שבוע קריטי עומד בפני מכבי תל אביב שפוגשת הערב (שלישי, 21:30) את ארמאני מילאנו החזקה באיטליה ויומיים אחר כך מול וילרבאן בצרפת, בידיעה שהם חייבים לסיים את השבוע הזה עם לפחות ניצחון אחד. זה חשוב בעיקר כדי לשמור על הביטחון ולהשכיח את ההפסד המביך בהיכל בשבוע שעבר מול הכוכב האדום בלגרד.
בשבת האחרונה הצהובים לא התקשו במחזור הפתיחה מול הפועל חיפה והביסו אותה 59:84 בהיכל, אבל הסיפור ביורוליג שונה לגמרי. בשביל לצלוח את השבוע הזה, מכבי ת"א חייבת לשפר באופן משמעותי את האלמנטים הבאים.
5 צפייה בגלריה
דיברתולומאו ושחקני מכבי ת"א מאוכזבים
דיברתולומאו ושחקני מכבי ת"א מאוכזבים
חייבים לעלות את הרמה. שחקני מכבי ת"א
(צילום: אורן אהרוני)
5 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס באימון
יאניס ספרופולוס באימון
יאניס ספרופולוס באימון
(צילום: אלעד גולדשטיין, מכבי ת"א)

עמוס, לטוב ולרע

כשמסתכלים על הסגל של יאניס ספרופולוס מבינים כמה פוטנציאל יש בו, אבל עדיין לא מעט שחקנים נמצאים בכושר משחק לקוי, חלקם בעקבות מכת הקורונה שתקפה את הקבוצה וחלקם בשל החוסר באימונים בתקופת ההכנה. מצד שני, אחרי הניצחון בשבת לצהובים מצפה עוד שלושה משחקים בחמישה ימים, מה שבדרך כלל מעיד על הרבה עומס, אבל במצב של היום כל משחק או אימון נחשב למצרך חשוב עבור שחקניו של המאמן היווני, בעיקר אחרי שתקופת ההכנה הייתה לוקה בחסר עם אימונים בודדים.

ניסיון כושל

אחת הבעיות של הצהובים היא חוסר הניסיון של שחקנים מסוימים באירופה, נתחיל ביפתח זיו שהיה נראה מאוד מרוגש בשני המשחקים האחרונים בהיכל ביורוליג, מה שלא תרם לקבלת ההחלטות שלו, ובלא מעט מהפעמים קינן אוואנס, עוד "רוקי", הועדף על פניו אם בכלל. רומן סורקין עדיין לא עשה את ההתאמות הדרושות באירופה ואוואנס, שאמור להיות הרכז המוביל של הקבוצה, עדיין לא נמצא ברמות הגבוהות, וגם הוא מוצא את עצמו לא מעט פעמים על הספסל, כשבמקומו ספרופולוס שולח את ווילבקין להחזיק את הכדור בניסיון להציל את המולדת.
5 צפייה בגלריה
יפתח זיו
יפתח זיו
בינתיים מתקשה ביורוליג. יפתח זיו
(צילום: אורן אהרוני)

מחכים לקאמבק

במכבי ת"א ציפו שחזרתו של ג'יילן ריינולדס למדים הצהובים, אחרי שנה טובה מאוד בבאיירן מינכן בה העמיד ממוצעים של 13.6 נקודות ו-5.8 ריבאונדים, הוא יגיע בוגר יותר, מנוסה יותר ובעיקר עם יכולות שמתאימות לרמות של היורוליג, אבל בפועל לא פוגע עם ממוצעים של 4 נקודות ו-5 ריבאונדים בשני המשחקים האחרונים. ש לציין שריינולדס היה בין הנדבקים בקורונה ולכן כושרו ירוד, אבל בצוות המקצועי מצפים ממנו לעשות את קפיצת המדרגה הדרושה, במיוחד בעקבות פציעתו של אנטה ז'יז'יץ' ועד כניסתו לעניינים של המחליף, מתיאס לסור.
5 צפייה בגלריה
ג'יילן ריינולדס וסקוטי ווילבקין
ג'יילן ריינולדס וסקוטי ווילבקין
לא פוגע. ג'יילן ריינולדס
(צילום: אורן אהרוני)

החוליה החלשה

מי שיצא לחלוטין באירופה מהרוטציה של ספרופולוס הוא קמרון טיילור ששיחק רק במשחק הראשון מול באיירן מינכן, וגם בו קיבל רק 3:35 דקות. במשחק השני מול הכוכב האדום בכלל לא שותף. בקבוצה לא מסתירים את האכזבה ממנו וטענו שהוא "פשוט לא טוב". השבוע במשחק הראשון של הצהובים בליגה הישראלית ספרופולוס אומנם השתמש בו, גם בניסיון להריץ אותו וגם כדי לתת מנוחה לשאר השחקנים לקראת שבוע המשחקים הכפול, אבל גם בחגיגה הגדולה מול הפועל חיפה הוא הסתפק ב-5 נקודות, 3 ריבאונדים, 2 אסיסטים ו-2 איבודים ב-22 דקות.
5 צפייה בגלריה
קמרון טיילור על ספסל הצהובים
קמרון טיילור על ספסל הצהובים
בעיקר על הספסל. קמרון טיילור
(צילום: אורן אהרוני)

לא פוגעים

בעיה נוספת שבולטת לעין אצל הצהובים היא הקליעה הבעייתית מחוץ לקשת, ואגב, לא רק באירופה, גם במשחק מול הפועל חיפה הם הסתפקו רק ב-33 אחוז. בשני המשחקים ביורוליג מכבי קלעה 15 קליעות מתוך 46 זריקות, 32.6 אחוז. הנתון הזה מציב את הצהובים במקום התשיעי ביורוליג לשלוש, יחד עם באיירן.
אמנם יש גרועות מהם, באסקוניה האחרונה קולעת למשל ב-16 אחוז בלבד, אבל אם משווים לשאר הקבוצות החזקות במפעל, המצב לא מזהיר. ברצלונה ראשונה עם 58.9 אחוז, ושתי היריבות השבוע, מילאנו ו-וילרבאן, דולקות אחריה במקומות השני והשלישי בהתאמה.