של כ-40 מיליון שקל ועדיין לא ברור אם בעונה הבאה תוכל הקבוצה לארח את משחקי היורוליג בישראל.
4 צפייה בגלריה
מאמן מכבי ת"א עודד קטש
מאמן מכבי ת"א עודד קטש
המניה הבטוחה של מכבי ת"א. עודד קטש
(צילום: עוז מועלם)
מה שכן ברור זה שכל עוד המלחמה תימשך, אף משחק במסגרת אירופית לא יתקיים בארץ. דבר נוסף שבטוח הוא שמי שיעמוד על הקווים של מכבי ת"א בפתיחת העונה הבאה הוא עודד קטש, שזכה לקרדיט על ההצלחה בעונה מאוד מורכבת וחתם על חוזה חדש לשנתיים נוספות עם שדרוג משמעותי בשכר - מיליון דולר לשנתיים.

בנייה מחדש

בגזרת השחקנים, כמו בעונה שעברה, גם הפעם רצו במכבי ת"א להמשיך עם הבסיס הקיים, ובמהלך הקיץ לשלב מספר חיזוקים שיצטרפו על מנת לבצע שדרוג במקומות ספציפיים. רק שהפעם זה היה כמעט בלתי אפשרי. ווייד בולדווין ולורנזו בראון - שני הכוכבים הגדולים של הקבוצה - אישרו לאחר המשחק כי הם יעזבו את הקבוצה. גם ג'וש ניבו ובונזי קולסון צפויים להיפרד, ובכך למעשה תאבד הקבוצה את ארבעת השחקנים המובילים שלה.
4 צפייה בגלריה
מכבי ת"א מונאקו משחק מספר 3 רומן סורקין
מכבי ת"א מונאקו משחק מספר 3 רומן סורקין
ינסה את כוחו ב-NBA. סורקין
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
מכבי ת"א הפועל ת"א
מכבי ת"א הפועל ת"א
עוזב אחרי שנתיים. בראון
(צילום: עוז מועלם)
רומן סורקין, ה-MVP של העונה הסדירה ושל סדרת הגמר, מחזיק בחוזה סעיף יציאה ל-NBA, והוא ינסה להיכנס לליגה הטובה בעולם. בכל מקרה, יוצע לו לפתוח את חוזהו מחדש. תמיר בלאט אומנם החליט לממש את סעיף היציאה שלו מהחוזה, בתקווה להשיג שכר משודרג, אך יחד עם זאת נראה שהצדדים לא רוצים להיפרד. אנטוניוס קליבלנד, חסיאל ריברו, ג'ייק כהן וג'ון דיברתולומיאו מחזיקים בחוזה לעונה הבאה וצפויים להישאר.

הדילמה של מנקו

מי שמסיים חוזה אחרי שנתיים הוא רפי מנקו. במכבי מאוד מרוצים מהפורוורד הישראלי שהעמיד העונה ממוצעים של 8.7 נקודות לצד 5 ריבאונדים בעונה הסדירה בליגת העל, אך ביורוליג הוא זכה לפירורי דקות, ולעיתים כלל לא נרשם למשחקים, מה שיגרום לו לחתום בקבוצה אחרת שמשחקת באחד מהמפעלים האירופיים. מי שמחזיק בחוזה אך לא צפוי להישאר הוא ג'יימס ווב, ובצוות המקצועי כבר התחילו לחפש לו חלופה, כאשר כבר נעשתה פנייה לשחקנה של הפועל חולון, ג'סטין סמית'.
4 צפייה בגלריה
ניבו
ניבו
התקווה שיישאר נגוזה. ניבו
(צילום: EPA/ANDREJ CUKIC)

רשימת הקניות

לצד רשימת העוזבים, במכבי ת"א החלו במשא ומתן עם שחקן הפועל ירושלים, ליוואי רנדולף. בירושלים אומרים שיש להם אופציה על השחקן אבל היא לא כוללת סעיף שימנע ממנו לחתום אצל הצהובים. הקלעי (1.98 מ', 32), זכה עם האדומים בשני גביעי מדינה, ונכלל בחמישיית העונה של ליגת העל.
פורסם לראשונה: 00:15, 18.06.24