אירוע מביש נרשם לפני משחק ליגת העל בכדורסל הערב (ראשון) בין הפועל באר-שבע/דימונה לבין הפועל ת"א, שנערך באולם הקונכייה. הדרומיים ערכו טקס לזכר השוטרים איציק "בזוקה" בזוקשווילי וג׳י.אר דוידוב ז"ל שנפלו ב-7 באוקטובר במהלך מילוי תפקידם, ועשרות אוהדי האורחת שהגיעו הגיבו בקללות למשטרה ותנועות מגונות.
בזמן שהקהל המקומי הגיב במחיאות כפיים, אוהדי הפועל ת"א שרו: "לא על מדים לא אזיקים ואיך אני שונא שוטרים, בא לי לזרוק שוטר לפסי רכבת". משפחות הנופלים, שהוזמנו למרכז הפרקט במהלך הטקס, היו בהלם מהתנהגות הקהל.
2 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ת"א
אוהדי הפועל ת"א
ביזו טקס לזכר שוטרים שנפלו ב-7 באוקטובר. אוהדי הפועל ת"א
(צילום: הרצל יוסף)
אוהדי הפועל ת"א מבזים טקס לזכר שוטרים שנפלו ב-7 באוקטובר
(צילום: דניאל כהן)
כוכב הקבוצה, תומר גינת, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "מתבייש". מטעם הפועל ת"א נמסר: "מתביישים באירוע. יש לציין שבמגרש היו כ-80 אוהדי הפועל ורק חלק קטן מהם היו שותפים לביזוי הטקס באופן שאינו מייצג את ערכי המועדון והקהל המעולה שלו. ברצוננו להתנצל בפני המשפחות, הפועל באר-שבע ושוטרי משטרת ישראל שאיבדו חברים רבים בהגנה על אזרחים בשבת השחורה. אנו נפעל על מנת שאירוע כזה לא יחזור שנית".
הבעלים הראשי של הפועל ת"א, עופר ינאי: "האוהדים שביזו היום את הטקס במשחק ביזו את כולנו. את המועדון, את הקבוצה ואת קהל אוהדי הפועל שמאז השבת השחורה עסוק בהעלאת הנרצחים והחטופים על נס. קשה לתאר עד כמה אני כועס הערב. אני יודע שמדובר בקומץ, יודע שהם הושתקו מייד ע"י אוהדים אחרים שהיו במקום ומכיר בעובדה שאותם אלה שביזו הם גם אלה שהיו בכל הלוויה. ‏ועדיין, הפועל תגלה אפס סובלנות כלפי התנהגות זו. מי שיבזה טקסים כאלה בעתיד - לא יכנס יותר למגרשים העונה. נקודה".
עוד מסר ינאי: "בראשית העונה לקחתי על עצמי בשמחה גדולה קנס כספי משמעותי כי לא הייתי מוכן שהאוהדים שלנו יושפלו. את ההחלטה הנוכחית אני לוקח מאותה סיבה. להפועל יש את הקהל הטוב והערכי בארץ ולאף אחד אין רשות לבזות אותו.אבי זידנברג כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני מתבייש עם דמעות בעיניים ומתנצל עמוקות. זו לא הרוח של הפועל שעליה חונכתי ב-67 שנות חיי וראינו בחודשיים האחרונים את הרוח האמיתית של אוהדי הפועל".
הבעלים הנוסף, אבי זידנברג, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני מתבייש עם דמעות בעיניים ומתנצל עמוקות. זו לא הרוח של הפועל שעליה חונכתי ב-67 שנות חיי וראינו בחודשיים האחרונים את הרוח האמיתית של אוהדי הפועל".
גם במינהלת הליגה הגיבו: "מינהלת הליגה מתביישת ומגנה בכל תוקף את ביזוי הטקס שהתקיים הערב בהיכל הקונכייה. אנחנו מצרים על ההתנהגות של קומץ אוהדים שנכחו במגרש ואנחנו בטוחים שזו לא נחלת הכלל של אוהדי הכדורסל בישראל. בשם המינהלת וקבוצות הליגה אנחנו מתנצלים מעומק הלב בפני משפחות הנופלים שחירפו נפשם למען הגנת המולדת ולמען כל אחד ואחת מאיתנו".
2 צפייה בגלריה
משפחותיהם של השוטרים איציק בזוקשווילי וג׳י.אר דוידוב ז"ל
משפחותיהם של השוטרים איציק בזוקשווילי וג׳י.אר דוידוב ז"ל
היו בהלם מהתנהגות אוהדי האורחת. משפחותיהם של השוטרים איציק בזוקשווילי וג׳י.אר דוידוב ז"ל
(צילום: הרצל יוסף)
מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי התייחס גם הוא למקרה: "משטרת ישראל רואה בחומרה רבה את התנהגותם של אוהדי הפועל ת"א שביזו את זכרם של חללי משטרת ישראל ומשמר הגבול שנפלו בפעילותם תוך שהם חותרים למגע באומץ לב מעורר השראה כשהם מחלצים פצועים מתופת חמאס וקיפחו את חייהם בהגנה על מדינת ישראל. התנהגות אוהדי הפועל ת"א הערב היא כתם שחור שילווה את אוהדים אלה כל חייהם. התנהגותם פגעה במשפחות השוטרים שנכחו באולם ופגעה במשטרת ישראל. אני מצפה לענישה מחמירה כלפי אוהדים אלה ומבטיח למשפחות השוטרים ולוחמי מג"ב והימ"מ שנפלו בהגנה על יישובי הדרום כי נמשיך מדי יום לספר על גבורתם ולקיים טקסים לזכרם, גם במגרשי הספורט".
דוברות המשטרה: "משטרת ישראל מגנה בכל תוקף את התנהגותם של אוהדי קבוצת הפועל ת״א בכדור סל שביזו הערב את טקס ההנצחה שהתקיים באולם הקונכייה בבאר שבע לזכרם של 59 חללי משטרת ישראל ומשמר הגבול שנפלו בהגנה על יישובי הדרום בבוקר מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר ובמהלך מלחמת חרבות ברזל. משטרת ישראל מצפה ממנהלת הליגה בכדור סל ומועדון הפועל ת״א להוקיע מקרבם עוד הערב את האוהדים שביזו את הטקס ופגעו בזכרם של יקירנו שגבורתם ואומץ ליבם מנעו אסון כבד גדול הרבה יותר למדינת ישראל".
יש לציין שהמקרה הנ"ל לא מייצג את התנהלות אוהדי הפועל ת"א במהלך המלחמה, כאשר רבים מהם התגייסו להנצחת אוהדי הקבוצה שנפלו וגם ביקרו את הפצועים בבתי החולים.
במשחק עצמו ניצחה הפועל ת"א 78:95 לאחר שהוליכה בפער דו ספרתי כמעט לאורך כל המשחק. זהו משחקה הראשון של סגנית האלופה בליגה מאז שהופסקה, והיא עלתה עם שני זרים בלבד, קייל אלכסנדר וג'יילן הורד, בעוד ג'ייקובן בראון, ג'ון הולנד, אקסבייר מנפורד ובראיין אנגולה לא חזרו ארצה בעקבות המצב הביטחוני. משחקי ליגת העל חודשו בשבוע שעבר לאחר הפסקה של יותר מחודש וחצי בעקבות מלחמת "חרבות ברזל".
בניגוד לכדורגל, במשחקי הכדורסל אושר להכניס קהל למגרשים, בכמות של עד אלף אנשים (כולל שחקני הקבוצות והצוות המקצועי).