הגרלת היורובאסקט לנשים 2023 תתקיים מחרתיים (רביעי, 18:00 שעון ישראל) בטירת בראדו הסמוכה ללובליאנה. 16 הנבחרות המשתתפות, יוגרלו לארבעה בתים בני 4 נבחרות כל אחד, שניים מהבתים ישוחקו בישראל בהיכל קבוצת שלמה החל מה-15.6, שני בתים נוספים יתקיימו בלובליאנה בירת סלובניה ושם גם יתקיימו משחקי ההכרעה.
לישראל וסלובניה המארחות ניתנה הזכות להזמין מדינה שותפה, שתתארח אצלה וזאת לפני ההגרלה. איגוד הכדורסל חתם על הסכם שותפות עם צ'כיה והיא זו שתגיע ארצה ותהיה בבית אחד עם נבחרת ישראל. סלובניה בחרה את סרביה, אלופת אירופה, אבל החליטה שהיא תשחק בבית המקביל לזה שלה.
2 צפייה בגלריה
נבחרת הנשים
נבחרת הנשים
נבחרת הנשים של ישראל
(צילום: עודד קרני, איגוד הכדורסל)
16 הנבחרות חולקו לארבעה דרגים, אחת מכל דרג תוגרל לכל בית. נבחרת ישראל נמצאת בדרג הרביעי יחד עם הונגריה, לטביה וגרמניה והן לא יוגרלו מולה. נבחרת ישראל התקדמה בדירוג העולמי החדש של פיב"א 5 מקומות למקום ה-49, אבל היא עדיין הנבחרת בדירוג הנמוך ביותר שתשתתף ביורובאסקט הקרוב.

הדרגים (בסוגריים הדירוג העולמי)

דרג ראשון: ספרד (4), צרפת (6), בלגיה (7), סרביה (8)
דרג שני: טורקיה (11), איטליה (14), יוון (17), סלובניה (19)
דרג שלישי: בריטניה (20), מונטנגרו (21), סלובקיה (22), צ'כיה (23)
דרג רביעי: הונגריה (24), לטביה (25), גרמניה (36), ישראל (49)
2 צפייה בגלריה
בארון והחברות חוגגות
בארון והחברות חוגגות
בארון. אלו עוד נבחרות ישראל תקבל בהגרלה?
(צילום: עודד קרני, איגוד הכדורסל)
בהגרלה תייצג את ישראל קפטנית העבר של הנבחרת, קטיה לוציקי, שיחד עם גל מקל נבחרו ע"י איגוד הכדורסל להיות שגרירים של היורובאסקט בארץ ובעולם.
לקראת ההגרלה והאליפות בארץ אמר יו"ר איגוד הכדורסל, עמירם הלוי: אנו מודים להתאחדות הצ'כית שנעתרה לבקשה שלנו להיות מדינה שותפה ביורובאסקט הקרוב בישראל. אני יכול להבטיח להם ולשאר הנבחרות שיגיעו לישראל, חווית כדורסל ואירוח כמו שאנחנו יודעים לתת. ההכנות לאליפות נמצאות בשיאן ואני קורא לאוהדי הכדורסל להגיע ולתמוך במשחקים שיתקיימו בהיכל קבוצת שלמה. בעזרת האווירה הביתית והנבחרת שלנו שתגיע מוכנה למשחקים, אני מאמין שנוכל להגיע להישגים ובעזרת האליפות הזו, למנף את כדורסל הנשים בישראל".