ביום שישי הבא בשעה 13:00 זה יקרה: הפועל גליל עליון תשוב לארח משחקים, רק שזה יקרה באולם הפיס בצפת ומול מכבי ר"ג. אחרי שבמשך חודשיים שלמים בדקו, הן בגליל עליון והן במינהלת הליגה, היכן תוכל לשחק הקבוצה הצפונית, שאולמה בכפר בלום נמצא בחזית מלחמת "חרבות ברזל", הוחלט שמשחקי הבית, ככל הנראה לעונה כולה, יערכו בעיר הגלילית.
לגליל עליון נותרו עוד שני משחקי חוץ מול שתי קבוצות בלבד בעונה הסדירה: עירוני נס ציונה ומכבי ת"א. מול הראשונה, כזכור, פתחו האדומים את העונה בכפר בלום בחמישה בדצמבר, אחרי שקיבלו אישור מפיקוד העורף, אולם האזעקות והבומים מהיירוטים הסמוכים שנשמעו במרבית הזמן בו שהתה האורחת במגרש, גרמו למהומה. במינהלת הליגה הבינה שאי אפשר לארח משחקים באזור, גם אם הם נערכים ללא קהל, והקבוצה פצחה בסבב משחקי חוץ מה-9 בדצמבר, בו היא תמשיך עד שישי, כאשר ביום שני, תשחק נגד הכתומים בלב המושבה כחלק מפתיחת הסיבוב השני שמתחיל בימים אלה.
1 צפייה בגלריה
ברק פג
ברק פג
ברק פלג
(צילום: אפי שרור)
עם פרוץ המלחמה והצטרפות הגזרה הצפונית לדרומית, גליל עליון הייתה אמורה לארח את משחקיה בחדרה, אך העדיפה את אולם הטוטו משום שפונתה למלון בתל אביב, כאשר את שירותי האולם הייתה אמורה לקבל כמחווה מעיריית חולון. בסופו של דבר, כשהתקבל האישור לשחק חזרה בכפר בלום, הקבוצה העדיפה אותו - והתוצאה נותרה בעינה מאז אותו משחק נגד נס ציונה. אחת החלופות שעלו כראשונות היא צפת, בגלל המרחק הגיאוגרפי הקצר, ובסופו של דבר היא זו שנבחרה.
"כל החצי הראשון של העונה חיפשנו אולם ביתי", סיפר יו"ר הקבוצה טמיר אברהמס על התגלגלות האירועים. "באיזשהו שלב הבנו שצריך להשאיר את הקהל עם הזיקה לקבוצה, את יתרון הביתיות. האולם בצפת הוא לא אידיאלי, אבל אני לא חושב שבתקופה כזו יש משהו אידיאלי לשחקנים, פשוט זה הכי קרוב שיש. הקהל יגיע למשחקים, הקבוצה נמצאת כבר בצפון (מתארחים במלון בקיבוץ איילת השחר בסיוע משרד התיירות ומתאמנים בכפר בלום, ס.א) בבית הכי טבעי שיש לה".
"אנחנו צריכים להשלים עם זה שבית לא יהיה לנו מכל 13 קבוצות ליגת העל", אמר אברהמס נחרצות. "לאורך כל העונה נשחק בלי בית, אבל אם אפשר לעשות טוב לקהל שלנו, שרובו מפונים מקריית שמונה, הקיבוצים והמושבים, זה מה שיהיה. אנחנו כן שומרים על אופטימיות והלוואי שכן נצליח לשחק בכפר בלום העונה, כרגע המצב הביטחוני לא מאפשר".
מאמן הקבוצה, ברק פלג, לא הסתיר את דעתו על הנושא אתמול (שני), אחרי שקבוצתו הפסידה לר"ג: "איזה בית יש לנו? זה לא באמת בית. עדיין לא היינו בצפת, לא התאמנו שם, לא ראינו את האולם. אני שיחקתי שם לפני מעל 20 שנה. גם אנחנו נהיה אורחים באולם הזה".