בהפועל ת"א רחוק מלהיות שקט אחרי שהמועדון עבר אתמול (חמישי) טלטלה כשיו"ר הקבוצה ב-16 שנה האחרונות, רמי כהן, הודיע על התפטרותו המיידית על רקע חילוקי הדעות מול הבעלים עופר ינאי. עכשיו השאלה המרכזית היא האם סגנית האלופה תעבור להיכל מנורה מבטחים גם בלי הצבעה של העמותה?
נכון לעכשיו, המחלוקת העיקרית, אחרי שכהן עזב את המועדון, תהיה על המעבר להיכל ביד אליהו, המזוהה עם היריבה העירונית מכבי ת"א. צריך לציין שאם עד עכשיו כהן היה צריך לשתף פעולה יחד עם ינאי בנוגע למעבר ולנסות להגיע להסכמות עם העמותה (בה הוא מכהן כיו"ר גם אחרי ההתפטרות מהמועדון), אך כעת הוא יכול לקחת רק את הצד של העמותה עצמה ולעשות לא מעט כאבי ראש לינאי בנושא.
2 צפייה בגלריה
ינאי
ינאי
רחוק מלהיות שקט. ינאי לצד כהן
(צילום: עוז מועלם)
אתמול במהלך מסיבת העיתונאים כהן הבהיר את דרישתה של העמותה שבתמורה להסדרה מחייבת וחתומה של זכויותיה וחובותיה, יוכרז באופן מיידי על כינוס אסיפת חברים בנושא המעבר. במידה שבאותה הצבעה יחליטו להעביר באופן זמני את המשחקים להיכל, יצטרכו להתקיים תנאים נוספים והם זכייה ב"קול קורא" לשדרוג היכל קבוצת שלמה והעמדת ערבות בנקאית של מיליון שקל לעיריית ת"א, זאת בנוסף לחתימה על סכום התכנון ותשלום בפועל של מקדמה לאדריכל או לעיריית ת"א בסך 25 מיליון שקל.
בצד של ינאי לא אהבו את מסיבת העיתונאים של כהן, וזאת בלשון המעטה. הציטוטים שצרמו לינאי בעיקר היו "הבנות שהיו בינינו בעל פה לא קרו, התפיסה היא ש'אני אומר, אתם עושים'. הוא איים עליי בתביעה 15 פעמים".
בנוסף, ינאי לא אהב את המתווה החדש שהציע כהן לאור השינוי של סעיף אחד קריטי - בהסכם הקודם הערבות הבנקאית והמקדמה לאדריכל היו צריכים להישלח כצ'ק אישי לשר לשעבר, יזהר שי, ובכך ההצעה של כהן הפכה ללא רלוונטית, מאחר שיש חשש בצד של ינאי שהעמותה תגיש ערר לעיריית ת"א ותעכב את הפרויקט.
2 צפייה בגלריה
כהן
כהן
העמותה תערים קשיים על המעבר ליד אליהו?
(צילום: שאול גולן)
ל-ynet נודע שינאי התייעץ משפטית על כל נושא המעבר והתברר לו שכל עוד אין וטו חלוט מצד העמותה למעבר להיכל הוא יוכל להחליט בעצמו על המעבר באופן מיידי. ינאי נתן דד ליין לעמותה עד ה-29 באוקטובר כדי להחליט על קיום תאריך להצבעה, ואם זה לא יקרה, הוא יפתח מכירת מנויים להיכל כדי שהמעבר יוכל להתבצע כבר בחודש ינואר הקרוב. כמובן שבמקרה כזה, לעמותה תהיה את האפשרות למנוע את המהלך דרך בית המשפט.
כבר בחודש יולי פורסם ב-ynet על המחלוקות שיש מאחורי הקלעים בין ינאי לכהן על עניינים מקצועיים, ניהוליים וגם על המעבר להיכל מנורה מבטחים. בחודשיים האחרונים המחלוקות עלו שלב כשינאי הכניס בעלי תפקידים שונים חדשים למועדון ולמעשה הותיר את כהן ללא תפקיד או סמכות. עם התפטרותו של כהן למעשה לא נשארו כמעט בעלי תפקידים מהעידן הקודם של הפועל ת״א אחרי התפטרותם מנהל הקבוצה וסמנכ״ל המועדון וכמובן עזיבתו של הבעלים הקודם, אבי זידנברג.

בן בנטיל שוחרר

בתוך כך, בן בנטיל שוחרר מהפועל ת"א - כפי שפורסם לראשונה ב-ynet. בהודעה רשמית מטעם המועדון נכתב: "הקבוצה סיכמה עם בן בנטיל על סיום דרכו במועדון. אנו מודים לבן על תקופתו איתנו ומאחלים לו המון הצלחה בהמשך".
בנטיל נרשם לליגת העל אך לא שיחק בשני המשחקים שקיימו האדומים. באירופה הוא שיחק נגד חובנטוד בדאלונה (6 נקודות ב-16 דקות) ונגד וולבס (3 נקודות בשבע דקות) ובשאר שלושת המשחקים לא קיבל דקות.