במכבי ת"א יצאו אתמול (שלישי) מאושרים אחרי ה-71:77 מול מילאנו באיטליה, שקטע רצף של חמישה הפסדי חוץ ביורוליג.
למרות משחק מצוין של לורנזו בראון עם 20 נקודות ו-8 אסיסטים, מי שקיבל את כל המחמאות היה הסנטר הישראלי רומן סורקין, שסיים את הערב עם 14 נקודות (100 אחוז מהשדה) ו-6 ריבאונדים. אבל לא מדובר רק על הערב הזה, בקבוצה מדגישים שישנה קפיצת מדרגה בולטת לעין ביכולת המקצועית של סורקין. בצוות המקצועי דיברו על כך שהוא עשה את ההתאמות הנדרשות ליורוליג. "במשחק אחד הוא יכול לקבל 8 דקות ומשחק לאחר מכן הוא מקבל פי שניים וזה לא משנה בכלל", אמרו במועדון, "לכל משחק הוא מביא את המקסימום שלו, עולה עם כל האנרגיות. מדהים לראות את ההתקדמות שלו, את העבודה הקשה".
2 צפייה בגלריה
לורנזו בראון שחקן מכבי ת"א
לורנזו בראון שחקן מכבי ת"א
שוב הצטיין. לורנזו בראון
(צילום: EPA)
סורקין חתם בעונה שעברה על חוזה לשנתיים, מה שאומר שהוא צפוי לסיים את החוזה שלו אצל הצהובים כבר בקיץ הנוכחי. בקבוצה מבינים שעם הדומיננטיות שהוא מציג וההתפחות שלו, הוא יכול למשוך את העין לקבוצות נוספות באירופה ומקווים להימנע מתחרות על החוזה שלו. לכן, בהנהלה צפויים לפתוח את החוזה של הסנטר בן ה-26 כבר בתקופה הקרובה ולהאריך אותו בשלוש שנים נוספות.
"זה היה חשוב מאוד, היינו רעבים לניצחון הזה", אמר סורקין בסיום, "אני חושב שזה יעורר לנו את הרעב הזה להמשיך לנצח בחוץ. אנחנו מסוגלים לעשות את זה וצריכים להמשיך, יש לנו עוד משחק חוץ כבר ביום שישי. כל המשחק היינו שם, ברבע השלישי הרמנו את ההגנה שלנו עוד יותר, בהתקפה עשינו את הדברים הפשוטים. לא עשיתי כלום מיוחד הערב, שיחקתי את תוכנית המשחק שלנו, רציתי להיות אקטיבי בריבאונד, לורנזו מצא אותי, אבל זה פחות אני, הכי חשוב זה הניצחון".
2 צפייה בגלריה
רומן סורקין שחקן מכבי ת"א
רומן סורקין שחקן מכבי ת"א
זכה למחמאות. סורקין
(צילום: EPA)
עם כל השמחה והפרגונים, בסביבתו של דארן היליארד לא אהבו את הסיטואציה החדשה-ישנה שחזרה על עצמה. "זה משגע את השחקן", אמר מקורב להיליארד, "יום אחד אתה משחק, וגם נותן משחק טוב, למרות כל הסיטואציה שהייתה שבוע לפני כן, ואז משחק אחרי זה לא מקבל דקות, מה שחקן אמור להבין מזה?". במשחק האחרון מול ולנסיה, אחרי שהיליארד חזר מההשעיה, הוא קיבל קצת פחות מ-18 דקות בהן רשם 11 נקודות עם 4 אסיסטים, אבל אז במשחק אתמול הוא שוב סופסל וקיבל 9 דקות בלבד, ולמעשה לא שותף במשך כל המחצית השנייה.