סדרת הדרבי בגמר הפלייאוף בכדורסל עוד לא התחילה, אבל כבר עכשיו היא מעוררת בלגן. שלושה ימים לפני המשחק הראשון, שייערך ביום חמישי בהיכל מנורה מבטחים (21:15), המארחת מכבי ת"א טרם העבירה להפועל ת"א 1,500 כרטיסים עבור קהל החוץ.
הסיבה: במכבי ת"א טוענים כי הם אינם יכולים לקחת אחריות בטיחותית על האירוע. בדבריהם הם מסתמכים על מכתב של מהנדסי הבטיחות מטעם עיריית ת"א, שנשלח ב-30 במאי. המהנדסים כתבו: "בדרבי הקודם נזרקו 40 אבוקות שרק במזל לא פגעו באוהדים. במידה שלא יימצא פתרון אפקטיבי למניעת החדרת חומרי חבלה, קיימת סבירות כמעט ודאית למקרה של פציעה קשה ואף מוות של אוהדים. תמרורי האזהרה בולטים ואי אפשר להתעלם מהם". בשעות הערב מכבי ת"א הוציאה הודעה ובה נכתב: "בנוסף למנהלי הבטיחות, מפקד המרחב של משטרת ישראל הצטרף להמלצה שלפיה אין לאפשר ערבוב אוהדים במשחקי הדרבי. לצערנו הרב, מינהלת הליגה מתנערת מאחריות ומתעלמת מעמדת גורמי המקצוע".
2 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ת"א נגד מכבי ת"א
אוהדי הפועל ת"א נגד מכבי ת"א
אוהדי הפועל ת"א מדליקים אבוקות בדרבי הקודם
(צילום: יאיר שגיא)
2 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי ת"א
אוהדי מכבי ת"א
אוהדי מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
היום (שני) נערכה ישיבה באיגוד הכדורסל, שבמהלכה דנו בסוגיית כניסת קהל החוץ למשחק הראשון בסדרה. במסגרת הדיון, שבו לא השתתפו נציגי שתי הקבוצות, לא התקבלה החלטה בנושא, אך הדיונים בו נמשכים, וגם במינהלת הליגה עוסקים בסוגייה.
לאחר סיום הדיון, ובהיעדר קבלת החלטה, הפועל ת"א שלחה מכתב חריף למינהלת הליגה, שבו היא דורשת שמכבי תעביר את הכרטיסים עד השעה 18:00. בהמשך אף הגישה הקבוצה תלונה לאיגוד הכדורסל וטענה כי "אי מילוי הסעיף בתקנון הנוגע להעברת כרטיסים לקבוצה האורחת - משמעותו הטלת הפסד טכני על הקבוצה המארחת".
בהודעה שפרסמה הקבוצה נאמר: "על פי תקנון המינהלת, הפועל ת"א זכאית לקבל עבור משחק זה 15 אחוז מתכולת האולם לאוהדיה. נכון לרגע זה, טרם קיבלנו את מכסת הכרטיסים שלנו ולכן נמנע מאיתנו לפתוח במכירת הכרטיסים. מכירת הכרטיסים למשחק בעל ביקוש גבוה דורשת מאיתנו היערכות מיוחדת הלוקחת מספר ימים.
"לכן, באם ולא נקבל את הכרטיסים עד היום בשעה 18:00, אנו דורשים לדחות את המשחק הראשון ואת כל אירועי המינהלת, כל עוד מועדו הסופי של המשחק טרם התברר, עד לתאריך שיאפשר לנו שלושה ימי עסקים למכירת כרטיסים. אירוע הגמר הוא אירוע השיא של עונת הכדורסל ואמור להיות חגיגה למינהלת הליגה, הקבוצות המשתפות וחובבי הכדורסל. חבל לנו מאוד שעושה רושם שאנו בפתחו של אירוע מבזה".
לאור הסירוב של מכבי ת"א להעביר את הכרטיסים, מינהלת הליגה תקפה את הצהובים והתייצבה לצדה של הפועל ת"א: "לצערנו ולמרות דרישתנו, מכבי ת"א מסרבת להעביר כרטיסים להפועל ת"א. דבר זה אינו מקובל עלינו, מנוגד לתקנון המינהלת, נוגד לרוח הספורט ופוגע בכל אוהדי ואוהדות הכדורסל. המינהלת שומרת לעצמה את כל האופציות פתוחות על השולחן, כולל אופציות חוקיות. כמו כן, במידה שקבוצה כלשהי אינה מסוגלת לארח משחק ביתי בליגה או בפלייאוף, נצטרך לתת על זה את הדעת. חבל לנו שחגיגת הכדורסל לה כולם ציפו נפגעת כך".