האמת, אף אחד לא ראה את זה מגיע. סייבן לי, הזר החדש של מכבי ת"א, ערך אימון אחד עם הקבוצה לפני שנזרק למים העמוקים - משחק היורוליג הראשון בקריירה שלו. הוא עוד לא ממש הכיר את התרגילים ואת רוב חבריו החדשים לסגל. ועדיין, את הופעת הבכורה החלומית שרשם אתמול (שלישי) במדים הצהובים הוא יזכור לעוד הרבה שנים.
לי (25) סיים ערב עם 23 נקודות ו-5 אסיסטים והוליך את מכבי ל-91:93 דרמטי על אנאדולו אפס בדרך למאזן חיובי ביורוליג (1:2) - ועוד בשבוע כפול במסגרת האירופית. הצהובים, שהגיעו למשחק ללא ג'ורדן לויד שעזב ועם מכת פציעות, קיבלו שחקן שיכול בשקט להפוך למנהיג החדש של הקבוצה. לי, אגב, גם סיפק את האסיסט לסל הניצחון של ג'יילן הורד, 3 שניות לבאזר.
4 צפייה בגלריה
סייבן לי
סייבן לי
הופעת בכורה שהוא לא ישכח הרבה זמן. סייבן לי
(צילום: AP Photo/Darko Vojinovic)
יש לציין כי מכבי ת"א חיפשה לאורך תקופה ארוכה שחקן במקומו של דריל מייקון, ששוחרר אחרי שלא התאושש בזמן מהפציעה שהוא סוחב מהעונה שעברה. בזמן החיפושים העניינים התחילו להסתבך אחרי שלויד הודיע בפתאומיות על עזיבתו בעקבות מתקפת הטילים האיראנית ובו זמנית רוקאס יוקובאיטיס נפצע. מה שהשאיר את הצהובים עם חור משמעותי בקו האחורי.
אחרי שהמנהל הספורטיבי אבי אבן הודיע על עזיבה מפתיעה ופתאומית, מי שהוקפץ ל'משימה' הוא יו"ר הוועדה המקצועית, דיוויד בלאט, שהגיע במיוחד לארץ על מנת לסגור את המגעים עם לי וקבוצתו לשעבר, מניסה. הקבוצה הטורקית בהתחלה דרשה סכום של 300 אלף דולר כפיצוי, אבל אז התפשרה על כ-150 אלף, מה שעזר לצהובים לסגור את העסקה מהר יותר.
4 צפייה בגלריה
סייבן לי ורנדולף
סייבן לי ורנדולף
רנדולף ולי חוגגים, אתמול בבלגרד
(צילום: ג'ורג'יה קוסטיץ')
אומנם מבחינה כספית הדברים הלכו די חלק, אבל אז הגיע המוקש האמיתי - לשכנע שחקן זר להגיע לישראל בצל המצב הביטחוני, ובטח במקום שחקן שעזב את הארץ בעקבות מתקפת טילים. אבל במכבי הפעילו את כל הלחצים והשכנועים האפשריים והמהלך יצא לפועל, בעיקר בעקבות רצונו הגדול של השחקן להוכיח את עצמו ביורוליג, ובתפקיד משמעותי.
במכבי הכירו את האיכויות של השחקן אבל לא ציפו ממנו ליותר מדי כבר במשחק הראשון שלו, בטח אחרי שהספיק לפגוש את הקבוצה לראשונה רק ביום שני בערב וערך איתם אימון אחד בלבד. התוכנית הייתה לתת לו לשחק מספר דקות בודדות, בעיקר כדי להכניס אותו לקצב. אבל ככל שהמשחק התפתח ובצוות המקצועי ראו שהוא השתלב מהר מהצפוי, הם השאירו אותו על הפרקט ונתנו לו את המושכות עם 22 דקות בהן הצטיין עם, כאמור, 23 נקודות ו-5 אסיסטים.
4 צפייה בגלריה
קטש
קטש
הופתע לא פחות מהרכש החדש. קטש
(צילום: AP Photo/Darko Vojinovic)
"קודם כל אני רוצה להודות לאלוהים", אמר לי בסיום. "אני מוקיר תודה על ההזדמנות שלי להיות כאן עם הקבוצה ועל זה שהם האמינו בי ונתנו לי לשחק את המשחק שלי". רק לפני שישה ימים, לי שיחק באותו האולם בבלגרד עם קבוצתו לשעבר והתפוצץ עם 43 נקודות בניצחון על FMP הסרבית. "האולם הזה בהחלט הראה לי אהבה", הוסיף לי והמשיך: "ידענו שאפס היא קבוצה נהדרת ושאנחנו צריכים להתאים את האינטנסיביות שלנו, אני חושב שעשינו עבודה נהדרת בזה".

"ננסה לעשות עוד משהו יוצא דופן"

המאמן עודד קטש סיכם: "צריך לתת ללי את הקרדיט. הוא שיחק בלי אימונים והצליח להתחבר לדברים שאנחנו עושים, וזה לא עניין פשוט. באמת מאז שהגעתי למכבי היו לנו ניצחונות גדולים, אבל אני חושב שבנסיבות שקדמו למשחק הזה, אז זה באמת אחד הגדולים. היה לנו מאוד קשה בתוך הצוות מאמנים לדעת מה אנחנו מצפים או יכולים לקבל מהקבוצה הזאת, אני באמת שמח שהצלחנו להישאר שם בחצי הראשון. לא עם הגנה גדולה, אבל הצלחנו להראות הרבה מאוד יכולות, זה נותן קצת אפשרות לנשום טיפה, אבל כבר בחמישי מחכה לנו משחק (פרטיזן בלגרד, 21:05) וננסה לעשות עוד משהו יוצא דופן".
4 צפייה בגלריה
סייבן לי
סייבן לי
ללא חבלי קליטה. הורד
(צילום: ג'ורג'יה קוסטיץ')
מלבד לי שגנב את ההצגה, במכבי חילקו לא מעט מהמחמאות גם לג'יילן הורד, שבעונתו הראשונה ביורוליג מציג עד כה כמה שפחות חבלי קליטה וכבר אתמול בלט עם 18 נקודות, 5 ריבאונדים ו-3 אסיסטים. בנוסף, פרגנו לתמיר בלאט שסיים עם 14 נקודות ו-5 אסיסטים. למרות הסגל הקצר, מי שלא שותף כלל הוא אלפא קאבה שהגיע כמחליף זמני לווניין גבריאל הפצוע.