לאחר הניצחון 76:84 של מכבי ת"א על הפועל אתמול (חמישי) במשחק מספר 1, החלו ההכנות לקראת המשחק השני בסדרת הגמר, שיתקיים מחר (שבת, 21:15) בהיכל קבוצת שלמה (הדרייב אין). המשטרה דורשת מהאדומים לסגור את שתי השורות הראשונות ביציעים 1 ו-3, מה שתפס את סגנית האלופה בהלם. בקבוצה לא מבינים איך הם אמורים לעמוד בהלטה מאחר שבמקומות האלה יש מנויים, ומקווים כי ייצא פיתרון.
בדיוק כמו בעונה שעברה, אחרי שמכבי ת"א ניצחה את המשחק הראשון, במינהלת הליגה ובמשטרת מרחב ירקון עוסקים בעיקר בדרך בה יתקיים טקס הנפת הצלחת במידה שהצהובים ינצחו במשחק מספר 2. הרעיון היה לערוך את הטקס בחדר ההלבשה, אבל לא בדיוק ידעו איך זה יסתדר בפועל.
3 צפייה בגלריה
אבוקות ביציע האדום
אבוקות ביציע האדום
בהפועל ת"א המומים מההחלטה. האוהדים האדומים במשחק מספר 1
(צילום: עוז מועלם)
ממשטרת ישראל נמסר: "לאור היערכות המשטרה ועבודת מטה סדורה, שכללה היערכות מוגברת והידברות עם ראשי מועדוני הספורט, משחק דרבי הכדורסל עבר אמש ללא אירועים חריגים ואנו שמחים על כך. יחד עם זאת, המשטרה קיימה הערכת מצב נוספת, בשל קיום המשחק השני באולם קטן יותר, המצריך היערכות מחודשת לסכנות העלולות לגרום לפגיעה בבריאות הציבור עקב השלכת אבוקות".
"הוחלט במשטרה לצמצם שורות ראשונות ביציעים, למען בטחונו ושלומו של הציבור. משטרת ישראל תמשיך לעשות מאמצים גדולים ולאפשר לקהל האוהדים להגיע בהמוניהם למשחקי הספורט ולהנות מחווית צפיה, ולדאוג שכלל האוהדים יחזרו הביתה בבטחה ובשלום".
כזכור, בעונה שעברה הפועל ניצחה עם יכולת מהדהדת ב-38 הפרש ושלחה את הסדרה למשחק שלישי. הפעם, בהחלטה משותפת הוחלט כי אנשי ושחקני מכבי ת"א ירדו בסיום המשחק לחדר ההלבשה, ימתינו עד שהאוהדים האדומים יצאו מהאולם ולמעשה רק לאחר מכן יקיימו טקס הנפה "סטרילי", זאת כדי למנוע התלהטות.
אם מכבי תנצח במשחק השני, עדיין לא ברור אם יצליחו להוציא את התוכנית הזאת לפועל, כשהחשש הוא מהתפרצות של אוהדי הפועל ת"א לפרקט.

שביעות רצון אצל הצהובים

מכבי ת"א תניף בהיכל קבוצת שלמה את צלחת האליפות מספר 57 או שהפועל ת"א תכפה משחק שלישי ומכריע? הצהובים עלו אתמול (חמישי) ל-0:1 בסדרת הגמר עם ניצחון 76:84 בהיכל מנורה מבטחים. כעת, הם במרחק ניצחון אחד מאליפות שנייה ברציפות. המשחק השני בסדרה יתקיים מחר (שבת, 21:15) באולמם הביתי של האדומים.
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א
שחקני מכבי ת"א
ניצחון אחד מאליפות. שחקני מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
קטש: ״לא שיחקנו יפה, מצאנו את הדרך לנצח״
(ONE)
בקבוצה של עודד קטש יצאו מאוד מרוצים מהניצחון ובעיקר מהיכולת שהציג בונזי קולסון, שסיים עם 18 נקודות (9 מהן ברבע האחרון) ו-7 ריבאונדים. מעבר לשורת הסטטיסטיקה שלו, הצהובים היו מרוצים מההתלהבות והאנרגיות שהוא הביא לפרקט שהדביקו גם את יתר חבריו לקבוצה. המחמאות הלכו גם לרפי מנקו וג'ון דיברתולומאו שידעו להתעלות בזמן אמת, כך גם לגבי ג'וש ניבו שחזר מהפציעה עם ערב אדיר של 15 נקודות ו-9 ריבאונדים.
"אני מאוד שמח שהצלחנו להשתחרר מהלחץ, ובכמה פעולות גדולות הצלחנו לנצח", אמר קטש בסיום. "רפי וג'ון היו אדירים, הם שחקנים שעשו הרבה דברים בליגה הישראלית, זאת הסיבה שהם כאן. זה נכון שלורנזו ובונזי עשו מהלכים יפים בסוף, אבל שניהם פשוט החזיקו אותנו במשחק הזה".
מה שעניין את הצהובים לפני המשחק הראשון היה האם הם יצליחו לקבל את ווייד בולדווין בחזרה אחרי הפציעה. לבסוף החליטו לא לרשום אותו למשחק הראשון אך השאירו את האופציה שהוא יוכל להירשם למשחק השני. "יכול להיות שלא נראה העונה את ווייד משחק", הודה קטש. "כבר היום נקבל את ההחלטה הזאת".

אכזבה בהפועל ת"א

מהצד השני, בהפועל ת"א מאוד מאוכזבים. האדומים היו שווים למארחת לרוב אורכו של המשחק, אך ברבע האחרון, במספר דקות בודדות, פשוט איבדו ריכוז ואפשרו לצהובים לפתוח יתרון שרק הגדיל להם את הביטחון והבטיח להם את הניצחון.
3 צפייה בגלריה
גינת מול ניבו
גינת מול ניבו
גינת
(צילום: עוז מועלם)
עופר ינאי נכנס ליציע כאחרון האוהדים
(ONE)
מי שלא הצליח להיכנס לעניינים היה בראיין אנגולה, שנרשם למשחק אחרי ששב מפציעה אך נראה שהוא לא חזר לעצמו וגם לא ממש היה בכושר משחק, וסיים עם 2 נקודות בלבד ב-19 דקות. האדומים מקווים לשים מאחוריהם את ההתמודדות הזו ולבוא מרוכזים וחדים יותר למשחק השני, בטח באולמם הביתי, אך ישנה הבנה שהלחץ עכשיו עבר לכיוון שלהם והם יצטרכו לעמוד בו.
"מכבי קבוצה טובה, הגענו למצב שרצינו להיות בו אבל בסוף כמה מהלכים יותר טובים של מכבי ניצחו את המשחק", אמר תומר גינת בסיום. "יש משחק שני באולם שלנו, נבוא כדי לנצח אותו. זה משחק שיכול לסיים לנו את העונה, ברור שהאווירה תעזור לנו אבל זה לא הדבר העיקרי, אנחנו צריכים להתעסק בכדורסל. העייפות זה לא תירוץ בסדרת גמר, נצטרך לדחוף את עצמנו לקצה, לנסות לנצח במשחק השני ולהעביר את הלחץ אליהם ליום שני במשחק השלישי".
פורסם לראשונה: 07:22, 14.06.24