במכבי ת"א מרוצים מהדרך בה חזרו אל היורוליג, אחרי פגרה של 21 יום: ניצחון קליל 71:106 בגרמניה על אלבה ברלין שהעלה את הצהובים למקום התשיעי בטבלה עם מאזן של 14 ניצחונות לעומת 13 הפסדים. על הדרך, שברו במכבי שיא מועדון - ניצחון החוץ הגבוה ביותר בתולדותיהם ביורוליג. השיא הקודם עמד על 30 הפרש בניצחון על באסקוניה ב-2019.
שחקניו של עודד קטש המשיכו את היכולת הטובה מהזירה המקומית וסגרו עניין בשלב מוקדם של ההתמודדות. במכבי דיברו אינספור פעמים בתקופה האחרונה על כך שהם לא מצליחים "לגמור" משחקים מוקדם, אבל הפעם פתחו פער מבטיח מהפתיחה ועלו כבר ליתרון של 39 הפרש.
2 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א
שחקני מכבי ת"א
המשיכו במומנטום. שחקני מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
הצהובים הצליחו לשמור על היתרון הגבוה לאורך כל שלבי המשחק בעיקר בזכות רבע ראשון מצוין של בונזי קולסון (14 נקודות) ו-ווייד בולדווין (16 נקודות עם 5 אסיסטים). הרבע השני היה שייך לג'יימס ווב שהצטיין עם 17 נקודות ו-6 ריבאונדים.
"אנחנו יודעים מה עומד מולנו", אמר בולדווין בסיום. "ידענו שאחרי הפגרה יש לנו את חודש מרץ שזה זמן מכריע עבורנו. היה חשוב לנו להתחיל את החודש הזה בצורה טובה כדי לשים את עצמנו בעמדה טובה לפלייאוף. אנחנו אחת מקבוצות ההתקפה הטובות ביותר ביורוליג, הבעיה שלנו היא יותר בהגנה על הכדור. אם נעשה את מה שעשינו היום בשבעת המשחקים שנותרו לנו לעונה הסדירה, נהיה בעמדה טובה".
2 צפייה בגלריה
מכבי ת"א באסקוניה בולדווין
מכבי ת"א באסקוניה בולדווין
"אנחנו יודעים מה עומד מולנו". בולדווין
(צילום: Dragan Tesic and Djordje Kostic)
ווב הוסיף: "הוצאנו טוב לפועל את תוכנית המשחק שלנו, עשינו עבודה קבוצתית טובה בהגנה. קיבלנו ביטחון מהמשחק הפעם, אבל כבר בשבוע הבא מחכה לנו ז'לגיריס ואנחנו יודעים שהיא קבוצה טובה. נצטרך לשחק כמו ששיחקנו הערב, התקפית והגנתית".
כאמור, לצהובים יש עוד שבעה מחזורים עד לסיום העונה הסדירה כשהמטרה המרכזית היא להיכנס לפלייאוף וכבר ביום חמישי (21:05) יוכלו לעשות עוד צעד קדימה לעבר המטרה כשיארחו את הקבוצה הליטאית שמדורגת במקום ה-13 בטבלה. עוד לפני משחק היורוליג, הצהובים יחזרו היום ארצה ויתחילו להתכונן לקראת המשחק בזירה המקומית ביום שני הקרוב (18:00) מול הפועל אילת באולם בגין.