הפועל חולון הייתה אתמול (ראשון) מאוכזבת אחרי שהפסידה 102:91 להפועל אילת והאקס מאורציו בוסקאליה. האלופה, שלא פעם ולא פעמיים העונה ניצחה את יריבותיה בהפרש גדול, מצאה את עצמה בפיגור מוקדם ממנו לא הצליחה לחזור. בכך, היא איבדה את המקום השלישי להפועל ירושלים, לה משחק חסר.
גיא גודס חוזר שוב ושוב העונה על כך שלסגולים יש סגל קצר - ואולי זוהי הכותרת של הפועל חולון עונת 2022/23. גם הפעם האלופה חסרה שחקני מפתח כאשר שון דוסון ומרווין ג'ונס נותרו בחוץ בשל פציעה ואליהם הצטרף כריס ג'ונסון. במועדון טענו שבלי ג'ונסון הקבוצה אינה אותו דבר וזו אחת הסיבות להפסד. יחד עם זאת, לא מעט אנשים נושמים לרווחה מכך שאף שחקן נוסף לא נפצע, בדיוק כמו במשחק נגד שטרסבורג ביום רביעי, אמנם לעומת הקבוצה מצרפת הפעם מדובר בקבוצה שנאבקת בירידה לליגה הלאומית - ולא בראשות בית בליגת האלופות של פיב"א.
1 צפייה בגלריה
גודס
גודס
גודס. הפסד מאכזב
(צילום: יאיר שגיא)
חולון קיבלה לראשונה בליגה את מני האריס ומאז מאי 2022 - עלתה בליגה עם שלושה גארדים. 28 נקודות של הגארד, ששוב בדומה להפסד לשטרסבורג הראה שלמרות שלא שיחק תקופה ארוכה הוא בכושר משחק ("מרוצים מאוד, זה מני שאנחנו מכירים",אמרו בקבוצה), לא עזרו כמו גם 21 נקודות ו-9 אסיסטים של סי ג'יי האריס מול דאבל דאבל מפלצתי של מנג'וק מתיאנג עם 22 נקודות, 10 מ-12 מהשדה, שיא מועדון של 24 ריבאונדים ו-5 חסימות.
בשונה מההפסד לגליל עליון בכפר בלום בדצמבר, בו שחקני הקבוצה הגיעו ביום המשחק מה שגרם לגודס לטעון שהשחקנים היו עייפים מהנסיעה, הפעם הסגולים הגיעו לאילת אתמול וישנו במלון. גם זה לא עזר לא רק לפתיחה הרעה, אלא למחיקת הדפוס החוזר בו חולון רודפת, כמעט מגיעה - עד כדי מרחק פושן אחד לשוויון, ואז יריבתה שוב בורחת.
ביכולת הזו האלופה תתקשה בבית העליון מול הפועל ירושלים, הפועל ת"א ומכבי ת"א. משחק הליגה האחרון בעונה הסדירה יהיה נגד הצהובים מתל אביב (בפברואר בשבוע הגביע שיחקו חולון וגליל עליון את המחזור שיהיה בעוד כשבועיים, ולכן לשתיים משחק עודף), שלפניו ברביעי תנעל את השתתפותה בליגת האלופות במשחק ביתי נגד דיז'ון, גם הוא לפרוטוקול.
לצד הרצון לסיים את הקמפיין עם ניצחון בכורה במקום מאזן 6:0 ישנה מציאות בה אפילו רישום שחקן נוסף (מני האריס) לא מסייע בעונה בה כרגע כלום לא הולך. בחולון טוענים כי כרגע "המטרה היא הבטחת השתתפות גם בעונה הבאה בליגת האלופות ואחר כך נתקדם" ותולים תקווה בחזרת הפצועים. "איתם הכל פתוח", סיכמו.